Varför är vissa namn populära?

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
1999 fick 18 pojkar namnet Alvin.
Förra året 364 st.

Är inte det ganska konstigt?
Vilken Alvin har gjort att det har ökat med 2000% på 10 år?

:va

Liam har gått från 57 st 1999 till 745 st förra året (1300%). Det tycker jag också är ganska konstigt. Oasis släppte sitt första album 1995. Men sedan 1999 har de ju succesivt minskat i popularitet.

Melvin är ett annat namn som 19 föräldrar fastnade för 1999.
Förra året 450 st. En ökning med 2400% på 10 år. Varför?!
Vem är Melvin som har inspirerat?! Har föräldrar med tycke för rollspel och goth tyckt att det låter som trollkarlen Merlin?

Neo: ingen 1999. Förra året 259 st. Vem? Varför? :va

Neo är väl ganska solklart efter The Matrix. Det är bara det att de största fansen av The Matrix var för unga för att få barn då när det begav sig, men nu jävvlar!
Skulle tro att det är så med alla de namn du räknar upp. Så räkna med att om 5-6 år så kommer varenda unge har skärsår i armarna vid födseln och heta "My chemical romance" i mellannamn. :näsblod

Min grabb å andra sidan ligger redan på dubbla tillväxtkurvan, kommer bli Linebacker och heter Bubba. :mattias

Rätt attityd har han oxå:

Bifogat

• testnykamera 278.jpg
    testnykamera 278.jpg
    141.3 KB · Visningar: 95
Sen så ska de väl hitta något udda och så hittar alla samma udda så heter alla Leo, Villemo, mm. Nä, en grabb ska heta Lännart och så är det.

Min grabb å andra sidan ligger redan på dubbla tillväxtkurvan, kommer bli Linebacker och heter Bubba. :mattias

Haha, skönt dryg översittarmin han har där!:tummenupp

Last edited:
Det är för att alla idioter till föräldrar tror att deras barn ska bli lyckliga och harmoniska om de har ett unikt namn. :huvet

Skyll på alla 70- och 80-talister som ynglar av sig nu. Det är deras fel.

Varför skulle alla springa de fluffsiga och ostfondueproppade stentvättsjeansbenen i knas efter olidligt praktiska glassmaskiner på Domus under tidigt nittiotal? (3 timmars slabb i pärlspontskök gav två dl glass). Varför går jag inte naken och insmetad i potatisgratäng till jobbet? (skönt och praktiskt). Varför är det så få som skryter med sin mycket svårartade, djupt kroniska fotvårtssamling i TV? (man kan tänka sig stor helkvällslördagsunderhållning)

Därför att vi är människor som följer strömmen likt ängsliga neontätras för att passa in i det sammanhang vi själva är med och skapar.

/perris

Därför ska alla killar heta Lännart och cheyerna Åsa.

Ligg-Stina var vandringspokalen i plugget när jag gick i 8:an. Alla fick leka bil och garage med henne förutom jag beroende på att min sparris inte föll henne i smaken :gnissla
Det var inte så att sparrisen mer liknade en knippe vissen gräslök då?

Min unge ska heta Stig-Britt. Blir det en till efter det så är det Gun-Anders som gäller.

Tindra och Ängla har också blivit töntiga inne namn nu på sista tiden, känner 2 tindra å 3 Änglor :gnissla 0-3 år gamla allesammans. Suck.

Själv skyller jag på Disney... Alvin, Melvin och vad dom nu heter i alla teckande filmer.

Kul målsättning, har något liknande i tankarna för min grabb men han är bara 3,5 månad! Se till att Bubba inte blir FÖR stor bara, då hamnar han på linjen istället. Runt 110 kg, 190 cm lång, och 40 yards på minst 4,5 sekund så blir det kanon. Ska han bli riktigt bra så måste du flytta till USA när han är ca 14 för att inte komma efter. Vore kul med en svensk i NFL! Jag kom inte längre än till college.

/S

Tindra och Ängla har också blivit töntiga inne namn nu på sista tiden, känner 2 tindra å 3 Änglor :gnissla 0-3 år gamla allesammans. Suck.

Så där har det alltid varit, vissa namn blir populära en tid sedan glöms dom, det enda nya är att det är tamigfan hittepå-namn nuförtiden, och alla tycker att dom har varit lika påhittiga...

Jag hade 3 Stefan 2 Magnus och 2 Niklas i min klass, bland tjejer var Åsa och Maria vanligt....

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman