Varför får inte jag tillbaka på skatten?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag lämnade in min deklaration i tid och gjorde avdrag för ca 17000:- och borde således få några kronor tillbaka då jag endast hade en kvarskatt på 420:- innan avdrag.
Min sambo fick tillbaka för ca 3 veckor sedan men jag har inte fått något ännu, inte heller något besked om att det har blivit godkänt eller ej.
Jag har för övrigt eget företag som jag startade för exakt ett år sedan men jag har även A-skatt och lämnar in en vanlig deklaration också.
Jag borde väl få tillbaka på mitt privata nu i Augusti tycker jag, eller får jag även det i December? Märkligt isåfall, avdragen var gjorde på min A-deklaration.

Egen företagare får tillbaks i dec. så är det i uppsala i allafall. De samkör företaget och din vanliga skattsedel om du har enskild firma.

Tack för gotlandstipset tidigare, de var bra läge på den i visby.

Det sker även en utbetalning för privatpersoner i slutet av nästa vecka (v 36).
Väntar själv på min utbetalning som dröjer pga försäljning av bostadsrätt och en massa extrapapper.

Det blir julklappspengar. Välkommen till ett liv befriat från 'sätt ett kryss var fan som helst så är du färdig med din deklaration'.

Gabor skrev:
2420712 Egen företagare får tillbaks i dec. så är det i uppsala i allafall. De samkör företaget och din vanliga skattsedel om du har enskild firma.

Tack för gotlandstipset tidigare, de var bra läge på den i visby.

Ajdå, det är så illa :( Här har man köpt möbler och elektronik för snart vad en sprillans hoj kostar och så beställde jag en ny plasma bara för att "man får ju tillbaka på skatten ändå" men där hade man fel i vanlig ordning :rolleyes:

Just ja, gotland var det ja. Hur gick det, bodde du där? Det verkade jävligt fint iaf, det blir nog till att boka det huset ihop med några polare till nästa sommar för egen del.

Du har iaf företag,jag får tillbaka i december för att garaget är industrifastighet.Enda fördelen med det är att det är lägre fastighetskatt.

Fick mina Cash till midsommar. Har egen firma.
Fast då hade min revisor gjort deklarationen och skickat med ett extra brev till skattemyndigheten.
Där han förklarade att jag ville ha en förskottsutb. pga. det va en betydande summa :tummenupp

Mr_White skrev:
2421048 Fick mina Cash till midsommar. Har egen firma.
Fast då hade min revisor gjort deklarationen och skickat med ett extra brev till skattemyndigheten.
Där han förklarade att jag ville ha en förskottsutb. pga. det va en betydande summa :tummenupp

Japp, så kan man göra. Före 2 maj var det i år, annars ingen förtida utbetalning...:yoparty

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg