Varför denna dåliga attityd vid gruppkörning.

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Ort
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Har sett det tidigare men för någon dag sedan så var det dags igen när jag kom ifatt ett tiotal mc på plastraketen där dessa låg och körde i sick-sack formation i vänsterfil på motorväg.Låg kvar en stund bakom när det inte kändes så vidare betryggande att blåsa om innanför dessa om de inte sett mig men efter ett tag så insåg jag att antingen hade de noll koll bakåt eller så sket de fullständigt i vilket när jag drog förbi till höger vilket knappast kändes okey, men vad göra.En jädra dålig attityd hojåkare emellan.Tro fan att bilister surnar till på denna körstil.Jag mossade artigt som sig bör mellan hojåkare även om tankarna for runt i skallen på varför de nu fått för sig att de betalade mer vägskatt än övriga på denna vägsträcka.
 
Last edited:

moddlaren

Guest
Eftersom du drog förbi så var det ju så jag frågade.. Varför kör sporthojar så långsamt.. O dessutom i fel fil:D
 

Pajret

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2011
Ort
Landskrona
Hoj
Ducati Monster 696 -11
Håller med bensinskalle.
Vänsterfil surfare borde skjutas på plats, bil eller mc spelar ingen roll.
Jäkla idioti att hålla på och ta upp en fil när den endast är till för omkörningar.
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Jag löser problemet me att dra en innerfils rökare.... Dvs. åker om på höger sida... Minst problem så....
 

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Ort
I skogen
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
Gnällaporthoj.nu varför inte tuta på dom så dom ser dig då eller ta ut dildon från röven?
 
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
Jaså här vinkar du,
Jag körde också om ett gäng hojåkare som ockuperade fel fil, häromdan.

Fast jag ger dom blicken medan jag kör om på högern så de ska fatta.
 

Th1anonly

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2005
Ort
???
Hoj
SUPERDUKE 1290
Hade dom dildos i rövarna?! Hur vet du det? Var du en av dom med dildo i röven?!!
Ja men det e okej å va gay!!! :krama
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Egoistiska muppar. För nåt år sedan när jag väl lyckades påbörja omkörning av en sån där grupp så behagade en av dem dessutom att via långfingret åt mig. Han tyckte väl att jag legat för nära bakom eller nåt.

Jag övervägde starkt att spola vindrutan på bilen men lät bli.
 

Millihaff

Sporthojsnörd
Gick med
26 Dec 2005
Ort
Republiken Åsen
Hoj
Muz 718cc
Sånna har jag också träffat på, fast alla gånger har det varit mer eller mindre lönnfeta herrar klädda i broderade skinnvästar (då menar jag inte broderier som på en väggbonad från Nusnäs i Dalarna utan broderier med dödskalle-tema eller med mexikanska hattar på)
Varför de framför sina fordon på detta viset tror jag, kan bero på en bristande förståelse för att det finns andra människor som inte bara vill utan också kan köra fortare än de.
Inte hejar dom heller. Sura typer i min mening
 

stylengrace-fzx

here i come
Gick med
7 Oct 2008
Ort
gbg
Hoj
1991 yamaha fzx + XJR 1300 99 + piaggio ciao
säkert ett gäng gröngölingar på hojar. det är lustig hur ordet "respekt" får en annan mening ju äldre man blir
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Vad fan har hänt med mc-kollektivet?
Finns det någon annan grupp av motorintresserade människor som gillar varandra så mycket på fiket och hatar varandra så mycket bakom tangentbordet?
Om man inte har tid att ligga bakom några hojåkare i ett par minuter på motorvägen så har man antingen gått upp för sent eller inte räknat med att det finns andra trafikanter där ute.
-Släpp gasen och räkna till hundra, sen är det fritt.
-Håll stumt på innern, sen är det fritt.
-Stanna och pissa, sen är det fritt, osv.

Och Ankan, om du är missnöjd när du passerar dom, vinka inte, visa vad du tycker annars tror ju dom där dumma att det är ok ju.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top