Varför blir inte Nyteknik bannad?

Status
Ej öppen för fler svar.

joe hill

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2003
Hoj
Big Red Pig
Varför blir inte personen med nicket "Nyteknik" permanent bannad/utestängd från forumet?
I tråden "Vem vurpade illa i dag/Bogesund??" ger nyteknik sig på närstående till ett olycksoffer under förespeglingen att vara någon form av moralens och rättrådighetens förespråkare. Läs inlägg 62-72.
Jag anser att Nyteknik hållit på med denna atityd i otaliga inlägg under många år. Varför och vad är vitsen? Vad leder det till? Hur känner sig de drabbade?

Andra som väljer att spamma i olyckstrådar kanske borde göra det i andra trådar i stället eller engagera sig i SMC eller politiskt.

Jag har läst på forumet sedan -03 och kört olika sorters hojar sedan -85 och jag har vurpat flera ggr och ofta kört som en idiot men eftersom jag är en osäker och smått osocial filur som inte skriver så mycket här eller känner andra sporthoj.comare IRL brukar jag aldrig ge mig in i debatterna. Men nu ere ingen debatt längre och då faller väl vitsen med ett forum kanske?

Om jag nu personligen bir bannad eller får smäll på fingrarna genom PM för detta inlägg så må det vara hänt:tummenupp .

En vild gissning är att han är oldschool här på SH, tidigt reggad och då verkar man få förmåner som inte andra har riktigt.

Se bara på Mavve, bannad typ 15 ggr men ändå inte permanentbannad.

Jag håller dock med dig, det mesta som kommer från Nyteknik saknar substans.

Kan bara hålla med - normalt är jag inte aggresiv men hans inlägg gjorde mig sugen på att gå till fysiska angrepp. Har lugnat ner mig nu men kanske dags att byta forum att delta i.

En vild gissning är att han är oldschool här på SH, tidigt reggad och då verkar man få förmåner som inte andra har riktigt.

Se bara på Mavve, bannad typ 15 ggr men ändå inte permanentbannad.

Jag håller dock med dig, det mesta som kommer från Nyteknik saknar substans.
Nja, ingen har några speciella fördelar grundat på registreringsdatum. Nyteknik har varit bannad i ett par omgångar och det är väl ganska troligt att det lutar åt det hållet även nu.

Problemet är att "alla" tycker att det är deras forum och att de "har rätt" att skriva vad fan de vill, riktat till vem fan de vill. Att banna dom verkar ju inte hjälpa. Först sitter de och skriver all möjlig skit för att troa sig, och sen blir de väldigt upprörda när de blir bannade. Forumet är inte på liv eller död, men ett visst mått av hyfs får man ändå försöka använda.

Kan någon länka till inläggen? Annars tycker jag att han bidrag till forumet genom att inte bara vara mainstrem och ta upp ibland obehagliga synvinklar som nästan ingen annan tar upp. Om alla bara håller med varandra blir forumet ganska tråkigt. Att han försöker lyfta fram andra synvinklar genom att provocera är väl ganska uppenbart. Att han ibland provocerar lite väl hårt må hända men hellre det än att detta blir ett likriktat svenssonforum.

Kan någon länka till inläggen? Annars tycker jag att han bidrag till forumet genom att inte bara vara mainstrem och ta upp ibland obehagliga synvinklar som nästan ingen annan tar upp. Om alla bara håller med varandra blir forumet ganska tråkigt. Att han försöker lyfta fram andra synvinklar genom att provocera är väl ganska uppenbart. Att han ibland provocerar lite väl hårt må hända men hellre det än att detta blir ett likriktat svenssonforum.

Man kanske inte måste provocera när någon har avlidit?

Förtydligande

Kitschig sentimentalitet när någon har mött en våldsam mc-död är något som har förekommit länge på det här forumet. Förhoppningen att någon har det bra eller vilar i frid efter att hastigt, våldsamt och alldeles för tidigt ha blivit av med livet kan inte ens i metaforisk mening vara rätt. Att försöka göra sig till språkrör för den som har dött eller uttolkare för de känslor som hans anhöriga måste stå ut med är både onödigt och respektlöst. Har svårt att förstå syftet med att göra en tragedi till allmängods på ett internetforum där man hälsar med ett "V.I.P.", "R.I.P." eller "Mina tankar går till de anhöriga", klickar dit en ledsen smiley och skynda vidare till en tråd om platt-tv eller cheyer. Det är kitschig sentimentalitet. Inte respektfullt deltagande. Är man nära vän och verkligen känner och vill uttrycka ett djupt deltagande med de anhöriga finns det alla möjligheter att göra det. Det uppskattar de med all säkerhet. Men sporthoj.com där attityden att man sätter ut vakter och kör på tid är ganska accepterad är troligen inte den plats där man hedrar minnet av den tragiskt avlidne på bästa sätt.

Edit: Det finns en jäkligt obehaglig dödsromantik som odlas i somliga mc-kretsar och uppenbarligen i vissa delar av det här forumet. Att köra in i en sten eller ett träd och dö av massiva skallskador eller bruten ryggrad uppfattas i princip som en hedervärd uppoffring för en antisocial/outlaw livsstil.

Last edited:
Nja, ingen har några speciella fördelar grundat på registreringsdatum. Nyteknik har varit bannad i ett par omgångar och det är väl ganska troligt att det lutar åt det hållet även nu.

Problemet är att "alla" tycker att det är deras forum och att de "har rätt" att skriva vad fan de vill, riktat till vem fan de vill. Att banna dom verkar ju inte hjälpa. Först sitter de och skriver all möjlig skit för att roa sig, och sen blir de väldigt upprörda när de blir bannade. Forumet är inte på liv eller död, men ett visst mått av hyfs får man ändå försöka använda.

Tycker du inte det? Jag tycker mig se att de lite äldre kan ta ut svängarna markant mera än en färsking innan en varning eller dylikt dyker upp. Men det kan jag ha om bakfoten såklart.

Jo visst, rätten har man ju (sen att det visar noll moral är en annan sak), men då ska man inte komma och grina om man blir bannad för det.

Jo exakt, jag har mycket svårt att tro att Nyteknik sitter och skanderar om hur han sket ute i naturen vid köksbordet osv.

Här är tråden i fråga: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=189739

Här börjar han:
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3755243&postcount=31

Sedan fortsätter han till och från på sida 4:http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=189739&page=4

Så vad ska folk göra då? Söka upp familjen och försöka deltaga utan att man ens känner människan ifråga. Kistschigt får nog stå för dig. Lite taktkänsla skadar inte. Vi hade lite ufon i klassen när jag läste till civilingenjör. De saknade förmåga till empati, vana att skriva bra på prov men inte så lyckade på tjejfronten eller socialt. Det här luktar samma sak. Du är helt säker på att du har rätt och ska skriva alla andra på näsan. Jag har faktiskt tyckt att det kan vara OK med nån som inte är så mainstream men det här var över gränsen flera gånger om enligt min mening.

Kitschig sentimentalitet när någon har mött en våldsam mc-död är något som har förekommit länge på det här forumet. Förhoppningen att någon har det bra eller vilar i frid efter att hastigt, våldsamt och alldeles för tidigt ha blivit av med livet kan inte ens i metaforisk mening vara rätt. Att försöka göra sig till språkrör för den som har dött eller uttolkare för de känslor som hans anhöriga måste stå ut med är både onödigt och respektlöst. Har svårt att förstå syftet med att göra en tragedi till allmängods på ett internetforum där man hälsar med ett "V.I.P.", "R.I.P." eller "Mina tankar går till de anhöriga", klickar dit en ledsen smiley och skynda vidare till en tråd om platt-tv eller cheyer. Det är kitschig sentimentalitet. Inte respektfullt deltagande. Är man nära vän och verkligen känner och vill uttrycka ett djupt deltagande med de anhöriga finns det alla möjligheter att göra det. Det uppskattar de med all säkerhet. Men sporthoj.com där attityden att man sätter ut vakter och kör på tid är ganska accepterad är troligen inte den plats där man hedrar minnet av den tragiskt avlidne på bästa sätt.

Edit: Det finns en jäkligt obehaglig dödsromantik som odlas i somliga mc-kretsar och uppenbarligen i vissa delar av det här forumet. Att köra in i en sten eller ett träd och dö av massiva skallskador eller bruten ryggrad uppfattas i princip som en hedervärd uppoffring för en antisocial livsstil.

Det här är vettigt. Jag håller med i varenda ord. Att i upprepade, korta inlägg attackera dessa kitsch-sentimentala individer är mindre vettigt. En till synes kontroversiell åsikt blir lättare att ta till sig (även om man inte håller med) om den följs av en lite längre utläggning om bakgrunden.

Edit: Det finns en jäkligt obehaglig dödsromantik som odlas i somliga mc-kretsar och uppenbarligen i vissa delar av det här forumet. Att köra in i en sten eller ett träd och dö av massiva skallskador eller bruten ryggrad uppfattas i princip som en hedervärd uppoffring för en antisocial livsstil.

Om jag skulle köra ihjäl mig så hoppas jag att folk skriver, vif rip, tråkigt, tankar osv.... även om dom läser om lcd tv efteråt. anser att det är vett nog att iaf skriva nått oavsett vad så länge det inte är det du skrev i den tråden eller något annat otroligt korkat som kan såra folk i "personens" närhet!!!! Eller så skriver man ingenting om man inte har nått vettigt o komma med!

Äh vadådå, Nyteknik är en människa som går rakt på sak och vågar säga det ni andra inte gör. Han snackar sanning, ni andra verkar leva i någon religiös låtsasdimma. Tycker det behövs lite såna för att hålla forumet igång! :D

Är däremot inte speciellt insatt i det han skriver, och har inte varit med här någon längre period heller så egentligen borde jag inte säga något alls. Därför behöver ni inte citera mig heller!

Jag tycker också det var bra, det han skriver här ovanför och brukar tänka ungefär likadant, dom gånger man halkar in på en olyckstråd.
Det finns ju en minneslund, räcker det inte med den? Eller är den borta?

Ok
Mattias: visst moderatorjobbet e nog inte så kul alltid och det måste vara knepigt att få till en rimlig nivå utan att bromsa forumet. men en väg att nå fram är ju att de som känner killen privat kan ta ett snack med honom direkt.

Jonte: Klart det skall få finnas olika synvinklar och att mycket borde ventileras mer än vad det gjör men att systematiskt djävlas med folk är en annan sak.. sedan är det många som tar efter och ribban är satt osv..

En annan sak är ju att är man sporthojsintresserad och kör sporthoj på gata så är verkligheten att det är farligt men det är ju oxså mycket av tjusningen liksom. balansgången mellan att köra för fort in i kurvor och klara av det eller inte är svår, ibland går det:0 ibland inte:000...
Kan man inte acceptera det så finns ju SMC eller annat man kan roa sig med men varför aktivt förstöra det här forumet med provokationer och åsikter som majoriteten ändå förstår och har tagit aktiv ställning till iom att de åker hoj öht.
De döda är bortom hjälp och det är de levande vi måste ta hand om.
Så om de som känner de inblandade kan stötta dom, så slutar iaf jag skriva mer skit här nu.

Kitschig sentimentalitet ..... Har svårt att förstå syftet med att göra en tragedi till allmängods........hälsar med ett "V.I.P.", "R.I.P." eller "Mina tankar går till de anhöriga", ........

Jag respekterar din åsikt och tvingar dig inte att behöva uppleva det du anser är Kitschig sentimentalitet.

Men låt dem som inte delar din åsikt slippa bli påtvingade densamma.

.... både onödigt och respektlöst. Har svårt att förstå syftet med att göra en tragedi till allmängods på ett internetforum där man hälsar med ett "V.I.P.", "R.I.P." eller "Mina tankar går till de anhöriga", klickar dit en ledsen smiley ....

Edit: Det finns en jäkligt obehaglig dödsromantik som odlas i somliga mc-kretsar och uppenbarligen i vissa delar av det här forumet.....

Om du inte gillar det så ge helt enkelt fan i att yttra dig... Du behöver inte läsa det. Att folk visar sin "respekt" och ger en hälsning till någon som råkat illa ut och dess anhöriga kan inte vara fel.
Ute på vägarna hälsar vi på varandra.. även om det är någon vi aldrig känt..
Vi stannar..fikar och snackar skit över en kopp kaffe med helt okända personer som också kör hoj. Vi har ett gemensamt intresse. Personen som råkat illa ut kan vara den jag mötte, komenterade hojar med förra veckan på den lokala bensinmacken. Att beklaga sorgen är en artighet man gott och väl kan kosta på sig.. Utan att man ska behöva försvara det mot någon.

Jag har läst vad du skrivit i den berörda tråden.. Och dina inlägg där var totalt onödiga. Att i det läget när personer gått igenom ett trauma... så spär dina ord salt i såren.
Nu var det en sjuksyrra med flera års erfarenhet som säger att han inte led. Men jag kan lova att hon också är berörd när en kamrat dör i hennes knä.
Och sårar det någon då att säga:
-Han led aldrig!
Det är tröstande ord.. Hur skulle du reagera om någon sa:
Jävlar vad han led innan han dog.

Någon dödsromatik tvivlar jag starkt på att det finns här på forumet.
Du hittar Adrenalinsökare, bokstavsbarn och mm här.. Men ingen tycker att man blir en hjälte när man förolyckas.

En vän till många av oss i sthlm råkade illa ut tidigare i sommar. För oss var det en tröst att läsa och få skriva av oss vad vi just då kände och tyckte... Vad som bubblade upp inombords.
Snälla lägg ner!! Drabbade/berörda människor är tillräcklig ledsna redan.

ps.. När jag började skriva detta var jag rent av arg...
När jag avslutar det.. Är jag snar ledsen och vädjande.

Last edited:
Alla har väl läst att Nyteknik och nån till är sjukt besatta av att bekämpa allt vad "vila i frid" och liknande heter. Kommer ihåg att man inte ens skulle få skriva att man beklagar sorgen för det var helt fel på nåt sätt som jag har förträngt (tror det var Valmers dock). Såna inlägg i de trådarna förstör mycket mer än de tillför.

Status
Ej öppen för fler svar.
*/ ?>
Nyheter
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage