Varför fungerar inte mitt adsl med Service Pack 2??

• Thread starter Thread starter Jonathan
  • Start date Start date

Jonathan

Guest
Har nu XP version 2002 på min burk. Fungerar hur bra som helst med internet osv. Ibland ligger jag tom på 70-75 kb/s nedströms med 0,5 Mbit:)

Men, när jag sedan installerar en crackad version av SP2 så vill det tamefan inte fungera med internet och modemet :mad:

Kan gå in en mycket kort stund precis när jag startat datorn och kommit in i XP. Sedan bara efter 10-15 sekunder så står det "Sidan kan ej visas". Sedan efter det så fungerar det inte :confused:

Varför?

Mvh Jonathan

Jag hade liknande problem efter att jag installerat SP2 på min burk. Fast mina problem dök upp när jag körde BitTorrent då den använder lite för många portar samtidigt än vad SP2 tillåter. Finns någon fix att ladda ner men jag minns inte var jag hittade den ... alltså, när jag körde BitTorrent så slutade surfningen fungera och det fungerade klockrent innan jag la på SP2

Kanske inte är exakt samma problem som du har iofs.

Mr B skrev:
Jag hade liknande problem efter att jag installerat SP2 på min burk. Fast mina problem dök upp när jag körde BitTorrent då den använder lite för många portar samtidigt än vad SP2 tillåter. Finns någon fix att ladda ner men jag minns inte var jag hittade den ... alltså, när jag körde BitTorrent så slutade surfningen fungera och det fungerade klockrent innan jag la på SP2

Kanske inte är exakt samma problem som du har iofs.

Men det fungerar nu alltså när du har den där fixen med SP2 ?

Kan du inte söka i ditt minne o försöka komma ihåg vad filen/programet hette som du laddade ner så allt fungerade?? Skulle vara till stor hjälp.
Många spel o program kräver Service Pack 2 och det är mycket irriterande att inte kunna lira dessa :mad:

Man vill ju hellre att internet ska fungera...

/Jonathan

jag vet ej om jag kan vara till nån hjälp men jag hade samma problem
med crackad version av win xp pro ,jag lyckades inte installera sp2 då..
så jag fick tag i en crackad ver av xp med sp2 inlaggd.....har funkat kanon sen dess med allt

dobermagnus skrev:
jag vet ej om jag kan vara till nån hjälp men jag hade samma problem
med crackad version av win xp pro ,jag lyckades inte installera sp2 då..
så jag fick tag i en crackad ver av xp med sp2 inlaggd.....har funkat kanon sen dess med allt

Hmm. Tror du missförstod mig lite där:) Jag har alltså Windows XP pro med Service Pack 2 inbakad. Men modemet vill iaf inte fungera.

Så frågan är hur jag ska få mitt adsl modem att fungera med SP2. :confused:

Vet inte om detta kan vara till hjälp. Höll som sagt på o försökte flasha om modemet förut och mata in en manuell IP adress istället för att erhålla en IP adress automatiskt. När jag fösöker logga in på DC så får jag ett felmeddelande om att

"<RÅB0T> Your direct connect client has supplied an invalid IP address in a connection request (client sent 192.168.1.33, you have 81.226.251.212)"

Efter mitt försök till att flasha om det inte gick så bra så återställde jag modemet igen. Vet inte om det kan ha blivit nåt fel här :confused:

Bifogar bild på mitt modems status.

Bifogat

• zyxel.JPG
    zyxel.JPG
    25.9 KB · Visningar: 50
Jonathan skrev:
Vet inte om detta kan vara till hjälp. Höll som sagt på o försökte flasha om modemet förut och mata in en manuell IP adress istället för att erhålla en IP adress automatiskt. När jag fösöker logga in på DC så får jag ett felmeddelande om att

"<RÅB0T> Your direct connect client has supplied an invalid IP address in a connection request (client sent 192.168.1.33, you have 81.226.251.212)"

Efter mitt försök till att flasha om det inte gick så bra så återställde jag modemet igen. Vet inte om det kan ha blivit nåt fel här :confused:

Bifogar bild på mitt modems status.
Verkar som om du inte fått IP-nummer tilldelat. Testa att nolla modemet och starta om det, starta om datorn också efter att du gjort det. Det borde funka, kolla så inte windows brandvägg är aktiverad också.

eus skrev:
Verkar som om du inte fått IP-nummer tilldelat. Testa att nolla modemet och starta om det, starta om datorn också efter att du gjort det. Det borde funka, kolla så inte windows brandvägg är aktiverad också.

Hur "nolla" modemet?

Jonathan skrev:
Hur "nolla" modemet?
På vissa modem finns det en resetknapp. Annars får du väl ladda in grundinställningarna igen? Eller har du gjort det efter att du testade att flasha det?

Last edited:
eus skrev:
På vissa modem finns det en resetknapp. Annars får du väl ladda in grundinställningarna igen? Eller har du gjort det efter att du testade att flasha det?

Okey. Jag har ingen sådan iaf. På en beskrivning som det står hur man flashar om modemet står det

"Ställ modemet i s.k Bridge mode igen utan DHCP om du inte vet vad du har gjort"

Vad menas :confused:

Det finns en resetknapp när man har kommit in i modemets mjukvara, och jag har tryckt på denna men det verkar inte fungera särskilt bra iom att DC++ ger mig detta meddelande då jag fösöker logga in på SH hubben:

<RÅB0T> Your direct connect client has supplied an invalid IP address in a connection request (client sent 192.168.1.33, you have 81.226.251.212)

:confused:

Jonathan skrev:
<RÅB0T> Your direct connect client has supplied an invalid IP address in a connection request (client sent 192.168.1.33, you have 81.226.251.212)

:confused:
Det där betyder nog att DC tror att du har IP 192.168.1.33 (är det en router du har? Det ser ut som en IP# tilldelat av en router) Men i verkligheten har du 81.226.251.212 vilket låter mer troligt.

Ta och kör ipconfig så ser du vad du har för IP.

Mors!
Jag har tyvärr ingen lösning på detta då jag upplevt samma problem själv, dock med BBB Fiber. Så jag lånar helt enkelt tråden och kanske någon har någon klurig lösning på mitt liknande problem. Internet slutar funka efter 10-15 sek surfande. Trodde själv att det berodde på "inkompatibelt" nätverkskort eller nåt eftersom laptopen funkar klockers i samma LAN och har SP2. Installerade SP2 på en av mina stationära burkar men det funkade inte. Trodde att det var "nåt skit" på den så jag formaterade om den men den VÄGRADE funka med SP2 ändå. Har inte provat byta nätverkskort då det verkade lite långsökt. Kör nu alltså båda mina stationära med SP1, inga problem och laptopen med SP2 och heller inga problem.

:kulspruta Datorer

Flera tips, någon?! :confused:

Jag vet inte om ni har samma problem som jag hade men mina problem med BitTorrent upphörde när jag installerade följande patch.
http://mitglied.lycos.de/lvllord/EvID4226Patch223d-en.zip

Grejen är den att det med SP2 införs någon TCPIP-begränsning om 10 "connections" per tidsperiod (hur lång perioden är vet jag inte). Denna patch gör gränsen obegränsad eller vad du nu ställer in den till.

Mr B skrev:
Jag vet inte om ni har samma problem som jag hade men mina problem med BitTorrent upphörde när jag installerade följande patch.
http://mitglied.lycos.de/lvllord/EvID4226Patch223d-en.zip

Grejen är den att det med SP2 införs någon TCPIP-begränsning om 10 "connections" per tidsperiod (hur lång perioden är vet jag inte). Denna patch gör gränsen obegränsad eller vad du nu ställer in den till.

´Det där hjälpte inte det minsta för mig, men tack ändå :tummenupp
Hur går det för dig jonathan?

Slurken skrev:
´Det där hjälpte inte det minsta för mig, men tack ändå :tummenupp
Hur går det för dig jonathan?

Det här är helt psycho. Nu fungerar allt prima med SP2. Har bara installerat det ännu en gång :3freak

Installera det typ 10 ggr. Då fungerar det. Jonathans tips :hihi

*/ ?>
Back