Varför fanns inte denna till salu när jag letade hoj ?

madmagnus skrev:
ja där ser man! kändes troligast att du bara reggat den med turbo och inte ökat effekten..... om man vill åka omkring med en roterande ljuddämpare så måste man ju få det! :tummenupp

- Eller hur! man borde väl kunna koppla ur turbon till bes. & säga att det är
- en ljuddämpare.. el. går dom inte på det? nån som vet!
- Vill ju så gärna ge japsarna lite match med min VW-64 :hihi
 
CoSmoZ skrev:
- Eller hur! man borde väl kunna koppla ur turbon till bes. & säga att det är
- en ljuddämpare.. el. går dom inte på det? nån som vet!
- Vill ju så gärna ge japsarna lite match med min VW-64 :hihi

med en så gammal bil är det inga problem!!!! så länge du har ett effektintyg som inte överskrider maxeffekt på bilen! går utmärkt att skriva ett själv om man är seriös och har något att hänvisa faktan till! välskrivna intyg är absolut det viktigaste när det gäller regbes! lycka till //// mad
 
Wiseguy skrev:
Varför fanns inte denna till salu när jag letade hoj ?
Länk

Hade han annonserat ut den för en månad sen så hade jag hade köppt den direkt.

Men, nu har man ju redan en annan fighter. :(
ja letar inte objekt efter ja köpt de ja är nöjd med ifall de skulle bli som det vart för dig just nu ;) :)
 
Wiseguy skrev:
Varför fanns inte denna till salu när jag letade hoj ?
Länk

Hade han annonserat ut den för en månad sen så hade jag hade köppt den direkt.

Men, nu har man ju redan en annan fighter. :(

Verkar ju sitta bra grejer på den så jag håller med

- "Garanterat mest körglädje för pengarna!"
 
madmagnus skrev:
med en så gammal bil är det inga problem!!!! så länge du har ett effektintyg som inte överskrider maxeffekt på bilen! går utmärkt att skriva ett själv om man är seriös och har något att hänvisa faktan till! välskrivna intyg är absolut det viktigaste när det gäller regbes! lycka till //// mad

- Oki men jag tänkte inte regga den igen.. den är reggad med större motor
- med dubbla fuggar! fast det står typ 44kwatt i papperna & det stämmer
- förståss inte.. :)

- men kan man skriva egna intyg??
 
Går det att besiktiga med ett sånt framlyse.. det e väl knappast e-märkt iaf
 
GixxerJensa skrev:
Går det att besiktiga med ett sånt framlyse.. det e väl knappast e-märkt iaf

Nä, det är rätt! Jag har ett annat E-märkt dubbellyse för besiktningsändamål. 2 skruvar, ett 9-poligt kontaktdon och 5 min senare är den besiktningsbar igen...

//M
 
Tack för dom vänliga orden Mikael, shysst hemsida Du har förresten!
685hk gav den faktist innan vi skicka över den (0% leakdown efter prov)
men missfire på höga varv hindrade oss ifrån att höja laddtrycket mer
(2,3bar). Vi kan väl höras om spjällhusen igen, ska ju till Daytona nästa år
också vettu.
MVH / Christer J
 
Billet Spjallhus.......
Hur myket??? ( til min NA Hayabusa 1550 )
 
streetfighter

har jagat streetfighter i 2 år o snubblade över mikael tiainens som jag förstår det första turbobygge....
Funkar fortfarande väldigt fin fint =)
Dock funtar jag på att skruva upp laddet lite.:yoparty
 
har jagat streetfighter i 2 år o snubblade över mikael tiainens som jag förstår det första turbobygge....
Funkar fortfarande väldigt fin fint =)
Dock funtar jag på att skruva upp laddet lite.:yoparty

VM i trådlyft?

en nästan 5 år gammal tråd....
 
VM i trådlyft?

en nästan 5 år gammal tråd....


