Var tar alla gamla Racingställ vägen?

Jag fick tag på ett gammalt dainese ställ, tror det härstammar från mitten 90... Tyvärr är det tvådelat men tyckte designen passade min gammelhoj..
tyvärr är bilden lite kass, man ser inte så mycket av stället men känslan finns där..=)

Jag antar att det inte är en polsk variant av PSI utan att du har pungen till höger?!
Grymt fult ställ för övrigt, men ändå helt rätt! :tummenupp

Korrekt tolkning. Man kan köra cameltoe också, men det är aningen mer obekvämt.

Hur väl skinnet i ett 20 år gammalt ställ håller ihop efter garageförvaring har jag ingen info om
Skinnet ska det inte vara något större problem med om det bara har hållits ordentligt fettat och aldrig blivit för torrt. Men sömmarna kan det vara värre med.

Själv så är jag på jakt efter en skinnjacka som kan ersätta min gamla Halvarssons. Den har varit en grymt trevlig jacka som nu tyvärr har torrkrympt en aning i garderoben (:rolleyes: ).

Waldens motor i Hallstahammar hade en massa gamla ställ (oanvända) när jag var där sist för 1,5 år sedan.

Jag har ett tvådelat Jofama som omnämns tidigare i tråden fast gult istället för det Röda.

Köpt nytt av mig för sådär 19 år sedan och ordentligt infettat varje år tills jag för 6-7 år sedan gick över till allväderställ och skinnstället fick hänga i garderoben.
Dock krängde jag på mig det för några år sedan då jag köpte en kina-minimoto som kördes tills jag vurpade 2-3 ggr, då fick jag se vad det gamla skinnstället dög till:

Lågfartsvurpor i knapp styrfart räckte för att slipa upp hål på byxorna strax nedanför knäna, hade cross-knäskydd under om det nu spelade någon roll.
Min slutsats: skinnet blir dåligt på gamla ställ även om man fettar in dem ordentligt, jag skulle inte förvänta mig någon större form av skydd om jag åkte kana vid en vurpa i 50-60km/h efter en vurpa på fullstor mc.
Andra har kanske provat och fått bättre resultat men det är min erfarenhet i alla fall.

Precis, var är dom. Frågan gäller även 2018..... men precis som i mitt garage. Blir de hängande där. Läckert vackra en del. Utav dessa på väggen kommer de flesta dock ifrån utlandet E-bay... hade gärna sett några skinn med historia ifrån Svenska banor......

https://www.youtube.com/watch?v=r_T6Dgffzt4&index=1&list=PL8F3393CAB4F092E3

Mvh Toyman.... 2018

Varje färgglatt skinn är för mig.... konst! Gillar det....

Bump... jag letar ett helställ Halvarsson från tidigt 80-tal. Gärna stl 58/60... Det jag hade var rött med ett blått och ett vitt fält över bröstet. Getskinn, inget foder, inga skydd osv.

Bump... jag letar ett helställ Halvarsson från tidigt 80-tal. Gärna stl 58/60... Det jag hade var rött med ett blått och ett vitt fält över bröstet. Getskinn, inget foder, inga skydd osv.
Sett det finns en på Marketplace som säljer massa såna till lite överpriser i min mening. Sen Tony i Hässelby har en hel del i sitt garage och har annons på Blocket. Har själv några men tyvärr inte i din manliga storlek ?

Många raceställ från kända förare hamnar nog som rekvisita på diverse ställen. I Dainese store i Genua hänger till exempel ett Fogartyställ och ett Ianonneställ.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT