Varför dricker man sprit ?

Undvika bakfylla: Attackdrick en liter kallt vatten innan ni lägger er. Ät nån pizzaslice eller korv innan me. Garanterat ingen huvudvärk dagen efter, hur mkt ni än druckit i stort sett... Vaknar bara med en fet urinblåsa. /Aldrig bakis :yoparty :fyllisar

The Svånk skrev:
För det är så gott och underbart under tiden !!
Det finns ju andra alternativ ,men inget jag skulle testa :mattias
http://www.magiskamolekyler.org

Kul läsning ,här snackar vi seriösa snubbar.
Undrar vad moraltanterna tycker om detta :D

Ja jävlar...snacka om vilse i pannkakan! :tungan
Läs "WOW!!!!!" under Fallbeskrivningar och bli....eeeh...upplyst? :hihi

Tycker att man slipper den värsta bakfyllan om man håller sig till öl och vin och hoppar över starkspriten, fördelen då är att man är så pigg att man kan börja om tidigt nästa dag. :fyllisar

Re: Varför dricker man sprit?

.... för att bli full å göra konstiga saker

Kay skrev:
Undvika bakfylla: Attackdrick en liter kallt vatten innan ni lägger er. Ät nån pizzaslice eller korv innan me. Garanterat ingen huvudvärk dagen efter, hur mkt ni än druckit i stort sett... Vaknar bara med en fet urinblåsa. /Aldrig bakis :yoparty :fyllisar

Well, det där är faktiskt ett bra tips, problemet är bara att jag får springa på muggen hela natten sen. Ingen sömn = ändå bakis.

von reisen skrev:
Tycker att man slipper den värsta bakfyllan om man håller sig till öl och vin och hoppar över starkspriten, fördelen då är att man är så pigg att man kan börja om tidigt nästa dag. :fyllisar

Skulle nog säga det omvända. Skippa ölen och vinet och håll dig till sprit. Funkar rätt bra för mig iaf. Funkar dock bara så länge man dricker "måttligt".
Tror man blir mer bakis av en fylla på öl/vin än vid motsvarande fylla på sprit.

Nu har jag varit ute och kört här i SOLNA (jag e nykter) men fortfarande mår jag piss.
Märkte att det var nog ingen bra idé att köra, då min hjärna var tvär seg.
Och hojen var ovanligt vingligg !

Förresten !!
Igår gjorde jag min första rullande stoppie !
Tyvärr var den inte frivillig då jag höll på att kör ihjäl en cyklist !
Var ganska skakis efter,missade honom med ett par cm (fast han kanske blev räddare än mig)
Men stoppien var typ 15-20 meter :yoparty

// TOK :fyllisar

Starstriker skrev:
Skulle nog säga det omvända. Skippa ölen och vinet och håll dig till sprit. Funkar rätt bra för mig iaf. Funkar dock bara så länge man dricker "måttligt".
Tror man blir mer bakis av en fylla på öl/vin än vid motsvarande fylla på sprit.
Det tycker jag också, jag dricker oftast whisky eller vodka och brukar inte bli speciellt bakis.
Dricker jag en massa öl så blir jag rätt seg dan efter.

Ok, snabbfråga nu.

Det blev 6-10 pilsner igår, började vid 9 tiden och slutade vid 2 tiden, sovit 3-13 kan jag köra bil nu (hur länge får jag vänta)? Mår hyfsat ok.

Kay skrev:

Där finns risken att allt det där kommer upp igen :zpy men det är en avvägning man får göra, är man mindre full så kan det vara gott med fyllekäk men man ska nog inte pressa i sig mat om man är helt väck.

Det är alltid samma fjollande och kärringfasoner, en riktig hårdrockare dricker alltid så att han blir snorbakis, sen tar han det som en man dagen efter utan att gnälla.

Jag dricker inte sprit för jag somnar bara. Ett gott vin med apertif till kaffet är dock toppen. Manligt eller hur?

Zigge skrev:
Ja jävlar...snacka om vilse i pannkakan! :tungan
Läs "WOW!!!!!" under Fallbeskrivningar och bli....eeeh...upplyst? :hihi

"Sista toppisarna ca 1g och sista 10mg 4-Aco-Det’en inmundigas med ett leende. Strax efteråt åker även de tre grammen orissa ned i våra strupar. Nu åker sifonen fram. Laddar den snabbt med två patroner (räcker för tre lungor). Beredd med balongen som är påsatt på en kort rörbit. Man känner hur gasen för en in i den inre världen av färger, vindlande fraktaler"

Va fan !! Det mesta av nöjet är ju under tiden man dricker och under förfesten ,efter det har du ju sen bara en stor "blacka" :fyllisar
Sitta och peta i sig smulor för att bli väck med en gång kan ju inte vara nån höjdare ?

The Svånk skrev:
"Sista toppisarna ca 1g och sista 10mg 4-Aco-Det?en inmundigas med ett leende. Strax efteråt åker även de tre grammen orissa ned i våra strupar. Nu åker sifonen fram. Laddar den snabbt med två patroner (räcker för tre lungor). Beredd med balongen som är påsatt på en kort rörbit. Man känner hur gasen för en in i den inre världen av färger, vindlande fraktaler"

...

Jisses. Ska det vara ett sånt besvär för att droga sig lite? Nä, då funkar sprit alldeles utmärkt, tack så mycket.

*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

Back