Varför är det så olika hastighet på filer som skickas via msn ??

• Thread starter Thread starter Jonathan
  • Start date Start date

Jonathan

Guest
Vissa går det så snabbt som möjligt med tanke på uppkoppling. Andra går det apslött. Varför ? :va

Vissa sitter och trycker bakom brandväggar och routrar, andra gör inte det. Jag har behövt öppna diverse portar i routern för att få någorlunda fart på det hela.

Om du tar emot en fil från en person som har brandvägg som saknar uPnP-stöd så kommer filen att gå via nån central server i redmond tydligen.

Likaså gäller om du har en dylik brandvägg. fast åt andra hållet =)

Fräd skrev:
Vissa sitter och trycker bakom brandväggar och routrar, andra gör inte det. Jag har behövt öppna diverse portar i routern för att få någorlunda fart på det hela.

Så om jag ber honom att stänga av brandväggen då han skickar till mig bör det gå snabbt ?

Nja, fullt så enkelt är det inte. Det är oftast hårvarubrandväggar som har det här problemet, och då måste han ju fysiskt koppla om nätverket så han hamnar utanför.

Men det kan hjälpa om han kanske uppgraderar brandväggen om den har fått uPnPstöd i en nyare version. Dock ska man vara försiktig vid firmwareuppdateringar då man riskerar att pajja hela routern om man gör fel.

jayjay skrev:
Nja, fullt så enkelt är det inte. Det är oftast hårvarubrandväggar som har det här problemet, och då måste han ju fysiskt koppla om nätverket så han hamnar utanför.

Men det kan hjälpa om han kanske uppgraderar brandväggen om den har fått uPnPstöd i en nyare version. Dock ska man vara försiktig vid firmwareuppdateringar då man riskerar att pajja hela routern om man gör fel.

Men han har ingen router.
Jag har UPnP iaf. Tror jag :död

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!