danne_boy69
Saknar moral
Nu blev jag mer förvirrad! Måste man ha körkort för att kunna köra hoj?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
avfartsgatan skrev:2082740Om man säger att man använder den som garageöppnare finns det typ någon sådan funktion på den "typ öppna garage funktion" så man har nåt att skylla på. Menar så att dom inte kan komma och säga att den uppenbarligen var byggd i syfte att störa polisradarn då den inte haft någon annan funktion. Hur fungerar det?
danne_boy69 skrev:2085700Nu blev jag mer förvirrad! Måste man ha körkort för att kunna köra hoj?
twinner skrev:2085669Varför ska man bli varnad? Fartkontrollerna ska rädda liv! inget annat. Det är bra om (VI) Fartsyndare åker dit. Tanken är ju knappast att reta folk.
Tror man annat kan man ju lika gärna emigrera till Norge eller nåt annat land fyllt med dumhuvuden.
twinner skrev:2085669Varför ska man bli varnad? Fartkontrollerna ska rädda liv! inget annat. Det är bra om (VI) Fartsyndare åker dit. Tanken är ju knappast att reta folk.
Tror man annat kan man ju lika gärna emigrera till Norge eller nåt annat land fyllt med dumhuvuden.
fazerfun skrev:2085713har störare på min och den funkar, tro mig. Blev stoppad utanför nyköping i somras och snuten frågade vad det var jag hade monterat under kåpan. "En garageöppnare" sa jag. Snuten log snett och visade laserpistolen "Jaha du. Och den här kan jag bränna DVD med. Du vet säkert att de där grejorna inte är tillåtna. Mitt råd är att du tar av dom omedelbart. Nästa gång river vi loss utrustningen och skickar det vidare till åklagare." Close call.....![]()
Kent W skrev:2085798"Spottar man på stenen tillräckligt många gånger så blir den blöt"
Jo du...det är precis det som hela apparaten med kampanjer går ut på.......
Att få folk att tro att om hastigheten sjunker mes x-antal km....så minskar
olyckorna med y-antal.......men hitills har ingen kunnat komma med någon
form av dokumentation att så är fallet, utan alla "experter" bara rabblar upp
det som ett "mantra". Och till viss del så har man lyckats....en majoritet av
"de tillfrågade" tror också på det. Bla bla bla...
KentW
Onewheeler skrev:2085740Visst är det så! Däremot kan man i många fall köra fortare än vad som är tillåtet utan att öka risken för en olycka särskilt mycket.
Vilken situation anser du själv inbegripa störst risk för en olycka?
Evert 80år gammal som kör sin nästan lika gamla Opel i 90km/h under dåliga väderförhållanden på en väg med en tillåten hastighet av just 90km/h, eller Johan 35år som kör en ny BMW med bra väghållning i 110km/h när väderförhållandena är goda och den tillåtna hastigheten är 90km/h?
Extrem jämförelse, men jag vill bara belysa principen.
Jaha, då var det dags att ta fram pekpinnen igenOnewheeler skrev:2085583Undantaget är väl trafiksäkerhetskontoller då det inte krävs någon husransakan för att gå in i din bil (antagligen av praktiska skäl då det inte går att testa bilen ur säkerhetsaspekt fullt ut utan att gå in i den). Detta kan man komma undan genom att stoppa varnaren i fickan istället eftersom polisen inte har rätt att söka igenom dina kläder utan tillstånd från åklagare.
motardkungen skrev:2086031Nog med gissningar och antaganden....
Det finns visst studier som visar att kameraskåpen leder till minskad medelhastighet och att en minskad medelhastighet leder till färre olyckor. Kameraskåpen är enligt studier den bästa samhällsekonomiska åtgärd man kan ta till för att minska kostnaderna för olyckor i trafiken.
En snabb sökning på Google gav bland annat detta som första träff:
http://www.vv.se/filer/25211/VTI_rapport_2004-03-23.pdf
det är inte alltdi man ser det.. jag körde i 180 förra sommaren på hoj... var så innen i körandet och konscentrerad att jag inte såg att enligt min kompis var det bara en bil usling som bilkade med ljusen.. så där stod farbror blå mitt i vägen sen.. men resten av historien skiter vi i.. (men det gick bra för min del)Marvin750 skrev:2084935Är verkligen poliser med laser det man ska oroa sig mest för...?Jag har aldrig kört in i en laserkontroll utan att jag har blivit förvarnad innan... Folk brukar ju blinka som som vettvillingar och snittfarten sjunker till 10 km/h UNDER laglig hastighet... (vilket är något märkligt..
) Tänk om bilen du just körde om i 180 km/h visar sig vara en civilpolisbil...
![]()
Vad hjälper din laservarnare då...?
Vafan, är du inte klok! Drar du upp riktiga lagtexter här på SH? Vet du inte att all form av "juridisk" argumentation här på SH skall baseras på hörsägen, vandringsmyter och folks fantasier? Du kan ju inte helt plötsligt börja leverera riktiga lagtexter förstår du väl, var skall det sluta?sandstream skrev:2086388
Citat från rättegångsbalken kapitel 28 § 13:
"Är fara i dröjsmål, får kroppsvisitation och kroppsbesiktning beslutas av polisman."
mr-hayabusa skrev:2086447Laservarnare, säkert bra.. Men jag skulle vilja ha "Kamera-varnare" he, he...
mr-hayabusa skrev:2086447Laservarnare, säkert bra.. Men jag skulle vilja ha "Kamera-varnare" he, he...
sandstream skrev:2086388Jaha, då var det dags att ta fram pekpinnen igen
Det du skriver om att man måste ha tillstånd från en åklagare för en kroppsvisitation stämmer inte.
[/I]
mr-hayabusa skrev:2086592![]()
Nu börjar det låta intressant !!! Vet ngn vad allt kostar ?
mr-hayabusa skrev:2086592![]()
Nu börjar det låta intressant !!! Vet ngn vad allt kostar ?
Onewheeler skrev:2086608Tusenlappen+ på blocket. Den jag har varnar hur som helst på tok för sent enligt min uppfattning.
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!
Upplev magiska Gotland Ring... |
![]() |
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm
Lördag den 17 maj bjuds det... |
![]() |
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025
Yamahas TRACER 7 och TRACER... |
![]() |
Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT
Yamaha har presenterat 2025... |