Varadero 125

och om mar portar hur gör man med kamkedjan?
går sånna att korta av, de blir ju inte riktigt
som folkracemotorerna när man planat 4mm och köper
opel kamrem ist? :va

hur mkt drar en varadero föresten ? de ser ju ut att ha
en halv kubik i tank så man måste ju komma en bit :)

Nu tror jag nån har tullat på julglöggen,,:tungan
Om man skall porta så förbättrer man utseendet/vinkeln/storleken på kanalerna, insug och avgas, så vad det skulle ha att göra med kamkedjan är jag inte med på.:huvet
Däremot när man planar topperna så skulle det teoretiskt kunna ha betydelse, fast i detta fallet så är jag rimlig säker på att man inte ens kan plana 1,0 mm innan ventilerna börjar att ta i kolven,,dock inget jag vet.
På en "riktig" motor, läs mc-motor, så är det inte så stort problem då de har automatiska kamkedjesträckare, dock kan de inte sträcka hur mycket som helst, men man kan inte plana hur mycket som helst på en sån, så,,,:)
Frostie.

Om du nu vill trimma, så varför inte försöka få på en kompressor från en annan 125:a, såsom Peugeot Jetforce, tror jag den heter,,ger väl altid nåt, och imponatoreffekten vid korv-mojjen i Höllviken är nog högre med en sån än ett vanligt "bröttigt" avgassystem, eller vad säjer du om den ideen,,:yoparty
Frostie.
 
Last edited:
Nu tror jag nån har tullat på julglöggen,,:tungan
Om man skall porta så förbättrer man utseendet/vinkeln/storleken på kanalerna, insug och avgas, så vad det skulle ha att göra med kamkedjan är jag inte med på.:huvet
Däremot när man planar topperna så skulle det teoretiskt kunna ha betydelse, fast i detta fallet så är jag rimlig säker på att man inte ens kan plana 1,0 mm innan ventilerna börjar att ta i kolven,,dock inget jag vet.
På en "riktig" motor, läs mc-motor, så är det inte så stort problem då de har automatiska kamkedjesträckare, dock kan de inte sträcka hur mycket som helst, men man kan inte plana hur mycket som helst på en sån, så,,,:)
Frostie.

Om du nu vill trimma, så varför inte försöka få på en kompressor från en annan 125:a, såsom Peugeot Jetforce, tror jag den heter,,ger väl altid nåt, och imponatoreffekten vid korv-mojjen i Höllviken är nog högre med en sån än ett vanligt "bröttigt" avgassystem, eller vad säjer du om den ideen,,:yoparty
Frostie.

Han skrev fel, det skulle stå plana ist för porta. Han kan sånt ;)
 
Ingenstans i tråden verkar någon ha en åsikt kring att det är en 125 V-TVIN?

Stämmer det verkligen? Är det 2 st minikolvar som sprattlar runt i en v-tvin alltså?

Är inte det skitcoolt i så fall?

Honda har väl en gammal nittiotals hårfrisör racer med 1.5l v sexa? Bil alltså..

Men är det en tvin på riktigt?
 
Ingenstans i tråden verkar någon ha en åsikt kring att det är en 125 V-TVIN?

Stämmer det verkligen? Är det 2 st minikolvar som sprattlar runt i en v-tvin alltså?

Är inte det skitcoolt i så fall?

Honda har väl en gammal nittiotals hårfrisör racer med 1.5l v sexa? Bil alltså..

Men är det en tvin på riktigt?

Nej, det är bara en twin på låtsas fattar du väl, det som ser ut som en till cylinder är egentligen bara där för syns skull :D
 
är de inte samma snurra som sitter i cometen?

isf är det inte den.






jag är 100% säker på att det va en glidare. och 99% säker på att det var honda eller yamaha. men jag orkar inte leta upp det. förr eller senare kommer någon som vet.

Är nog så då...men det låter inte direkt som Yamaha eller Hondas stil att bygga en hoj med en fejk-cylinder:gnissla
 
vet att lifan 125 coustom chipong version hade en "fejk"

sorry Frostie, jag menade såklart plana, och ja jag glöggen smaka precis som förra året och den där jävla visan fastnar i huvet ...

men ja glömde de där med fingrejer som automatiska kedjespännare... tack för upplysningen annars :tummenupp:

Emil.
 
vet att lifan 125 coustom chipong version hade en "fejk"

sorry Frostie, jag menade såklart plana, och ja jag glöggen smaka precis som förra året och den där jävla visan fastnar i huvet ...

men ja glömde de där med fingrejer som automatiska kedjespännare... tack för upplysningen annars :tummenupp:

Emil.

Just det, Lifan var det:tummenupp
 
Verkar inte som ni fattar riktigt, att det är ganska så udda med v-tvin 125cc..


Och som ni redan rett ut så finns det ju fejk, så frågan var berättigad...
 
Verkar inte som ni fattar riktigt, att det är ganska så udda med v-tvin 125cc..


Och som ni redan rett ut så finns det ju fejk, så frågan var berättigad...
Udda, ja. Tråkig, ja. :)

Hade varit något annat med en rad4:a på 125cc... :yoparty
 
Verkar inte som ni fattar riktigt, att det är ganska så udda med v-tvin 125cc..


Och som ni redan rett ut så finns det ju fejk, så frågan var berättigad...

Udda, ja. Tråkig, ja. :)

Hade varit något annat med en rad4:a på 125cc... :yoparty



som sagt. udda, ja. vad vill du säga med det?

tråkigt kan jag hålla med om. cometen har den slöaste gasresponsen jag varit med om... vet inte om det beror på att det är en twin.

men helvete va gött ljud det blir. om man jämför med 125stånka 4t...
 
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top