Varför flyger Lorenzo såhär?

qzr

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati Multistrada 1200ST 2011
Om man komprimerar cykeln till en chopper som han gör i nedersta bilden så får man nog ett bra skjuts iväg i rumpan.
Alternativ två är att han kommer från Kina och att känner sig mer bekväm upp och ner.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Vad menar du?

Jo, du har redan påpekat det. Men vet du, du bidrar inte speciellt mycket själv till att starta eller driva diskussioner i det här diskussionsforumt, men har starka åsikter om hur detta ska göras. Stor outnyttjad potential där, kan man säga.

Och på samma sätt som jag inte behöver åka till månen för att kunna beskriva hur det går till, behöver jag inte vara med om en highsider för att kunna diskutera olika förares benägenhet att flyga genom luften. Så den ursprungliga frågan kvarstår.

Du har inte rätt hela tiden. Kan du lära dig det? Det är ju nästan lite deprimerande att se att du aldrig tar till dig av det folk klagar på utan bara maler på helt oförstående.

Försök nu inte hitta något i det här inlägget som du vill vrida på, utan ta det för vad det är och jag hoppas verkligen du en dag släpper den bittra tonen och inte måste ifrågasätta alla andras kompetens, källor och påståenden.
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Du är en konstig debattör du.

Jag har personligen sett Spyan vurpa sin GSXR exakt som Lorenzo. Låg bakom på Falkenbergbanan. Du borde prova själv att få en riktig highsider, så inser du att den här tråden är rätt udda, lite ding ding, aka Aftonbladet.

Nu vet jag inte vad som eventuellt kan ha föregått den här tråden, och visst kan man ha åsikter om ämnen som är totalt meningslösa, men detta var inte en av dem i mitt tycke. Förstår inte problemet med att de som är intresserade kan diskutera om det finns någon sanning i påståendet, och vad det i så fall kan bero på.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Jadå, det har jag lärt mig för länge sedan. Men vad har det med tråden och ämnet att göra?

Du förstör din egen tråd genom att försöka få fram din poäng. Så vi rundar av det nu. Men det känns ändå inte som att du fattat tyvärr. Du bara blundrar och kör på tills det tar stopp. Och det kommer det snart göra om jag inte ser bättring snart.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Nu vet jag inte vad som eventuellt kan ha föregått den här tråden, och visst kan man ha åsikter om ämnen som är totalt meningslösa, men detta var inte en av dem i mitt tycke. Förstår inte problemet med att de som är intresserade kan diskutera om det finns någon sanning i påståendet, och vad det i så fall kan bero på.

Problemet här är att Radare egentligen är permanent bannad men är nu åter under ett nytt namn. Därav att det känns lite fel att han fortfarande inte vill lyssna och försöka rätta sig när folk klagar.

Men jag håller med. Jag skriver inte fler inlägg nu här om det utan det får tas via PM isåfall. Fortsätt i trådens ämne från och med nu tack.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Att diskutera highsiders är en sak, men att som Radare påstå att Lorenzo på något vis är unik, med hjälp av ett par bilder som sedan motbevisas direkt av den som orkar titta på andra highsiders, är något helt annat.
 

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Ort
Vänersborg
Hoj
R1100S, XS400
Vi har ju inte sett så många highsiders på dessa maskiner, så kan vi veta vem som har den vanligaste "flygtekniken"?

Varför flyger Hayden och Stoner såhär?
146-12010-+hayden-stoner-electronics-reason-for-indy-highside-crashes+.jpgStoner-highsides-in-practice-MotoGP-Assen-2011.jpg
 

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
Vi har ju inte sett så många highsiders på dessa maskiner, så kan vi veta vem som har den vanligaste "flygtekniken"?
Det kan man undra. Starta en tråd om det. Den här handlar om ifall Lorenzo genom sin körstil och/eller hoj gör Mollbergare när han highsidar.
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
Ni har helt missat det uppenbara. ALLA befinner sig i eller kommer att befinna sig i samma posering som lorenzo vid en highsider.

Det är fotografernas fel.
 

Lilleman

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 690 SMC 2010
Sådär ja, nu har vinter skrivandet satt igång på SH :D (betydligt mer underhållande läsning i min mening :crash)
 

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
Är det du som bestämmer var vi ska skriva våra inlägg?
Det här forumet är fullt av banala diskussioner. De är inte svåra att hitta. Om man inte kan eller vill bidra till ny kunskap i ämnet betyder det inte att det är fel på ämnet. Det är heller inte svårt att märka om någon försöker bidra med ny kunskap eller sabotera en diskussion med ett inlägg. Jag tror det är därför det står såhär i forumreglerna:

”Håll dig i möjligaste mån till diskussionsämnet.”

Det sista tror jag också besvarar din fråga.
 

Smagatusk

Guest
Att "runda" styrets axel som i räck, för att de håller i längre tror jag inte riktigt är skälet till att vissa hamnar upp och ner. Jag tror helt enkelt att det handlar om vilken vinkel hojen har när den greppar. Gör hojen en lång dragning innan den greppar är föraren i en annan position än vad som behövs för att göra en spektakulär aerial. I Lorenzos fall i helgen gör hojen en riktig bakut.

Lorre bites dust.jpg
 

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
Ni har helt missat det uppenbara. ALLA befinner sig i eller kommer att befinna sig i samma posering som lorenzo vid en highsider.

Det är fotografernas fel.
Nja, alla far ju faktiskt inte raklånga genom luften och gör fullbordade volter – som Lorenzo på bilderna.
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Är det du som bestämmer var vi ska skriva våra inlägg?

Typ,, och det lär ha varit det strutie menade med sina inlägg på första sidan, vilket TS återigen inte förstod.
Blir tyvärr alltid samma sak.. Radare startar en tråd om något eller frågar något.

Svarar man "fel" eller inte håller med så går han till attack.

Micke™;5677846 skrev:
Ni har helt missat det uppenbara. ALLA befinner sig i eller kommer att befinna sig i samma posering som lorenzo vid en highsider.

Det är fotografernas fel.

Håller med Micke.. givet att farten är tillräckligt hög för att de ska få en rejäl luftfärd så är de flesta raklånga i luften vid något tillfälle. Tycker att man ser det rätt "ofta".. men sen att det ska råka stå en fotograf just där, och knäppa en bild just när dom är raklånga händer inte alltid.
 
Last edited:
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top