Varför är den här så svårsåld?

• Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date
Jag måste även belysa att folk har en tendens att inte läsa hela annonser, jag har annonserat ut brutalt mycket bråte och alltid spaltat upp sakerna som alla tjatar om. Folk som ringer eller mailar frågar nästan alltid saker som står tydligt i annonsen, oftast högst upp eller längst ner, eller så vet dom ingenting om den. Dom har bara sett bilden och slagit numret så att säga. :kocko

GSF wannahave skrev:
Jag måste även belysa att folk har en tendens att inte läsa hela annonser, jag har annonserat ut brutalt mycket bråte och alltid spaltat upp sakerna som alla tjatar om. Folk som ringer eller mailar frågar nästan alltid saker som står tydligt i annonsen, oftast högst upp eller längst ner, eller så vet dom ingenting om den. Dom har bara sett bilden och slagit numret så att säga. :kocko

Jag dubbelkollar alltid när jag ringer på en annons.
Alltför ofta så kommer man för att kolla på grejen efter att lagt 20 mil bakom sig och upptäcker att det inte stämmde...

Veztra skrev:
Jag dubbelkollar alltid när jag ringer på en annons.
Alltför ofta så kommer man för att kolla på grejen efter att lagt 20 mil bakom sig och upptäker att det inte stämmde...

Ja usch man klarar sig utan sånt besvär. En kille som köpte min polares Mito hade vart och tittat på en importerad NSR som sades vara "jättefin", när han kom fram visade den sig vara skitrisig.
Min far skulle sälja sin ninja 900 för ett par år sen, då kom det ett par spekulanter från norrland. Jag kommer inte ihåg hur långt dom hade kört men har för mig att det var 50-60 mil. När dom kom fram så gick ninjan inte igång så dom fick åka hem igen. Haha ojojoj där har du onödigt besvär. Det visade sig sen vara tändstiften som hade blivit dåliga av för långvarit stillastående.

GSF wannahave skrev:

Håller värkligen med!!

det är köparens marknad! gäller att ha den finaste den billigaste eller bara ha tur och få tag i en som inte kan hålla sig!

sålde min hornet från mitten på juli tills i mars! 3 som kom och kollade sista handlade.

lycka till mv. oskar

din blocket annon

Pga en missuppfattning över
telefon råkade jag
säga att denna var såld när den egentligen inte
var det. Du som ringde, Malin tror jag du hette,
får gärna ringa igen,

hehe en aningen desperat känns de som :)
tänk på att de som kan tänka höra av sig försöker sig på att pruta om de läser som mig å får en uppfattning om att det är ett desperat läge.. stå på dig in i de längsta om de kommer med ko handlar fasoner :)

sen en annan sak som är bra att tänka på är att inte skriva för långa å avancerat krångliga annonser.. köpare tror ofta produkten är jätte dyr bara för att man skriver en lång annons med mycket info.. bra å tänka på för framtiden :)

Last edited:
Kan kanske vara att den är för dyr? Vad jag har förstått så har hoj priserna sjunkigt kraftigt sista tiden. Jag köpte en R6 förra veckan den behövde jag endast pröjsa 37 för, och det med en massa extra prylar. Har väll med tid på säsong i kombination med det kassa vädret att göra :confused:

wdac skrev:
din blocket annon

hehe en aningen desperat känns de som :)
tänk på att de som kan tänka höra av sig försöker sig på att pruta om de läser som mig å får en uppfattning om att det är ett desperat läge.. stå på dig in i de längsta om de kommer med ko handlar fasoner :)
QUOTE]

Samt att skriva på korrekt svenska :lol

Hittade min gamla anons som funkade riktigt bra!- - >

-----------------------------------------------
Yamaha SZR 660 -98
Säljer nu min riktigt lättkörd och väldigt
körglada hoj. Den är strypt till 25 kw på pappret,
passar in för begränsat A-kort.

Nya drev fram och bak, ny kedja, nya däck fram och
bak (10 mil) nytt batteri förra hösten.
Sitter nu på ett Laser slipon som låter riktigt
gott. Orginal följer med. 1900 mil. Några små
rispor på tanken efter vinterförvaringen dock,
Annars i finfint skick.
Tel: xxxx xxxxxx
Finnes i xxxxxx men kan även visas i xxxxxxx.
Pris: xxxxx
-------------------------------------------------

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard