Varför bryr sig så många om 5000 Thailändare?

freding skrev:
När ingen säger ett ord om de över etthundra tusen (100.000!!!) stackars Indoneser som fick sätta livet till... förlåt, glömde...dåligt med svenska turister där... :mad:

Om jag inte minns helt fel så är också indonesien starkt kritiska till utländska journalister och hjälparbetare. Kanske kan ha en del med det hela att göra? Snevinkling likväl men i ett försök att hitta ett svar!

Jag skänkte en helvetes masas pengar till Röda Korset, men undrar om inte det går till bara svenskarna eller nåt, jag vill helst skänka till de lokalboende.

Klart det fokuseras på thailand...
Man är sig själv närmast.
Dör 50 sporthoj.com:are är det värre än att 5000 indonesier försvinner, för dom har inget "nick" man känner igen. så är det bara...

DanTheMan71 skrev:
Fått höras ryktesvägen att Björn Borg o Dr Alban omkommit i katastrofen.
Bara hålla tummarna för att det e bullshit.

Alltid tragiskt när folk förolyckas, men handen på hjärtat, är Dr Alban en så stor förlust egentligen?

prise skrev:
Om jag inte minns helt fel så är också indonesien starkt kritiska till utländska journalister och hjälparbetare. Kanske kan ha en del med det hela att göra? Snevinkling likväl men i ett försök att hitta ett svar!
Eller så fanns det helt enkelt inte lika många européer där...

McB skrev:
Alltid tragiskt när folk förolyckas, men handen på hjärtat, är Dr Alban en så stor förlust egentligen?

Artisten Dr. Alban skulle nog inte bli så saknad nej. :D

UrbanTiger skrev:
Vad gäller svenska mundigheters agerande så håller jag med om att man skämms för att bo i Sverige.

Hmm. Finns det verkligen inte andra saker att diskutera i en sådan här situation? Har svenska regeringen verkligen skött det hela så vansinnigt dåligt jämfört med andra länder? Jag kanske är cynisk men man kan också tänka såhär: svenskarna som åkte dit valde det själva. Varför skulle svenska regeringen hjälpa dem?

Nyheter

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...