Varadero eller K1300s

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
Tjära Frågelåda.
Jag har som avsikt att ge mig iväg på en lite MC-semester i sommar vilket innafattar en resa norrut och över till Finland för att sedan kanske dra neråt Europa,eller nått:va
Frågan e ju då om man ska satsa på ett On/Offroadlok modell Varadero,Super Tenere eller HP2 eller Autobanlok modell VFR,K1300s eller ZX-14 osv?
Jag e totalt novis gällande detta men On/Offroadloken känns "lämpligast" men Autobanloken mest spännande.
Ni som har erfarenhet gällande Touring,kan ni hjälpa mig?:Bugar

Har kört en 720mils resa på en 150cc hoj samt 260mils resa på en 125:a.

Alla hojar funkar, välj efter hjärtat!

Jag hade nog valt en offroadmodell, även om jag kräks lite när hojar med 17" framhjul kallas "offroad", tack vare sittställningen men precis som Pledians skriver så funkar allt.

Jag hade nog valt en offroadmodell, även om jag kräks lite när hojar med 17" framhjul kallas "offroad", tack vare sittställningen men precis som Pledians skriver så funkar allt.

Det som talar för bumsen är kardanen, annars är det hugget som stucket.:tummenupp

Offroadmodell. Du sitter bekvämare och kan lasta mer. Den mer upprätta körställningen gör att du faktiskt SER mer av landskapet du kör igenom, om det nu spelar någon roll.

Dessutom kan du faktiskt vika av ut på grus om det nu skulle krävas. Det är inte så hemskt faktiskt som många verkar tro.....

Offroad, även Tiger tom -06 funkar bra för ändamålet. Tror en vanlig GS1200 är lite bekvämare än en HP2:a om du inte skall åka väldigt mycket bredvid vägen.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT