Långa farbron
Yster tokfrans
Hej allesamans,
Vet inte om det är roligt eller bara konstigt.
Jag tycker själv att jag inte är speciellt tyken eller otrevlig,men kanske för besserwissig döm själva.
Eller är jag bara dum ihuvet ???
Tänk dock på att läsa nerifrån och upp så att mailen hamnar i rätt ordning.
Notera också tid skillnaden från mitt första tills han svarar.
Jag har bara tagit bort,namn email osv inget annat,inte heller lagt till något.
--------------------------------------------------------------------------
Mitt svar:
Kan så vara, men klarar man inte av att få upp en TTR på bakhjulet på 2 eller 3 :an...så kanske man inte skall försöka sig på det.,För som vi alla vet så handlar det bara om rätt teknik.
Sen skall man ju i ärlighetens namn ta en koll på vilken drevning som sitter orginal på XR respektive TTR innan man jämför bakhjulsegenskaper.
Nu skall vi inte jämföra äpplen och päron.
Sen slutades för övrigt XR 600R att tillverkas år 2000, däremot XR650Rsom kom samma år med vätskekylning slår lätt en TTR (vilket vore konstigt annars,med tanke på att den har ca 20 hk till)
Sen har du en -91 som är kända för att slita vippor,har bara 15mm framaxel och endast 2 st M6 som håller sadlen. Dock har du cartridgegafflen och skiva bak, samt sänkt generator effekt från 230w till 80w.Vilket alla var nyheterna för 1991 årsmodell av Honda XR.
Tack, jag är mycket nöjd med min TTR alltid lätt startad tack vare ny bestyckning (som satt i) sen har jag valt att frångå den slöa orginaldrevningen och gå en lägre,precise som XR:en har orginal.
Sen om det nu är så bra andrahandsvärde på XR :en .....varför sänker du då priset?
I vilket fall ,jag har redan två hojar och har inte plats för en tredje.
--------------------------------------------------------------------------
Säljarens svar:
Det märks att du inte kört en Xr 600. Din går ju nästan bara upp på
bakhjulet i 1:an kanske om man kämpar i 2:an. Läs bike 2004 och jämför!!
TT600R fick inte så bra betyg som Xr:n. Det enda den hade som minus var att
(Xr:n) var att hitta ett bra exemplar, och det är det jag har. Kolla
serviceintervallerna mellan dom!!! XR = SLITVARG. TT600R är usel i
andrahandsvärde. Jag var själv inne på en TT600r men tro mig jag är så glad
att en japan tillverkade XR:n
Grattis till ditt köp!!
--------------------------------------------------------------------------
Mitt svar:
Nja grejen är ju att TTR är LV-reggad när den säljas man behöver inte göra
något med den.
Sen är ljudämmparen ett litet problem, men kedja,däck och övriga ljud i
samband med ljudämparen gör att det är svårt att komma ner i 88Db,dessutom
får den inte vara strypt vid provnings tillfället då det krävs
orginaleffekt vid prov.
Sen skiljer det 12 kg i vikt på TTR och XR och ynka 2 HK,bägge siffrorna
till TTR:ens nackdel.
Men med effekttsystem(ca 3kg i viktbesparing),ombestyckade
förgasare,urkopplad vacumstyrning till förgasaren,öppnad luftburk så
klipper en TTR vilken XR 600 som helst med motsvarande trimgrad.
Sen har ju TTR något lite mer vrid än en XR,dock maginelt ca 5 Nm
Sen sitter det fullt justerbar Öhlinsdämpare bak,Fullt justerbar 46 mm
Poliniframgaffel och stålomspunna bromslangar orginal på TTR:en
--------------------------------------------------------------------------
Säljarens svar
Oki men den är lika lätt att lv-regga som en tt 600. Vet inte var du fått
det ifrån. Mzan svetsar på en bricka så det blir ca 38 mm i öppningen sen
har du den under 88db med orginaldämpare. Dessutom kan man inte jämföra en
tt600 mot en xr 600.
--------------------------------------------------------------------------
Mitt svar:
Tack för erbjudanet,
Men så länge den inte är LV reggad är det ointressant pga att XR 600 har
aldrig sålts LV-reggad i Svergie vilket gör det till en ganska
komplicerad
process att få den LV-reggad.
Tex Bullerprov hos bilprovningen,som bara utförs i strängnäs och kostar i
runda slängar 2000-3000 (om man klarar att få ner en XR i 88 Db vill
säga)
Dessutom har jag redan köp en Yamaha TTR -98 med div extrautrustning för '''''''''
--------------------------------------------------------------------------
Svar från säljare ,ur tomma luften.
Superfin XR 600-91:a OBS
03.01.05 23:24
Mitt sista pris är 24 500:-
--------------------------------------------------------------------------
Mitt första mail.
Subject: Ang. OBS Superfin XR 600-91:a OBS
Date: Fri, 17 Dec 2004 10:50:01 +0100 (CET)
Hej Marcus,
Inför LV -reggen ,är bullertesten utför ?
Lampor,hastighetsmätare osv finns det ?
Mvh Claes.
Vet inte om det är roligt eller bara konstigt.
Jag tycker själv att jag inte är speciellt tyken eller otrevlig,men kanske för besserwissig döm själva.

Eller är jag bara dum ihuvet ???
Tänk dock på att läsa nerifrån och upp så att mailen hamnar i rätt ordning.
Notera också tid skillnaden från mitt första tills han svarar.
Jag har bara tagit bort,namn email osv inget annat,inte heller lagt till något.
--------------------------------------------------------------------------
Mitt svar:
Kan så vara, men klarar man inte av att få upp en TTR på bakhjulet på 2 eller 3 :an...så kanske man inte skall försöka sig på det.,För som vi alla vet så handlar det bara om rätt teknik.
Sen skall man ju i ärlighetens namn ta en koll på vilken drevning som sitter orginal på XR respektive TTR innan man jämför bakhjulsegenskaper.
Nu skall vi inte jämföra äpplen och päron.
Sen slutades för övrigt XR 600R att tillverkas år 2000, däremot XR650Rsom kom samma år med vätskekylning slår lätt en TTR (vilket vore konstigt annars,med tanke på att den har ca 20 hk till)
Sen har du en -91 som är kända för att slita vippor,har bara 15mm framaxel och endast 2 st M6 som håller sadlen. Dock har du cartridgegafflen och skiva bak, samt sänkt generator effekt från 230w till 80w.Vilket alla var nyheterna för 1991 årsmodell av Honda XR.
Tack, jag är mycket nöjd med min TTR alltid lätt startad tack vare ny bestyckning (som satt i) sen har jag valt att frångå den slöa orginaldrevningen och gå en lägre,precise som XR:en har orginal.
Sen om det nu är så bra andrahandsvärde på XR :en .....varför sänker du då priset?
I vilket fall ,jag har redan två hojar och har inte plats för en tredje.
--------------------------------------------------------------------------
Säljarens svar:
Det märks att du inte kört en Xr 600. Din går ju nästan bara upp på
bakhjulet i 1:an kanske om man kämpar i 2:an. Läs bike 2004 och jämför!!
TT600R fick inte så bra betyg som Xr:n. Det enda den hade som minus var att
(Xr:n) var att hitta ett bra exemplar, och det är det jag har. Kolla
serviceintervallerna mellan dom!!! XR = SLITVARG. TT600R är usel i
andrahandsvärde. Jag var själv inne på en TT600r men tro mig jag är så glad
att en japan tillverkade XR:n
Grattis till ditt köp!!
--------------------------------------------------------------------------
Mitt svar:
Nja grejen är ju att TTR är LV-reggad när den säljas man behöver inte göra
något med den.
Sen är ljudämmparen ett litet problem, men kedja,däck och övriga ljud i
samband med ljudämparen gör att det är svårt att komma ner i 88Db,dessutom
får den inte vara strypt vid provnings tillfället då det krävs
orginaleffekt vid prov.
Sen skiljer det 12 kg i vikt på TTR och XR och ynka 2 HK,bägge siffrorna
till TTR:ens nackdel.
Men med effekttsystem(ca 3kg i viktbesparing),ombestyckade
förgasare,urkopplad vacumstyrning till förgasaren,öppnad luftburk så
klipper en TTR vilken XR 600 som helst med motsvarande trimgrad.
Sen har ju TTR något lite mer vrid än en XR,dock maginelt ca 5 Nm
Sen sitter det fullt justerbar Öhlinsdämpare bak,Fullt justerbar 46 mm
Poliniframgaffel och stålomspunna bromslangar orginal på TTR:en
--------------------------------------------------------------------------
Säljarens svar
Oki men den är lika lätt att lv-regga som en tt 600. Vet inte var du fått
det ifrån. Mzan svetsar på en bricka så det blir ca 38 mm i öppningen sen
har du den under 88db med orginaldämpare. Dessutom kan man inte jämföra en
tt600 mot en xr 600.
--------------------------------------------------------------------------
Mitt svar:
Tack för erbjudanet,
Men så länge den inte är LV reggad är det ointressant pga att XR 600 har
aldrig sålts LV-reggad i Svergie vilket gör det till en ganska
komplicerad
process att få den LV-reggad.
Tex Bullerprov hos bilprovningen,som bara utförs i strängnäs och kostar i
runda slängar 2000-3000 (om man klarar att få ner en XR i 88 Db vill
säga)
Dessutom har jag redan köp en Yamaha TTR -98 med div extrautrustning för '''''''''
--------------------------------------------------------------------------
Svar från säljare ,ur tomma luften.
Superfin XR 600-91:a OBS
03.01.05 23:24
Mitt sista pris är 24 500:-
--------------------------------------------------------------------------
Mitt första mail.
Subject: Ang. OBS Superfin XR 600-91:a OBS
Date: Fri, 17 Dec 2004 10:50:01 +0100 (CET)
Hej Marcus,
Inför LV -reggen ,är bullertesten utför ?
Lampor,hastighetsmätare osv finns det ?
Mvh Claes.
Last edited: