Eller att dom inte gör det kanske...Bikerbitch skrev:2130414Då får man hoppas att de väljer isolering...

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Eller att dom inte gör det kanske...Bikerbitch skrev:2130414Då får man hoppas att de väljer isolering...

Markus skrev:2130100Tur att sexualbrottslingar inte sitter med andra interner snarare, plus att vem som helst kan välja isolering.
Jag anar generellt sett allmänbildning á TV3 i denna tråd.
T509 skrev:2131080Förr eler senare får dom det som väntar även i fängelse, har jobbat på klass 2 anstalt och tro mig man kan råka glömma bort en person vid kioskbesök och samtidigt släppa dom andra. Killen spenderade ett par veckor på intesiven och ingen sa något, innanför murarna råder en helt annan värld....

Biturbo skrev:2130051De är ju med stor sannolikhet sjuka människor vi pratar om här, inte "onda".

Bucho skrev:2131091Klass 2-anstalt?! Klassificeringen går ju från A-F. Var har du jobbat?![]()
För övrigt; Det står ingenstans i lagen att fångar ska ha det jävligt. Frihetsberövningen är straffet, oavsett hur bestialiska brott de begått.
Jag tror inte på det här med att "spöa skiten" ur fångar för att få ändring på dem. En dag ska de komma ut i samhället. Helst inte som osäkrade handgranater, redo att brisera vilken sekund som helst.![]()
Dödsstraff är för lindrigt... an eye for an eye...Maxxi skrev:2131357Dödsstraff borde tillämpas efter man har läst hur den handkippade pojken i Eksjö torterades.
Tioåringen torterades till döds
Åtalet vid Eksjö tingsrätt innehåller
nya uppgifter om tioåringens död.
Han dog sedan paret lagt honom i snön
utan kläder, skottat snö över honom
och lämnat honom ute sedan sambon
trampat på bröstkorgen.
Efter en tid blev han inburen och
fasttejpad vid en stol. Dödsorsaken
var sk aspiration: Pojken kvävdes av
maginnehåll som hamnat i lungorna.
Paret har också bl.a. tvingat i honom
sprit genom en tratt, misshandlat
honom med dammsugarslang, stearin,
vedträn och livrem samt gett honom
elektriska stötar mot hans genitalier.
hur kan du jämföra upprepade våldtäkter mot barn med urspårade fyllefester?korvgubbe skrev:2130089Vart är samhället påväg? Bara knEpskaLlar!
http://www.expressen.se/ego/c_3/index.jsp?a=576386
Fast den här tog iaf Darwin hand om!
http://expressen.se/index.jsp?a=576212

T509 skrev:2131080Förr eler senare får dom det som väntar även i fängelse, har jobbat på klass 2 anstalt och tro mig man kan råka glömma bort en person vid kioskbesök och samtidigt släppa dom andra. Killen spenderade ett par veckor på intesiven och ingen sa något, innanför murarna råder en helt annan värld....

Jag har flera bekanta som arbetat på Kumla, det händer relativt ofta att dom disiplinerar varandra där inne.Markus skrev:2131617Jag tror du tittat för mycket på Prison Break om jaga ska vara ärlig.
Och om du faktiskt begått tjänstefel som fått till följd så någon blev svårt skadad så är det nog ganska osmart att skryta om det på ett internetforum.
![]()
crashtestdummy skrev:2131482hur kan du jämföra upprepade våldtäkter mot barn med urspårade fyllefester?
![]()
Vilket ju är mycket mindre sjukt....FeeBee skrev:2132754Det är ju bara så jävla sjukt!!!!! Bara att döda asen! Långsamt.
Ja, det tycker jag.bonny skrev:2132788Vilket ju är mycket mindre sjukt....
enduroemil skrev:2132715Öga för öga, tand för tand. Det är det enda straff en sån person förtjänar, döden är för lindrigt.
:cornFeeBee skrev:2132754Bara att döda asen! Långsamt.
Du har givetvis rätt till en åsikt men hur kan det vara mindre sjukt att döda någon,speciellt då långsamt? Den logiska konskekvensen av det du säger är ju att det är en större "sjukhet" i att skada än att döda, vilket ju skulle göra en misshandel allvarligare än ett mord.FeeBee skrev:2132794Ja, det tycker jag.
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |