Varför åker ni motard?

Lennartsson skrev:
2679935 Jag gör det enbart för pengarna, brudarna och berömmelsen....:yoparty
Å jag som hoppades att du skulle svara "pojkarna" :(

Jag kör motard istället för sporthoj/custom/touring för att jag tycker det är roligt att köra hoj. Det handlar inte om stil, det handlar inte om att ta sig från A till B och det handlar inte om höga farter, det handlar om att det är roligt att hantera maskinen!

Jag tycker det är skitroligt att utveckla något också, utveckla min egen körning eller andras. Jag tycker det är roligt att vara bra på något, att bli bättre och att kunna hjälpa andra att bli bättre. (för att upprepa sig lite ;D)

Sen kan jag inte sticka under stolen med att jag tycker det är roligt att showa för folk också ;)

För min del är anledningen enkel; för att det är kul!!

Jag började med att köra på gatan och hade en kanonfin SL 1000 falco som första hoj som sen såldes och en gixxer inhandlades, med tiden kom olyckor allt närmare, när Lövis dog och en nära polares farsa klotade och va när att avlida så kändes det inte roligt längre att åka gata. Jag älskade dock att åka hoj men visste inte vad jag skulle hitta på men det slutade med en yamaha tt 600 som jag hade motard och endurohjul till, samma sväng började tankarna gå mot motard och tanken va att jag skulle harva på banan med tt:n, men med lite övertalning från några i bekantskapskretsen så började jag leta efter en ren
banhoj och hittade den jag har i dag, på den vägen är det och jag har aldrig ångrat mej

Last edited:
För att det är kul och får sån enorm kick av att tävla.
Sen är ju sammanhållningen i motardvärlden grym vilket gör det ännu roligare att hålla på.

Vargen skrev:
2680298 För att det är kul och får sån enorm kick av att tävla.
Sen är ju sammanhållningen i motardvärlden grym vilket gör det ännu roligare att hålla på.

ja på tal om sammahållning..hur gick det med bruden från snickeriet du hitta i parken i måndags...:tungan

Såg motard för första gången på eurosport nån gång när jag var 13-14 år och blev helsåld direkct!!!. Sen dess har det inte funnits nått annat. Skaffade en XR650l när jag var 16 och nuvarande hoj när jag var 19.

Absolut största anledningen till motard har alltid varit lekfaktorn. Att det finns passande banor för ändamålet i närheten har på senare tid betytt mer och mer.

supermoppe skrev:
2680446 Såg motard för första gången på eurosport nån gång när jag var 13-14 år och blev helsåld direkct!!!. Sen dess har det inte funnits nått annat. Skaffade en XR650l när jag var 16 och nuvarande hoj när jag var 19.

Precis samma för mig fast i en annan tidsålder...hehe

Såg motard på Screensport i början på 90-talet och blev toksåld!
Bredställ på asfalt och halvgudar som Bayle, Chambon, Rainey och Lawson på feta CR 500 och Husky 610.
Minns väl hur jag nästan skrek rakt ut när nån av gudarna gjorde en rullande stoppie på kanske 20m i showandet efter racet, hade aldrig sett nått sånt förut då :D
Det dröjde dock ända till -99 innan jag ekrade upp mina första motardhjul och kunde börja öva på slajding själv :)

för att det är attans otäckt att åka r hoj på vintern
och så för att det är jävligt roligt både på bana och busa på vägen
och billigt att överskatta sin förmåga ibland(enligt visa för ofta )
men nu ska nog crosshjulen på ett tag iaf (sugen på lite enduro spår)

För att jag kört mx aktivt och ville kunna köra hoj på gatan också på ''fritiden'' när man inte körde på bana. Valet föll då naturligt på en SM hoj eftersom det är det närmsta mot en mx/enduro hoj.

Är lite skraj också för farter över 100 på en hoj som man måste ligga ner på men upprätt så går det hur fint som helst att blåsa på över 150 känns det som :näsblod

Jag hade gathoj förra säsongen men saknade grusåkat och tyckte att motard verkade så grymt skoj. Fick testa en 660 i ngn minut och på den vägen är det:). Har inte ångrat mig en sekund!

1. Man blir varm om hjärtat när man hör en motard mullra på låga varv
2. Man får ett lyckorus när man bromsar in för en snäv kurv och hör avgasknallarna och sen trycker på ut ur kurvan....
3. Den är så jävla roligt att leka med
4. Roligt när folk vrider på huvudet när man åker förbi (med eller utan 2 hjul i backen)

listan går att göra längre men min ögon blir för tårfyllda att jag inte kan fortsätta.. Vill ha april/maj nuuuu!!!!

*/ ?>
Nyheter
Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Back