Varför är jag så trött?

Jag sover åxå som en klubbad säl, vaknar inte ens av mina 3 väckarklockor. Men oftast märker man inte av att man vaknar små mickrosekunder hela natten. Däremot så blir man otroligt trött på dagen eftersom den riktiga sömnen sammanlagt bara blir 2-3 timmar eftersom du vaknat flera gånger. Fråga gärna folk som sovit ihop med dig om dom tycker att du brukar sova oroligt. Gärna nån gammal pojkvän som sovit mycket med dig

Lägg dig och sov bredvid Yipyip så kan han garanterat rapportera hur du sovit. Han lär väl inte sova en blund av frustration :D

Men hörru du, är det nåt ni blir pigga av så är det väl en laddning proteiner i dosan? Efteråt vill ju en karl bara sova men fruntimmer pladdrar på som om det inte fanns en morgondag. BLA BLA BLA.........:mad:

I dosan :hihi Inte så snyggt men desto roligare. Har nog inte hört uttrycket sedan mormors syster använde det i en fundering över kejsarsnitt: "många gör kejsarsnitt för att de inbillar sig att de blir helt förstörda i dosan annars".

OnT: nu har jag inte läst hela tråden men har du prövat att :sova ?

Du har kollat blodvärderna men har du bett dem kolla ditt immunförsvar? Oförklarlig trötthet kan vara en primär/variabel immunbrist (finns över 200 olika och tillsammans är de lika vanligt som diabetes!)

Hypotyreos bör uteslutas (brist på sköldkörtelhormon)

Last edited:
Du har kollat blodvärderna men har du bett dem kolla ditt immunförsvar? Oförklarlig trötthet kan vara en primär/variabel immunbrist (finns över 200 olika och tillsammans är de lika vanligt som diabetes!)

Hypotyreos bör uteslutas (brist på sköldkörtelhormon)

Ja, det tog de upp nästan omgående när jag ville veta varför jag var så trött. Har tydligen jättebra immunförsvar också.

Sover lugnt, ligger helt stilla, folk tror jag är död. Lakanen knappt skrynkliga på morgonen. :tungan

Kan vara en longshot! Men jag kände mig trött och allmänt jävla seg i sommras visade sig att jag fått borrelia. De finns tydligen någon långdragen variant som man kan bära på länge utan att insjukna ordentligt.
Jag hade inget minne av att jag fått någon fästing bett men är man ute i skogen så finns ju risken att man fått en som man sedan bara kliat bort. Är man som du ute och studdsar häst i skog och mark ökar nog chansen.

Sover lugnt, ligger helt stilla, folk tror jag är död. Lakanen knappt skrynkliga på morgonen. :tungan

Jag ligger också rätt stilla när jag sover, men det räcker med att jag tittar på sängen för att allt ska vara fullkomligt tokskrynkligt... Hur gööör du? :va

Jag ligger också rätt stilla när jag sover, men det räcker med att jag tittar på sängen för att allt ska vara fullkomligt tokskrynkligt... Hur gööör du? :va

Att hon väger hälften så mycket kanske gör sitt? :hihi

Själv far jag runt som en ål om jag sover själv lyckas vakna under madrassen några gånger. sover jag med nån så är jag blickstilla och fån leende,

Konstant trött är jag också men de berror på understimulering på ungefär alla plan.:(

Jag går och lägger mig, tvärdäckar och sen vaknar jag ett antal timmar senare, oftast i samma ställning som jag tvärdog i. Du kan ju testa att skaffa lakan som når om kanterna på bäddmadrassen. ;)

Jag går och lägger mig, tvärdäckar och sen vaknar jag ett antal timmar senare, oftast i samma ställning som jag tvärdog i. Du kan ju testa att skaffa lakan som når om kanterna på bäddmadrassen. ;)

Jag har en 120-säng och lakan för en 160-säng. ;) Det hjälper inte.

Kan vara en longshot! Men jag kände mig trött och allmänt jävla seg i sommras visade sig att jag fått borrelia. De finns tydligen någon långdragen variant som man kan bära på länge utan att insjukna ordentligt.
Jag hade inget minne av att jag fått någon fästing bett men är man ute i skogen så finns ju risken att man fått en som man sedan bara kliat bort. Är man som du ute och studdsar häst i skog och mark ökar nog chansen.

Syns inte sådant på blodprov? Eller det gör det kanske inte om man inte testar speciellt för det?

Syns inte sådant på blodprov? Eller det gör det kanske inte om man inte testar speciellt för det?

Har du en etablerad infektion syns det på sänkan, men annars måste man söka på antikroppar och dom kan man tydligen ha om man redan haft borelia tidigare.

Knyckla in bäddmadrassen i ett påslakan, borde ju vara kvar.

Har testat med ett resårlakan en gång. Lyckades på något sätt få det att kravla av madrassen, men påslakan har jag aldrig testat. :D
Och resårlakan funkade faktiskt rätt bra annars.

Om några veckor är det vinter och mörkt dygnet runt och kallt och regnigt o jävligt och hojen avställd och skit...

Så kom igen nu SH eliten, styr upp en lösning innan oktober. Annars får vi vänta till våren innan TS vaknar upp igen :4skrika

Ps. Uppfattade inte om TS sov på regelbundna tider? Skriv ner mellan vilka klockslag ungefär du sovit senaste dagarna så kan den samlade sömnexpertisen här ge dig en sömndiagnos.

Om några veckor är det vinter och mörkt dygnet runt och kallt och regnigt o jävligt och hojen avställd och skit...

Så kom igen nu SH eliten, styr upp en lösning innan oktober. Annars får vi vänta till våren innan TS vaknar upp igen :4skrika

Ps. Uppfattade inte om TS sov på regelbundna tider? Skriv ner mellan vilka klockslag ungefär du sovit senaste dagarna så kan den samlade sömnexpertisen här ge dig en sömndiagnos.

Ja, eller hur, det börjar bli ont om tid! ;)

Den senaste veckan har jag faktiskt inte alls varit så trött, trots att jag inte gjort något annorlunda.

Jag sover väldigt regelbundet, händer ju att jag är uppe sent på helgen, men det är inte så ofta och inte så värst sent heller.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park