Fy tusan vilken
bra tråd.. Precis när jag lyckats tänkt igenom varför jag inte ska bo kvar här.. hela livet
Anledning att bo här ?
+ Språket fattar man ju
+ Kulturen är man ju van vid
+ Enkelt och smidigt
- Tråkigt och enkelriktat
- Risk att du lever i en rutin tills du blir 60 och tänker ( Varför i
helvete flyttade jag bara inte utomlands och levde mitt liv som jag ville )
Anledningen att utforska världen ?
+ Livet blir spännande
+ Du får helt nya erfarenheter
+ Du får äntligen byta ut alla folk du känner och känt mot nya och häftiga personer
- Du kommer inte känna dig lika trygg varken ekonomiskt eller kulturellt
Mitt svar är... Jag är Dansk ! ( Med det påpekar jag att jag är inte menad att dö i Sverige

), jag är i Sverige för att mina föräldrar bor här..
Imorgon ser det ut att bli bokad resa till Danmark för att sedan åka vidare mot Holland, Tyskland, Frankrike och slutligen Spanien i cirka 1 månad.
Fick även en liten snilleblixt idag om att ta en utbildning på Cypern för att sedan bo och jobba i England ( För någon var trevlig nog att tipsa mig )
Snacka om att utforska Europa?, det skulle jag kalla livskvalité om man faktiskt genomförde
( Anledning till att varför jag inte gjort allt det här tidigare?, Ja dels för att jag är flygrädd men också eftersom jag blev 18 förra året och då är det ju faktiskt dax att ta en tur runt globen för att vidga vyerna, sedan så har ju min mor funderat på att flytta till Spanien länge så då är det väll på tiden att jag flyttar ur och skaffar mitt eget ställe och sist men inte minst, jag vill inte ha ett jobb i Sverige )
Men såklart jag kommer ju alltid gilla Sverige, men man behöver inte bo här HELA livet...
Det är bara flygrädslan som är min fiende just nu...
Ett osocialt och slutet folk är väl en av sakerna som är mindre bra. Sök aldrig ögonkontakt, prata inte med främlingar om du inte är full eller utvecklingsstörd, har du synpunkter på nånting så skriv en lapp eller en insändare, tro aldrig att du är nånting, om nån annan visar tecken på att tro sig vara nånting så ta genast ner dom på jorden igen, etc.
+++++++++