Varför är jag så trött?

Titta en extra gång på kosten, jag var sjukt trött nästan hela tiden pga av att jag åt var 5:e timme eller liknande och då var portionerna stora! Nu så äter jag mat varje tredje eller max 4h och då är portionerna mycket mindre och mer välbalanserade (Mer fullkorn, mindre snabba kolhydrater, byt ut mesta av fettet med kokosfett/olja osv.

Testa dricka mer kaffe?

Massage och avkoppling?

Har du redan testat detta så kan jag vara i lund redan om 40 min hehe.

Om du hittar lösningen så hör av dig för min sambo är fan också trött varje kväll. Detta trots att jag jobbar mer och går upp tidigare. :gnissla

Kanske är något med cheyer och hösten?

Vahd eh, men eh, e, inte, du eh, typ, kex. Kex kommer aldrig med såna förslag. :fakta

Har du inte sett Orio´s reklam, (vrid) slicka o :doppa......kex är gott!

:rofl

Min tjej är likadan, hon är trött oavsett om hon sover 6 eller 12 timmar. Nu har hon förvisso två ungar att ta hand om då jag inte gör det men numera sover båda två 12 timmar i sträck så det kan hon ju inte skylla på.
Jag kan jobba 16 timmar på en dag och klara mig på 6 timmars sömn men ändå vara sjukt pigg på kvällen. Just idag har jag haft feber och skit men jag har ändå jobbat 8 timmar och sen några timmar när jag kom ut till stugan och nu stod jag och diskade i en timme och nu slocknade tjejen när hon gick och la äldsta ungen för en halvtimme sen.

Hon får ju förvisso inte heller knulla så mycket, jag kanske skulle vara mer givmild med den varan så att hon blir piggare :gnissla

Ni är bara jävligt konstiga helt enkelt.

Stort sömnbehov kan ju tyda på depression, känn efter eller rådfråga en kompetent läkare.

Se över vad det är det du stoppar i dig var fjärde timme...
Kosten gör mer påverkan på våra kroppar än vi vill erkänna!

Mer motion innebär konstigt nog att vi blir piggare, inte motsatsen som många tror!

Ut och doppa Swish, snygg brewd som du :krama:tummenupp:gnissla:kär

Är det inte så att kvinnor blir trötta av järnbrist?

Jo det stämmer, men det hade dom sett när Marie gav blod för ett tag sen. Plus att man är svimfärdig och yr i bollen.

Jag är också trött hela tiden.. Sjukt jobbigt. Kan lätt sova bort en hel dag/kväll.

Jag har med massor med tjejkompisar som är jättetrötta. Många sover länge. De måste vara en tjejsjuka. För killarna jag känner är oftast pigga, men de kanske ligger och runkar hela nätterna istället.

Jag VET varför jag är trött. På sömnlab konstaterade de att det är inte antal timmar jag sover som är problemet, utan kvaliteten på sömnen. Jag har på tok för lite djupsömn. :huvet Större delen av natten är det bara ytlig sömn och slummer. Dessutom vaknar jag flera gånger under natten, utan att jag märker det. :va Det blir man inte pigg av. :mad:

Hur är sovmiljön? Allt från eventuellt obekväm säng, dålig kudde till oljud från grannar, gata etc. Sådant kan lätt förstöra sömnen och göra att man inte känner sig utvilad.

Mycket stress under lång tid? Din hästs vara eller icke vara kan mycket väl vara en bidragande orsak.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park