"Varför behövs motorcyklar" DN

• Thread starter Thread starter Dawe
  • Start date Start date

Dawe

Guest
Om en av Sveriges största dags tidningar tar in en så luddig artikel så är motorcyklar inte specielt omtyckta i Sverige.
Vad kan vi göra för att inte vara så hatade av omvärlden innan dom förbjuder oss?

Bifogat

• skanna0001.jpg
    skanna0001.jpg
    140.4 KB · Visningar: 990
Sorry, ledsen grabben. Ditt bidrag kom inte in till 1 april i tid.

(han påstår att man nästan fått bukt på rökningen, men att man inte gör något åt motorcyklarna. Hade varit intressant att veta vad som tog de största kostnaderna i sjukvården...)

Haha, sen när i helvete har vi lyckats få bukt med rökningen? Han har väl lite rätt om attityden i sista kolumnen där men i övrigt är han ju helt väck.

Motorcyklismen tar dör på 50 pers om året. Självmord, rökning, festande tar en helvetes jävla massa men det skrivs de inget om i jämförelse med hur många det tar livet av.

jag tyckte nästan den va bra vilken karisma författaren har han verkligen hatar oss:D :D :D

Hjälp viken bitter människa! Det är nästan så att man tycker synd om sådana personer. Innerst inne vill nog han också köra hoj, men han får inte för frugan :rofl

Om en av Sveriges största dags tidningar tar in en så luddig artikel så är motorcyklar inte specielt omtyckta i Sverige.
Vad kan vi göra för att inte vara så hatade av omvärlden innan dom förbjuder oss?

Känns ju bra :) Härligt med folk som kan sina grejer också, bara 12% av alla män och 4% av alla kvinnor i Sverige som kommer dö relaterat till rökning, för MC måste det ju ligga uppåt 20% av befolkningen.. eller? :rolleyes:

Extremt uppenbart att han egentligen bara är sur och bitter för att hojarna låter för mycket. Jag menar globala uppvärmningen? Skojar han med oss?

Varför då tillåta fritidsbåtar, vattenskotrar, snöskotrar (för annat bruk än som nytto fordon), ja alla transportmedel förutom bussar och tåg.

Idioter

Lika bra att förbjuda bilar oxå, de används ju vid bankrån, men när vi ändå är igång så kan vi förbjuda all trafik, då kan vi upnå nollvisionen. Sen spinner vi vidare på att vadera alla hårde föremål så att man inte slår sig, förbud mot att springa för att man kan faktiskt slå sig om man trillar. VILKEN JÄVLA IDIOT!!!!!!!!!

Haha läste det sista om hells angels nu också. Där har han ju en riktigt bra poäng också, jag menar ifall dom inte fick köra motorcyklar så skulle dom ju jobba på ica istället och alla vara laglydiga medborgare.

Men visst är det gött med såna farbröder, det ger en ju lite att garva åt.. Tror han att Hells åker runt och rånar banker eller nåt för att sen fly på båge? :)

Härlig läsning!
Tänk att vi nästan fått bukt på rökningen och allt!
Här har vi en kille som vill leva i det vita samhället där alla är lika klädda och det bara existerar elbilar som går på vätgas.
Att svära är förbjudet och all form av störning bestraffas med arbete i en gruva 4000 meter ner i urberget. (låter som en hollywood film??)
Tänk att vi "KNUTTAR" är en sådan enorm källa till irritation.
Vad har jag gjort denna kille för ont med min orginal ZX6R med dubbla ljuddämpare?
Vi kanske måste lära oss begreppet "Hets mot folkgrupp" och slänga in den frasen i var och varannan mening.
Som svensk har man lärt sig att svälja och svälja och svälja.
-Vi är farliga i trafiken.
-Vi kör för fort.
-Vi är ömtåliga. (går sönder lätt och dyra att laga)
-Vi låter.
-Vi ser tuffare ut än de vågar vara.
-Vi har blanka farliga motorcycklar.
-Våra hojar är opraktiska som inte klarar transport av grenar från trädgården till Återbruket.
-Vi är svåra att se när man har en stel nacke och 50% synnedsättning.
-Vi är ännu svårare att se om man är 80 år och käkar medicin när och kör bil.

Vi är helt enkelt onödiga.

Största problemet är nog att vi ser så lyckliga ut, men detta kan vi inte dela med oss av till de bilburna instängda bilisterna.
Detta är ju klart orättvist!

/Dimman

Lika bra att förbjuda bilar oxå, de används ju vid bankrån, men när vi ändå är igång så kan vi förbjuda all trafik, då kan vi upnå nollvisionen. Sen spinner vi vidare på att vadera alla hårde föremål så att man inte slår sig, förbud mot att springa för att man kan faktiskt slå sig om man trillar. VILKEN JÄVLA IDIOT!!!!!!!!!

haha! glöm inte att lägga ut en plastmatta på all asfalt och alla tegelväggar så att ingen slår sig! :huvet

Det måste vara jobbigt att vara så tråkig, inskränkt och idiotisk som han är....tycker synd om honom....
sist jag kollade var detta ett fritt land och jag anser att man gör vad man vill med sitt eget liv. Om man vill röka så gör man det, vill man hoppa fallskärm gör man det och vill man verkligen njuta av livet så länge det nu varar så kör man motorcykel!

Jag vill inte sitta i min gungstol när jag är gammal och komma fram till att mitt liv har varit mindre äventyrsfullt och spännande pga att regeringen ville att jag skulle leva länge.

haha sicken lirare. Låter som en man som är trött på livet och är nog ung för att inte ha fått kortet i kellogspaketet och är därför sur å avundsjuk på gemenskapen bland hojåkare då det inte alls känns lika trevligt i hans frimärksamlarklubb.

sicken :tomten

Vilket jävla rikspucko:dummer
Visst att det finns gröna-surgubbar här och där, men vad som skrämmer är hur fan DN kan trycka en artikel som denna.:7peta

Vilket jävla rikspucko:dummer
Visst att det finns gröna-surgubbar här och där, men vad som skrämmer är hur fan DN kan trycka en artikel som denna.:7peta

Lugn. Du kommer säkert få anledning att bita i läppen när de imorgon tar in ett lika korkat svaromål från ngn kolerisk hojåkare :hihi

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT