Varför är "program" mappen öppen när jag startar datorn?

akora

http://www.roadragemc.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -97
Har en konstigt fel på min fars dator. När jag startar den så är program mappen öppen. (kör windows XP home edition). Någon som har en anning om vad som kan vara fel?!
Har kollat "run" program i regedit samt autostart i menyn.

Vad kan det vara?

Jag vet vad som är fel :tomten

"Någon" har installerat ett program i mappen "program files". Dock tror windows vid uppstarten att mellanslaget markerar slut och kör alltså: "c:\program" och skiter i vad som står efter, vilket resulterar i att programmappen visas.

Sådeså :fakta

gå in på Start/kör/skriv msconfig /klicka på Autostart, bocka av det kryss som du kan tänka dig är programm mappen + allt annat du inte vill ska ligga & köras i bakgrunden

Eller så går du in i regedit och lägger till citattecken (" ") runt värdena om det är program du vill ska starta.

De svar som står ovan löser iof problemet MEN det finns ett gratis program på nätet som fixar det. Ska ta reda på namnet åt dig.

EDIT. programmet heter progfix. det finns som shareware. OBS! Jag har ej testat det, men det fanns med på en cd från Pc Hemma så det funkar säkert.

Last edited:
Det löste sig, var ett program som var installerat på program files. Tackar än en gång för hjälpen :D

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd