Varför brister mina ekrar?

HenRRik

Eurodragster.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR 945RR POS SilverTejpSpecial -92 Och en XR600R från japan -91
Har en XR650 motard (honda orig.) I höstas brast en eker i bakhjulet så jag tänkte att en mer eller midre skadar minsann inte så jag klippte av den o tänkte ta det nu i vinter. Nu blev det ju som så att det har inte blivit av än och i igår körde jag en sväng (premiär :banana ) Och en eker till brast på motsatta sidan.. Nu får det vafärdigåkt tills ekrarna är bytta. men jag begriper inte varför det blir så? Jag kännde över allihop i höstas när den första brast men inga var lösa.. :va

Om en eker redan är av är det ju inte så konstigt om det går av fler!
Att den första gick av kan bero på materialfel, utmattning eller att den var på tok för hårt spänd. Var gick den av nånstans? I bocken eller i gängan?

HenRRik skrev:
Har en XR650 motard (honda orig.) I höstas brast en eker i bakhjulet så jag tänkte att en mer eller midre skadar minsann inte så jag klippte av den o tänkte ta det nu i vinter. Nu blev det ju som så att det har inte blivit av än och i igår körde jag en sväng (premiär :banana ) Och en eker till brast på motsatta sidan.. Nu får det vafärdigåkt tills ekrarna är bytta. men jag begriper inte varför det blir så? Jag kännde över allihop i höstas när den första brast men inga var lösa.. :va
jag har med 2 st som har gått på min honda men det e länge sedan o det e inne vid navet som båda har gått :huvet men har kört en hel del med det så nu o det har inte hänt mer sedan.. kan ju varit för hårt spännda från början så dom 2 gick

mina ekrar har gått oså..
men de beror på alla stoppiesar för mig.
måste lära mig ta ner den mjukt. :D

Ska jag oxå prova. :)

En eker har gått på min XR också. Men hade inte tänkt fixa den innan fler går sönder. :tungan

*/ ?>
Back