Varför är man sedd som en ligist för att man gillar mc?!

Har inte hört så hårda ord men visst kör man som en ligist ibland.
Det finns det gott om bilister som gör oxå.

P-son skrev:
Jag måste säga att dina polare har rätt. Jag kör som en "ligist" när jag sätter mig på hojjen. Därför har (hade) man en sporthoj å ingen glidare. Jag kör förbi kön om den går under 30 km/h, detta ser jag som en naturlig del i hojåkandet. Att köra 240 på en 70 väg tänker jag inte diskutera. Du kanske fattar hur det låter när du nyktrat till? :fatta! Att det inte spelar nån roll om du kör ihjäl dig låter ju SÅDÄR genomtänkt. Du kanske kom med storken men annars har du väl en mamma/pappa/syskon/vän som bryr sig. INGEN dör utan att NÅN bryr sig. Dåligt argument... Sen detta med gamla gubben. Om du kör så som du beskriver så kör du nog som en "ligist" när du sitter i bil oxå??!

Just my 15 sec's...

/J
:fakta

Problemet ligger ju i att ett fåtal kör som stålsvin var som helst (jag försöker göra det där jag är solo). Dessa fåtal ställer till det för alla. Jag anser därför att vi bör göra som jag (slår mig självsäkert för bröstet :) ), dvs påpeka just detta i debatterna att det bara är ett fåtal som är svin och att vi andra kör städat bland folk etc. Men samtidigt ska man nog tala om att man gärna åker undan när RÄTT tillfälle bjuds, annars blir man knappast inte trodd.
Agerar man så som jag beskriver ovan (både vid fikabordet och bakom styret) så anser jag att man har gjort sitt för att ha propagerat både för det roliga (vid fikabordet) och för att visa hänsyn mot andra trafikanter (bakom styret). Utan hänsynen mot andra trafikanter och medborgare så kommer vi bara att få ännu mer förbud och annat elände.
Så sluta nu wheela inne i stan! :fatta! (gäller mig också! :) )
:D

vi är OUTLAWS:)
84superbee skrev:
Hade en liten diskussion på jobbet idag och blev nästan fistad(!!! :skrämd!!)
när jag kläckte ur mig att jag faktist gillar motorcyklar o poängterade främst sporthojjar både utseendemässigt samt för prestandan.

då får man höra bl.a:

"Motorcyklister kan inte ha mycket till hjärna"

"Glidare går väl an de är som herrar på sina hästar, men dom där som åker runt på plastraketer dom borde man förbjuda"

"De leker med döden och kryssar fram o tillbaks mellan bilar o (hör o häpna) de glider före i kön vid rödljusen"

" Dom som har sportbågar kör som ena jävla ligister har aldrig sett någon som håller ens i närheten av hastigheten"

osv osv

Varför har folk den inställningen?

Är alla som åker lite sportigare båge ligister o busar utan respekt för liv o död?!

Är dom avundsjuka? måste nog fan vara det :)

och nej jag menar inte på att honda cb400 o liknande är en sportig båge.

motardnisse skrev:
Är det ingen som hört talas om (DEN SVENSKA AVUNDSJUKAN!!!)

Absolut. Den finns överallt, lurande runt varje gathörn... :rolleyes:
Nä, men allvarligt så är många svenskar löjligt avundsjuka av sig...de ÄÄÄLSKAR att snacka skit om andra!

Yeah! :yoparty
Låt de jäklarna tycka vad de vill...jag e gärna gangsta i deras ögon, då slipper jag förhoppningsvis att se idioterna, då de springer och gömmer sig när jag cruisar förbi med min dödsmaskin... :hihi

Robban_C skrev:
Problemet ligger ju i att ett fåtal kör som stålsvin var som helst (jag försöker göra det där jag är solo). Dessa fåtal ställer till det för alla. Jag anser därför att vi bör göra som jag (slår mig självsäkert för bröstet :) ), dvs påpeka just detta i debatterna att det bara är ett fåtal som är svin och att vi andra kör städat bland folk etc. Men samtidigt ska man nog tala om att man gärna åker undan när RÄTT tillfälle bjuds, annars blir man knappast inte trodd.
Agerar man så som jag beskriver ovan (både vid fikabordet och bakom styret) så anser jag att man har gjort sitt för att ha propagerat både för det roliga (vid fikabordet) och för att visa hänsyn mot andra trafikanter (bakom styret). Utan hänsynen mot andra trafikanter och medborgare så kommer vi bara att få ännu mer förbud och annat elände.
Så sluta nu wheela inne i stan! :fatta! (gäller mig också! :) )
:D
---
Se där...precis min åsikt också!

hehe alltså det ajg nog försökte få fram är att allt beror på omständigheterna, man kör ju inte som en jävla dåre mitt på birgerjarlsgatan i stan bara för att det är tomt!

haha biker = OUTLAW

:tummenupp

Laphroaig skrev:
Så gör väl customåkare också :va
Fast inte om fransarna fastnar i nåt :hihi

Jag såg en CBR 600 RR i helgen. Med en halvmeter fransar på styrändarna. :skrämd :dummer :gråta
Att jag inte hade kamera...

Måste man gaffla så förbannat om vad man gillar?
Det bästa är att hålla käften för andra med helt annorlunda intressen kan ändå aldrig förstå tjusningen.

Dessutom är Bingo en outlaw.

"Motorcyklister kan inte ha mycket till hjärna"
- Alla andra kan inte ha mycket till nöje :arsele

"Glidare går väl an de är som herrar på sina hästar, men dom där som åker runt på plastraketer dom borde man förbjuda"
- Ja glidare är lika kul som herrar på hästar... INTE ALLS! :trött

"De leker med döden och kryssar fram o tillbaks mellan bilar o (hör o häpna) de glider före i kön vid rödljusen"
_ Medans det stackars hojlösa folket sitter och svettas i sommarvärmen och svär över den förbannade ACn som antingen inte finns eller har slutat funka. :kocko

" Dom som har sportbågar kör som ena jävla ligister har aldrig sett någon som håller ens i närheten av hastigheten" (svår fråga)
- Hmm, JAJAMEN! :tummenupp

Köra om köer kan man göra helt lagligtoch jag gör det nästan varje gång jag tar en sväng. På rätt sida, inget korsande av spärrlinjer, inte I en korsning eller på ett övergångsställe.
Sköt det hela med lite flyt så är det bilisternas skyldighet att underlätta för dig.. :D

84superbee skrev:
Varför har folk den inställningen?

Är alla som åker lite sportigare båge ligister o busar utan respekt för liv o död?!

Ptja.... om man ser till klientelet här på SH så har hela 10 st suttit inne (enligt en poll i OT-delen) och hela 201 st mot 24 st tycker att det är ett grövre brott att snatta en chokladkaka på Konsum än att köra för fort (och riskera egna och andras liv och lem) på motorväg.

Dina arbetskamrater har nog rätt hörru.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...