Varför är det så många USA-firmor som inte skickar till Sverige?

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
För vissa är det inga problem och kostar inte många kronor. Men andra firmor i USA är ju stört omöjliga. Vad beror det på? Allmänt hat mot utlänningar eller?

Funderade också på det förut när jag skulle köpa mitt skinnställ.
Dom skulle ju kunna sälja hur mycket som helst om dom gjorde det. Men kanske är den allmäna inställningen därborta, när jag pratar med mina kollegor där om att dollarn är billig nu så verkar dom skämmas!

Men vad jag då upptäckte var ännu märkligare var att Jag som icke amerikan inte kunde ens beställa kläder som skall levereras till en adress i USA.

Skall kläderna skickas inom USA måste du vara jänkare,
iallafall från den sajten jag köpte.

Dock var det bara bra för min del, berättade om det för dom jag jobbar med därborta så dom beställde allt åt mig, pullade ner allt i pall och skeppade till mig med frakten på bolagets bekostnad :banana

WestW skrev:
För vissa är det inga problem och kostar inte många kronor. Men andra firmor i USA är ju stört omöjliga. Vad beror det på? Allmänt hat mot utlänningar eller?

Oftast beror det på att de har business nog att klara sig på den inhemska marknaden och slipper allt strul och bök med ytisar. Trimdelar, då är det Schnitz, APE, MTC och Muzzys som gäller.

Åsså tror dom att alla utlänningar är talibaner och har tänkt använda grejorna för att göra bomber...

Dom är förbannat inskränkta jänkarna, det är IAF vad mina släktingar som bor därborta säger, men dom handlar glatt åt mig och packar om grejorna i andra kartonger och skickar åt mig om jag vill det, fördelen med det är att då försvinner dyra kvitton ur kartongerna, dessutom kan jag ju skicka tillbaka grejorna om dom skulle gå sönder, så kan dom reklameras...

Det konstiga med att skicka grejor kors och tvärs sådär, är att frakten alltid är tre gånger så dyr om man skickar härifrån...

haha! alla jag har kontakt med har varit urtrevliga och berättat varför de inte kan skicka (om det inte kan det). Bemöter ni dom med respekt så får ni respekt tillbaka. Säger du "what does this cost? can you send?" typ .. med skabbiga engelska så lär de bara typ säga på sitt sätt "orka".

Vad de vill är veta att de inte kommer få problem. Tänk dig en vara som ska returnas till USA. Sen säger många som bor utanför USA att dom ska dra ner värdet på varan för att "komma undan billigare". Detta kan få en rejäl kick i pungen tillbaka på hos dom.

Swedie skrev:
haha! alla jag har kontakt med har varit urtrevliga och berättat varför de inte kan skicka (om det inte kan det). Bemöter ni dom med respekt så får ni respekt tillbaka. Säger du "what does this cost? can you send?" typ .. med skabbiga engelska så lär de bara typ säga på sitt sätt "orka".

Vad de vill är veta att de inte kommer få problem. Tänk dig en vara som ska returnas till USA. Sen säger många som bor utanför USA att dom ska dra ner värdet på varan för att "komma undan billigare". Detta kan få en rejäl kick i pungen tillbaka på hos dom.

Tack.
Jo jag har försökt denna stil och sagt att fraktkostnad och så är inget problem och att jag inte bara frågar utan verkligen ska handla men det hjälper inte. Vissa bryr sig helt enkelt inte. Andra är ju inte omöjliga på något. Dom skickar precis var som helst osv.

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back