Det finns trådlyft och trådlyft. dels där nån lyfter och säger att den vita skåpbilen inte längre står på sin plats på ryckepungvägen 5. och så finns det trådlyft där postaren har något intressant att säga. :)
 
har jagat streetfighter i 2 år o snubblade över mikael tiainens som jag förstår det första turbobygge....
Funkar fortfarande väldigt fin fint =)
Dock funtar jag på att skruva upp laddet lite.:yoparty
Så den gick till dig.
Grattulerar.

Byt ut bakdelen och lackera om den så blir den fin.

Den fanns till salu även senare när jag letade annan hoj.
Jag tvekade dock eftersom jag hellre skulle ha en -98/99 CBR turbo.
Var även tveksam då bygget var ganska mycket hemmapul (inget fel med det iofs, killen som byggde kan ju bygga :tummenupp) å jag hellre ville ha lite mer utprovade saker typ Mc-Express.

Säg till ifall du vill ha en inscannad version av artikeln från Bike. Tror jag har den tidningen i hyllan.
 
Last edited:
Så den gick till dig.
Grattulerar.

Byt ut bakdelen och lackera om den så blir den fin.

Den fanns till salu även senare när jag letade annan hoj.
Jag tvekade dock eftersom jag hellre skulle ha en -98/99 CBR turbo.
Var även tveksam då Tianens bygge var ganska mycket hemmapul (inget fel med det iofs, killen kan ju) å jag hellre ville ha lite mer utprovade saker typ Mc-Express.

Säg till ifall du vill ha en inscannad version av artikeln från Bike. Tror jag har den tidningen i hyllan.

Yes, bakdelen sak bytas ... vet dock inte vilken än... ide ?
Killen som hade den nu hade inte åkt många mil på den .... och det följde med en -99 R1 bakdel med undertail.... utan lykta dock.
Jag har för mig att man byggde på just dessa motorer för att de anses "skottsäkra" ??

Måste nog ändå säga att det är kul att se att en hoj byggd av mikael fortfarande går som en klocka med turbomating sedan -04...
Sedan tycker jag nog att bara papprena på en hoj som har dispenser för turbo, haltech mm är värt en massa i onödiga huvudvärkar :D

Skulle vilja påstå att man har lagt ner pengar på motor och bromsar på hojjen ... så det är ju bara finliret som utseende kvar ... och det är ju tacksamt.
Köpte du ngt från Mc-Express ?
Tidningen finns på mikaels hemsida men tack ändå !
/B
 
Yes, bakdelen sak bytas ... vet dock inte vilken än... ide ?
Killen som hade den nu hade inte åkt många mil på den .... och det följde med en -99 R1 bakdel med undertail.... utan lykta dock.
Jag har för mig att man byggde på just dessa motorer för att de anses "skottsäkra" ??

Måste nog ändå säga att det är kul att se att en hoj byggd av mikael fortfarande går som en klocka med turbomating sedan -04...
Sedan tycker jag nog att bara papprena på en hoj som har dispenser för turbo, haltech mm är värt en massa i onödiga huvudvärkar :D

Skulle vilja påstå att man har lagt ner pengar på motor och bromsar på hojjen ... så det är ju bara finliret som utseende kvar ... och det är ju tacksamt.
Köpte du ngt från Mc-Express ?
Tidningen finns på mikaels hemsida men tack ändå !
/B
R1 bakdelen passar väl utan modifieringar på bakramen, så det är en enkel väg att gå. Biltema har en diskret e-märkt led-baklampa för 99:- ifall du vill köra billigt.
Annars gör sig CBR1000RR (-04/05) baken bra på Firebladen.

Tianen har ju visat sig riktigt bra som byggare, nu arbetar han väl på McNytt som teknisk skribent. Sen har han väl en R6 2wd turbo i garaget också.

Ingen Turbohoj för min del ännu, men det kommer nog förr eller senare. :)

Knäpp förresten lite nya kort på hojen din och lägg upp här. Alla bilder jag sett på den där är ju tagna sen 4-5 år tillbaka.
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top