Varför dör den?

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date

sandstream

Guest
Egentligen borde jag ha tagit fram en videokamera och filmat gubben och sedan garvat häcken av mig men eftersom jag är en så trevlig gubbe själv så fick jag hjälpa en hojbroder att komma iväg från OK idag.

Reagerade först på att han var ute och körde i skitvädret men tänkte att de där gamla gubbarna (50+) redan har förlorat all känsel pga åldern. Såg att han vred om tändingen med stödet nere och ni kan ju gissa vad som hände när han släppte upp kopplingen, just det: motorstopp.

Detta utspelar sig när jag går från bilen på väg in till macken så jag antog att han skulle märka sitt misstag och fälla upp stödet och försöka igen. Nej då, gubben kollar först alla knappar och reglage och spelar oberörd för att sedan göra ett nytt försök med samma resultat: motorstopp.

Nu är jag inne på macken och tycker att det börjar bli lite pinsamt så jag öppnar dörren och pekar på stödet. Gubben fattar in vad jag menar först men efter flera tecken så trillar poletten ner och han kommer iväg.

Lite senare kommer han in på macken, han tog ett extra varv för att komma till rätt pump, och klappar mig på axeln och tackar för hjälpen.

Nu kan jag sova gott i flera dagar :D

där där var nästan osvensk! Bra! Jag skulle dock gått upp snabbare än dig o hjälp gubben. Även om jag fått en käftsmäll!

Fler goda gärningar!

sandstream skrev:
Lite senare kommer han in på macken, han tog ett extra varv för att komma till rätt pump, och klappar mig på axeln och tackar för hjälpen.

Starkt av honom att kunna svälja sitt ego i alla fall o tacka dig. Tyvärr är det inte alla som klarar den bedriften.

sandstream skrev:
Reagerade först på att han var ute och körde i skitvädret men tänkte att de där gamla gubbarna (50+) redan har förlorat all känsel pga åldern.
Jag är bara 30 år men kör fortfarande, betyder det att jag är gammal för min ålder eller att jag är en väderbiten tuff biker? :va :D

Man slutar köra tiden mellan vanliga däck och dubbdäck.... Vanligt vis inte mer än nån vecka på sin höjd :tungan

sgtpepper skrev:
Jag är bara 30 år men kör fortfarande, betyder det att jag är gammal för min ålder eller att jag är en väderbiten tuff biker? :va :D
Du kör nog sakta och har GoreTex-kläder ;)
(Från en 33-årig gubbe som ställde av för 3 veckor sedan)

sandstream skrev:
Du kör nog sakta och har GoreTex-kläder ;)
(Från en 33-årig gubbe som ställde av för 3 veckor sedan)

Jag körde sakta idag vill jag lova, i Gore-Tex-stället, men jag är bara 22(det enda som skiljer mig från gubbarna då eller? :gnissla :) .

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2