Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Swedie skrev:Sverige har överpriser på alla reservdelar för hojar. Jag vet ej varför. Antar att det inte säljs tillräckligt stora mängder för att pressning av priserna ska förekomma.
Swedie skrev:Sverige har överpriser på alla reservdelar för hojar. Jag vet ej varför. Antar att det inte säljs tillräckligt stora mängder för att pressning av priserna ska förekomma.
Adrian_J skrev:Jo då, sverige är ett mc-tätt land. Men så länge inte folk sätter press på tillverkarna (utsugarna) kommer ingenting hända. Yamaha och övriga drakar har idag en prissättning som är vansinning. En dag kommer de förlora på det. KTM's reservdelar är nästan gratis jämfört med japs, och idag är de världens största tillverkare av offroad där billiga reservdelar är ett måste. Blir intressant att se hur de tar över övriga mc marknaden i takt med att de expanderar och börjar tillverkar landsvägs-mc.
toxicated skrev:Yamaha har väl inte så farligt, till min ace gick stift, olje o luft filter på 560 pix medans polaren som har en cbr 900 fick sina delar för 1100. Han på honda o jag på yamaha givetvis.
Adrian_J skrev:Men det är inte original Yamaha prylar. Kolla på Yamahas original reservdelar så kommer du se att de är lika snikna som Honda, Suzuki och Kawsaki. Tar några exempel, fotpinne Suzuki RM 600:-, KTM EXC 180:-. Stänkskärm Yamaha YZ 500:-, KTM EXC 165:- osv osv. De låga priserna gäller även Husaberg & Husqvarna. Finns ju mycket pirat som tur är, men med en vettig prissätning behövs det inte. Jag tycker japs är korkade som lämnar bort reservdelsmarknaden till pirat istället för att göra som KTM, sälj delarna billigt och behåll marknaden själv. Vinsten blir nog högre i att sälja billigare men mer, istället för inget till ett brutalt pris.
Zana skrev:Jag hittade ett bensafilter på OK tror jag det var som var genomskinkligt och miniminiutförande... Skitsnyggt för 15:-
skulle aldrig betala mer än 20lappen för ett bensinfilter...![]()
![]() |
Höstrusch för våra fotografer
Inte bara sommarmånaderna, ... |
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |
![]() |
Yamaha debuterar med V4 i MotoGP
Yamaha har meddelat att för... |
![]() |
Hojmys i Ugglans Park
Ända sedan början av 90-tal... |