Varför finns det folk som gör såhär?

Läste en bok om en liknande händelse, Bakom Stängda Dörrar hette den.
Kan inte förstå hur någon människa kan ens komma på tanken att göra
något så vidrigt.
Kommer ihåg att jag var nära på att kräkas när jag läste boken. Mådde så fruktansvärt illa av hur pappan behandlade sin dotter och då lär väl det inte vara någonting i jämförelse med vad dottern kände.

Nä, in med dem på livstid!

Markus skrev:
2130100 Tur att sexualbrottslingar inte sitter med andra interner snarare, plus att vem som helst kan välja isolering.

Jag anar generellt sett allmänbildning á TV3 i denna tråd.

Förr eler senare får dom det som väntar även i fängelse, har jobbat på klass 2 anstalt och tro mig man kan råka glömma bort en person vid kioskbesök och samtidigt släppa dom andra. Killen spenderade ett par veckor på intesiven och ingen sa något, innanför murarna råder en helt annan värld....

T509 skrev:
2131080 Förr eler senare får dom det som väntar även i fängelse, har jobbat på klass 2 anstalt och tro mig man kan råka glömma bort en person vid kioskbesök och samtidigt släppa dom andra. Killen spenderade ett par veckor på intesiven och ingen sa något, innanför murarna råder en helt annan värld....

Klass 2-anstalt?! Klassificeringen går ju från A-F. Var har du jobbat? :hihi

För övrigt; Det står ingenstans i lagen att fångar ska ha det jävligt. Frihetsberövningen är straffet, oavsett hur bestialiska brott de begått.
Jag tror inte på det här med att "spöa skiten" ur fångar för att få ändring på dem. En dag ska de komma ut i samhället. Helst inte som osäkrade handgranater, redo att brisera vilken sekund som helst. :näsblod

Biturbo skrev:
2130051 De är ju med stor sannolikhet sjuka människor vi pratar om här, inte "onda".

Finns det egentligen något sådant som onda människor? Handlar det inte alltid om sjuka/störda personer?

Även en person som ser sig själv som ond, måste ju egentligen vara lite mentalt rubbad iaf... :va

Bucho skrev:
2131091 Klass 2-anstalt?! Klassificeringen går ju från A-F. Var har du jobbat? :hihi

För övrigt; Det står ingenstans i lagen att fångar ska ha det jävligt. Frihetsberövningen är straffet, oavsett hur bestialiska brott de begått.
Jag tror inte på det här med att "spöa skiten" ur fångar för att få ändring på dem. En dag ska de komma ut i samhället. Helst inte som osäkrade handgranater, redo att brisera vilken sekund som helst. :näsblod

Sen när, har jobbat där någon gång 96-97. Har du jobbat eller jobbar du där, frihetsberövande är ju straff och det är ganska kännbart men att en våltäktsman ska sitta av åren och pilla sig i naveln och desutom få betalt (om än lite) är inte min ide av rehabilitering utan att man skjuter problemet fram. Jag jobbade på fängelset under den tiden då dom fortfarande hadde betalkanaler i cellen och kunde titta på filmer o porr ( ja även i våltäktsavdelningen)

Last edited:
Dödsstraff borde tillämpas efter man har läst hur den handkippade pojken i Eksjö torterades.

Tioåringen torterades till döds

Åtalet vid Eksjö tingsrätt innehåller
nya uppgifter om tioåringens död.
Han dog sedan paret lagt honom i snön
utan kläder, skottat snö över honom
och lämnat honom ute sedan sambon
trampat på bröstkorgen.

Efter en tid blev han inburen och
fasttejpad vid en stol. Dödsorsaken
var sk aspiration: Pojken kvävdes av
maginnehåll som hamnat i lungorna.

Paret har också bl.a. tvingat i honom
sprit genom en tratt, misshandlat
honom med dammsugarslang, stearin,
vedträn och livrem samt gett honom
elektriska stötar mot hans genitalier.

Maxxi skrev:
2131357 Dödsstraff borde tillämpas efter man har läst hur den handkippade pojken i Eksjö torterades.

Tioåringen torterades till döds

Åtalet vid Eksjö tingsrätt innehåller
nya uppgifter om tioåringens död.
Han dog sedan paret lagt honom i snön
utan kläder, skottat snö över honom
och lämnat honom ute sedan sambon
trampat på bröstkorgen.

Efter en tid blev han inburen och
fasttejpad vid en stol. Dödsorsaken
var sk aspiration: Pojken kvävdes av
maginnehåll som hamnat i lungorna.

Paret har också bl.a. tvingat i honom
sprit genom en tratt, misshandlat
honom med dammsugarslang, stearin,
vedträn och livrem samt gett honom
elektriska stötar mot hans genitalier.
Dödsstraff är för lindrigt... an eye for an eye...

T509 skrev:
2131080 Förr eler senare får dom det som väntar även i fängelse, har jobbat på klass 2 anstalt och tro mig man kan råka glömma bort en person vid kioskbesök och samtidigt släppa dom andra. Killen spenderade ett par veckor på intesiven och ingen sa något, innanför murarna råder en helt annan värld....

Jag tror du tittat för mycket på Prison Break om jaga ska vara ärlig. :)
Och om du faktiskt begått tjänstefel som fått till följd så någon blev svårt skadad så är det nog ganska osmart att skryta om det på ett internetforum.
:hej

Markus skrev:
2131617 Jag tror du tittat för mycket på Prison Break om jaga ska vara ärlig. :)
Och om du faktiskt begått tjänstefel som fått till följd så någon blev svårt skadad så är det nog ganska osmart att skryta om det på ett internetforum.
:hej
Jag har flera bekanta som arbetat på Kumla, det händer relativt ofta att dom disiplinerar varandra där inne.

crashtestdummy skrev:
2131482 hur kan du jämföra upprepade våldtäkter mot barn med urspårade fyllefester?
:va

Ser du något likhetstecken någonstans? En idiot är en idiot även om det finns en större idiot.

Vore intressant att få åka till ett fängelse någongång för att verkligen se hur de har det. Visserligen är frihetsberövande i sig ett hårt straff men man får väl ändå tänka efter innan man gör något brott?

Det sägs att människor är lika värda. Men en människa som har gjort sin egna dotter gravid är i mina ögon inte ens vatten värd. Han har förstört ett annat liv. Det är inte synd om han för att han hamnar i fängelse.
Sen vet man ju inte vad som är bäst. Sitta inlåst 14 år för att sen komma ut och förhoppningsvis vara en bättre människa (jo tjena..) eller bli avrättad.

Öga för öga, tand för tand. Det är det enda straff en sån person förtjänar, döden är för lindrigt. Man ska ta fram kniven och skära av pungen på dom för det första. Sen kan man ju införa allmän tortyr och annat jävulskap för såna mäniskor. När dom kommer ut ska dom ha någon form av kronisk smärta livet ut, plus att dom ska sakna nån kroppsdel. Sexualbrottslingar som inte visar tendenser på att bli bättre ska tvångskastereras.

Hur fan kan man göra så mot ett barn?!? :gråta :gråta

Det är ju bara så jävla sjukt!!!!! Bara att döda asen! Långsamt.

FeeBee skrev:
2132794 Ja, det tycker jag.
Du har givetvis rätt till en åsikt men hur kan det vara mindre sjukt att döda någon,speciellt då långsamt? Den logiska konskekvensen av det du säger är ju att det är en större "sjukhet" i att skada än att döda, vilket ju skulle göra en misshandel allvarligare än ett mord. :va
Fast du syftar kanske på att det är friskare att döda "onda" personer än oskyldiga? Också något ologiskt eftersom värdet av handlingen i så fall är mest beroende av vem du utsätter den för.
Så förklara gärna hur det kan vara friskt att döda någon p.g.a vilja att hämnas.
Eller hur vi ska lära ut respekt för andra människor genom att själv brista i det.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg