Var tog Peter Dahlbom vägen?

Dawan

Medlem
Gick med
11 Feb 2004
Ort
Örebro, Närkes Kil
Hoj
Yamaha R6 -01
Vad som helst är bättre än Peter Dahlbom, sorry men så upplever jag det. Lyon är bra men jag tror att det bästa skulle vara att vi fick Toby Mooby och hans gäng, de är helt underbara och gör racen bättre.
 

DrT

Drömmande tänkare....
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Höglandets djupa skogar
Hoj
SF 750 -72,900 Darmah -82, skurhink blåfemtio -92, TRX 850 -97, TT600-94, Ett par Mzór...och numera Desmoquattro Touring Millenie-edition. XL 1000 Varadero 2004 brukis
Bäst någonsin var kombinationen Toby Moody + Dennis Noyes i kommentatorbåset + Randy Mamola i depån. Oslagbart men ett minne blott.
/QUOTE]

.......håller med helt och fullt - har under 20 år följt diverse motorsport närmast maniskt och ALDRIG har NÅGON/NÅGRA varit ens i närheten av dessa mästare.:Bugar
 

RTR

Hjulben
Gick med
26 May 2003
Ort
Bålsta
Hoj
ART GSX-R1000
Kan inte mer än instämma i att engelska kommentatorena e bäst

Det sura e att vi inte kan få välja vad vi vill ha.
När racet i Qatar blev uppskjutet å svenskarna satt på flyget fick vi ju utsändningen med engelsk kommentering.
Jag kontaktade Viasat efter det och undrade om dom inte kunde låta det engelska ljudspåret ligga kvar så vi med egen parabol kunde välja själva,

Men inte ett svar på det mail inte!

Tycker Janne och Tobias e rätt OK, däremot e ju stiggy som kall sirap
 

van Ulv

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki
Kan inte mer än instämma i att engelska kommentatorena e bäst

Det sura e att vi inte kan få välja vad vi vill ha.
När racet i Qatar blev uppskjutet å svenskarna satt på flyget fick vi ju utsändningen med engelsk kommentering.
Jag kontaktade Viasat efter det och undrade om dom inte kunde låta det engelska ljudspåret ligga kvar så vi med egen parabol kunde välja själva,

Men inte ett svar på det mail inte!

Tycker Janne och Tobias e rätt OK, däremot e ju stiggy som kall sirap

Jag hade ett kabelvision-abonnemang för Eurosport från 1994-1995 och då fanns den engelska kommentatorerna som grundval och de svenska som tillval. Detta vore definitivt något som skulle kännas rätt i dagens läge även om jag tycker att det skett en uppryckning under de senaste åren, men de kommer ju inte upp till den nivå som de engelska kommentatorerna kan hålla.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Såg WSS-racet i går på Eurosport med Dahlbom och Hulth. Tror ni inte att Dahlbom var tvungen att prata 250 ett tag, den optimala racehojen, att han haft sorgeband ett år osv. Hulth försökte med att utvecklingen går framåt men det bet inte på Dahlbom.

:gnissla
 

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Såg WSS-racet i går på Eurosport med Dahlbom och Hulth. Tror ni inte att Dahlbom var tvungen att prata 250 ett tag, den optimala racehojen, att han haft sorgeband ett år osv. Hulth försökte med att utvecklingen går framåt men det bet inte på Dahlbom.

:gnissla
Han är bara för sorglig.
Han kan väl kommentera världens tråkigaste motorsport, speedway, istället. Där ser ju dessutom damcyklarna med påhängssnurra likadana ut år ut och år in, även om det inte är tvåtakt.
 

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Eller underbar.

Det beror på viken sida av staketet man står på, har du tänkt på det någon gång?
Jag står nog på båda sidor om staketet, i så fall.

Hur kan en kommentator som missar hälften av det som händer i bild vara underbar? :va
 

Lodet

Today it´s win or hospital !
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Lomma
Hoj
ST3R
Vet ej vad kommentatorerna heter på BBC Men deras motogp sändning är guld :tummenupp

Mkt bra build up inför race ...
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Vet ej vad kommentatorerna heter på BBC Men deras motogp sändning är guld :tummenupp

Mkt bra build up inför race ...

"Jennie Gow joins Charlie Cox, Steve Parrish and Matt Roberts for the BBC's 2010 MotoGP coverage"

Personligen har jag lite svårt för Jennie fast det var lika med Suzie, men förövrigt håller jag med dig :tummenupp

Eller underbar.

Det beror på viken sida av staketet man står på, har du tänkt på det någon gång?

Sanningen är oxå att han Dahlbom oavsett "sida av staket" missar mycket i racen vilket är aningen irriterande.
 
Last edited:

500tvåtakt

En frisk motor tänder varje varv!
Gick med
16 Aug 2010
Ort
Huddinge
Hoj
2007, Kawasaki zx10
Ingen av de svenska kommentatorer som viasat har använt sig av är toppen men Janne Blomqvist är under all kritik. Han svamlar om ditt och datt och ofta om saker han inget vet. Han blir extatisk över att någon kapat en hundradel under första träningen mm. Dahlbom kan i alla fall road racing men jag kan hålla med vissa att han snackar för mycket om 250 och gamla tider men jag kan ta det om jag slipper Janne. Av de som verkar finnas till hands skulle jag önska Dahlbom med Stigefelt som expert.
 

Lodet

Today it´s win or hospital !
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Lomma
Hoj
ST3R
Ingen av de svenska kommentatorer som viasat har använt sig av är toppen men Janne Blomqvist är under all kritik. Han svamlar om ditt och datt och ofta om saker han inget vet. Han blir extatisk över att någon kapat en hundradel under första träningen mm. Dahlbom kan i alla fall road racing men jag kan hålla med vissa att han snackar för mycket om 250 och gamla tider men jag kan ta det om jag slipper Janne. Av de som verkar finnas till hands skulle jag önska Dahlbom med Stigefelt som expert.




Sålänge dom inte tar in Hubbe Berg så är jag nöjd :eek:
 

500tvåtakt

En frisk motor tänder varje varv!
Gick med
16 Aug 2010
Ort
Huddinge
Hoj
2007, Kawasaki zx10
Sålänge dom inte tar in Hubbe Berg så är jag nöjd :eek:

Du har rätt, det kan bli värre också!:huvet

Fast vi betalar för att kunna se viasat och borde kunna kräva kommentatorer som tillför något utöver depåskvaller utan att irritera till vansinne 90% av tiden så man tappar fokus på det som händer på banan.
 

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Mullsjö
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Helt klart är det att det är inte lätt att få tag i någon, som kan liva upp det rejält, och frågan är om ni vill det heller? Jag skulle inte vilja ha en skränig svensk som babblar sönder racen! jag har hellre mer härligt ljud från hojarna!

Det som krävs tycker jag är naturligtvis då en som brinner för roadracingen, en som tar reda på en massa roliga saker ang förarna och gärna skämta om/med dem, hojarna, nyheter, runt arrangemangen mm mm.

Kent Wyren tycker jag är helt OK!
Allting behöver inte vara perfekt blir lite tråkigt då med tror jag!
 
Nyheter
ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

Top