Varför finns det knappt några begagnade sp1:or/sp2:or?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Hur gör man för att hitta sådana? Blocket är kört, där fanns det en vettig sp2:a och två vettiga sp1:or men man vill ju ha lite mer att välja på.
Är det så att det knappt såldes några i sverige? Jag ska inte handla någon förrän jag har sålt två av bilarna men jag vill ha lite koll på läget innan så man vet vad man ska kolla efter och vart.

Och nu till den viktiga frågan: Vad är skillnaderna mellan sp1:an och sp2:an? Är det värt att lägga de extra pengarna på en sp2:a?
De krav jag har är ungefär så här: Totalt felfri, fullservad, helst inte mer än 1500mil, VIT (fanns det vita sp1:or? Har sett RVT1000 från usa i vitt) och annat system.
Ska man kolla i tyskland istället, tjänar man på att hämta där och finns det fler att välja på?

Och ni som har/har kört dessa, hur upplever ni dem? Är de så svårkörda som en del påstår, att de är tunga och bångstyriga? Efter att ha ägt en 900ss så lär den iofs verka extrem lättkörd så det kanske kvittar.

Andra alternativ till denna hoj annars i prisklass upp till ca 80 000:-?
 
Nicke_K skrev:
MC Montörerna har en skit fin SP1 med allt lull lull du kan tänka dig. :)

http://www.mcmontorerna.se/

Näe, 3000mil är för mycket. Jag kommer antagligen köra minst 500mil i sommar (hoppas på ännu mer såklart) om jag skaffar hoj och det blir bara svårt att sälja med så många mil på mätaren, oavsett om hojen är skitfin eller ej.
 
Dee_cati skrev:
Näe, 3000mil är för mycket. Jag kommer antagligen köra minst 500mil i sommar (hoppas på ännu mer såklart) om jag skaffar hoj och det blir bara svårt att sälja med så många mil på mätaren, oavsett om hojen är skitfin eller ej.

Va? 3500 mil, då är den ju fan knapt inkörd?
 
Pebl skrev:
Va? 3500 mil, då är den ju fan knapt inkörd?

Näe, alldeles för mycket på en hoj för att det ska bli lättsålt vid senare tillfälle. Jag är en sån människa som gärna byter fordon ofta och då vill jag inte ha något svårsålt på halsen.

Twosaint, det var det jag misstänkte... Den lär inte vara kvar när jag har sålt mina bilar, kanske skulle uppsöka banken och fråga om man kan få lite pengar av dem :(
 
Dee_cati skrev:
Hur gör man för att hitta sådana? Blocket är kört, där fanns det en vettig sp2:a och två vettiga sp1:or men man vill ju ha lite mer att välja på.
Är det så att det knappt såldes några i sverige? Jag ska inte handla någon förrän jag har sålt två av bilarna men jag vill ha lite koll på läget innan så man vet vad man ska kolla efter och vart.

Och nu till den viktiga frågan: Vad är skillnaderna mellan sp1:an och sp2:an? Är det värt att lägga de extra pengarna på en sp2:a?
De krav jag har är ungefär så här: Totalt felfri, fullservad, helst inte mer än 1500mil, VIT (fanns det vita sp1:or? Har sett RVT1000 från usa i vitt) och annat system.
Ska man kolla i tyskland istället, tjänar man på att hämta där och finns det fler att välja på?

Och ni som har/har kört dessa, hur upplever ni dem? Är de så svårkörda som en del påstår, att de är tunga och bångstyriga? Efter att ha ägt en 900ss så lär den iofs verka extrem lättkörd så det kanske kvittar.

Andra alternativ till denna hoj annars i prisklass upp till ca 80 000:-?

Villl du inte ha en "röd" hoj fortsättningvis?
En hyper får du väl ganska enkelt loss för 80k....


:)

/m
 
Eldstorm skrev:

Tack för de gamla hondalänkarna, där såg man ju skillnaderna på pappret iaf. Verkar vara vikten som skiljer mest, och att sp2:an har nån hk mindre än sp1:an... Men det är väl skillnad på körbarheten dem emellan som märks mer än på pappret. Får väl börja kika på några röda också, de är ju fina de med men en vit är allra snyggast. Men en dag i lackboxen och ett Castrol dekalkit så har man ju drömhojen sen :banana

Eldstorm, dem har jag kollat in redan, tack ändå.

Martan, jag tycker man får mer hoj för pengarna med en Honda än en Ducce och det är väl den största anledningen. Jag har varken provkört 998'an eller sp'n så jag vet inte vilken som är skönast av dem men det vore kul att jämföra dem båda. Men sp'n är mer estetiskt tilltalande, hyperns "look" har jag tröttnat på för länge sedan.
 
Dee_cati skrev:
Och ni som har/har kört dessa, hur upplever ni dem? Är de så svårkörda som en del påstår, att de är tunga och bångstyriga? Efter att ha ägt en 900ss så lär den iofs verka extrem lättkörd så det kanske kvittar.

SP1an får man baxa duktigt med, men annars är det en grym hoj!
Jag tror att din 900ss är mer lättsvängd..

Personligen tycker jag att en röd SP1a är en av dom snyggaste hojarna som finns alla kategorier!
 
Tro mig, min 900ss kan omöjligt ha varit mer lättsvängd än en sp1'a :) Men det är inte hela världen, bankörning är nog inget jag kommer ägna mig åt och jag kör så segt så det kommer inte behövas snabbare chassie antagligen. Jag var iaf nöjd med mina 87kusar på bakhjulet på 900:an så sp'n kommer kännas som en raket jämfört med den antar jag och det är det som är viktigast.
 
Jag snackade med Affe på affes mc i falun i januari. Han hade då en sp1a på väg in. En kille som tydligen skaffade en sp2a och skulle byta in den.
Bara att ringa och kolla med Affe.
023-35250.
Hälsa från mig och han kanske gör bättre pris :)*
(Släkting serru)
 
SENSEI skrev:
Jag snackade med Affe på affes mc i falun i januari. Han hade då en sp1a på väg in. En kille som tydligen skaffade en sp2a och skulle byta in den.
Bara att ringa och kolla med Affe.
023-35250.
Hälsa från mig och han kanske gör bättre pris :)*
(Släkting serru)

Det är inte omöjligt att jag gör när jag har sålt bil/arna. Har drömt mardrömmar hela natten om en RÖD sp1:a så det kanske kan bli en sådan ändå, den såg riktigt bra ut i mina drömmar :) Sen har jag röd/svart ställ också så då slipper jag köpa nytt direkt.
 
Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Back
Top