Det gäller en helg på LMS där det sas det endast skulle vara A-förare. Det är det MIN fråga / inlägg gäller.
Gustav O tog dock upp lite fel kanske att folk ifrågasätter 125 juniors existens i hela SM-serien.
Det är för UTFYLLNAD av den tillgängliga tiden som både Superbike Challenge och 125Junior är med och kör.
Alltså, Superbike och 125Junior är med på samma villkor egentligen...
Det finns inte fler A-klasser än de som är med (minus 125J), så vilka klass tycker DU hade varit mer lämplig att ha med som utfyllnad på tävlingen än SuperbikeChallenge och 125Junior?
(för att vara med och påverka sånna här beslut så finns det månadsmöten, denna diskussion började i höstas så det är ingen nyhet direkt för den som är intresserad och läst protokollen)
Sånna här diskussioner är ~2 veckor innan tävling bara onödiga och tar onödig energi från arrangören.
Eftersom A förare verkar vara motståndare till att köra MYCKET så är väl diskussionen om KÖRTID ganska onödig?
Jag menar, idag är det 2 kval på 1 race både lördag och söndag. Hur mycket mer vill man köra egentligen?
Det är ganska enkelt (för den som har råd) att låna/köpa 600STK hoj också så har man 8:a kval + 4 race på 2 dagar om det är körtid man är ute efter...
Alla är välkomna att ge önskemål på månadsmöten hur de skulle önska att en tävlingshelg såg ut, ta den här diskussionen efter tävlingen så kanske det blir annorlunda till nästa år.
Beslutet är taget på de grunder som har varit under månadsmötena, undrar man sen som utomstående som skiter i mötena hur besluten blev tagna så är det bara erat eget fel och har inte mycket mer val än att acceptera besluten ELLER bli mer engagerade i er klubb.
Så, är det nog tydligt? annars är ni välkomna att ringa mig så kan jag förklara över telefon (eller så sök upp mig på nästa träning)
//Håkan - LMS RR
Det var helt klart en miss från min sida att skriva övriga SM-klasser då jag inte tänkte på att SBC inte har någon SM-status i år. Dock är jag övertygad om att många vill se en Superbike-klass (tänker inte utveckla varför eftersom de bara blir en massa tjafs då).
Om jag tolkar Håkan rätt så behövdes det en klass för att fylla ut tidsschemat och valet föll på 125 Jr delvis pga RR-fabrikens samarbete med LMS.
Hur fungerar det rent ekonomiskt, får LMS in lika mycket pengar på tex 40 st anmälda 125 Jr förare som 40 st Rookie-förare?
både SBC och 125Junior är utfyllnad i tidschemat...
Du är varmt välkommen på månadsmöten i din klubb och ställa sånna här frågor
jag tror ingen klubb tänker redovisa ekonomi på ett sånt här forum... man kan väl kanske klura lite själv genom att läsa TR och se hur många anmälda det är i 125J tex
Mvh Håkan
EDIT: en dåres försvarstal känns det här som. egentligen borde jag inte skriv nåt alls... men de som läst mina inlägg förr förstår att jag har lite problem med att inte lägga mig i
Besluten tas med hjälp av de LMS RR medlemmar som behagar mötas uppp 1 gång i månaden (lite oftare är det nu för några få som är i "tvälingsarrangemansgruppen")
Vill man påverka eller få ett vettigt svar på sina frågor är det bara att stanna kvar efter tisdagsträningen 1 gång i månaden och va med på mötet.
Har man inte den tiden att lägga en gång i månaden, behöver man inte bekymra sig om de beslut som tagits utan bara snällt acceptera dom.
varför just dittan eller dattan? varför görs det inte si eller så? återigen, kom på mötena så ska "vi" förska svara på Dina frågor.
mötestillfällen, telefonummer, mailadresser finns på
www.lms.se
Själv är jag avundsjuk på R1000/600 som får köra tillsammans med EM i Karlskoga, varför ska de få köra när det finns så många A klasser som vill köra istället?
vem svarar mig på den frågan? inte skulle jag tro att det är nån här egentligen som kan ge svaret utan jag får väl ta o ringa Mike Luff om jag vill ha svar på det
Mvh Håkan - LMS RR