bebbe
Ehhhh
- Gick med
- 11 Mar 2003
- Hoj
- Kawasaki Z650RS, Aprilia AF1 Futura, Cagiva Mito, Yamaha DT, Honda XR250, Honda MSX
Japp, är det någon som kan förklara varför det i stort set alltid är billigare att köpa hojar, delar, tillbehör utanför Sveriges gränser? Det är ju inte så att andra länder inte har skatter mm. Är ingen ekonom själv men börjar verkligen att fundera på varför. Tycker att det känns knasigt att det kan bli billigare att tex skicka efter däck från Tyskland än att köpa de här hemma i Sverige
Och nu menar jag ju alltså list priser. Finns säkert vissa som kan fixa billigare priser hos vissa handlare pga de känner dom osv. Det gör ju visserligen att man funderar på om det igenkligen inte är handlarna här i Sverige som har över priser
Tycker att det är lite tråkigt att det har blivit såhär. Kan tyvärr erkänna själv att säkert 80% utav mina köp till hojen är från utlandet. Klart, för det finns ju mycket pengar att käna.
Så finns det någon som verkligen är insatt i varför det är som det är? Hade varit kul att vet
Och nu menar jag ju alltså list priser. Finns säkert vissa som kan fixa billigare priser hos vissa handlare pga de känner dom osv. Det gör ju visserligen att man funderar på om det igenkligen inte är handlarna här i Sverige som har över priser
Tycker att det är lite tråkigt att det har blivit såhär. Kan tyvärr erkänna själv att säkert 80% utav mina köp till hojen är från utlandet. Klart, för det finns ju mycket pengar att käna.Så finns det någon som verkligen är insatt i varför det är som det är? Hade varit kul att vet
Sverige i inte bara bra Sverige e bäst!