Var stunta Falun Borlänge?

softis83

Fighterbyggare
Gick med
6 Jan 2008
Hoj
CBR600F fighter stunt
Har ett problem, ingenstans att träna stunt längre.
Nån som vet nån bra plats att träna stunt på i Falu Borlänge om rådet?

Har tidigare hållit till på flygrakan i Borlänge mot Gustavs men surgubben har ju fan hällt ut 8-9 lastbilsflak grus där i höstas i rent djävulskap för att slippa ljudet när vi kör där ( han bor över km i från där med charterflyg flygandes över där) Han är en typ för grannfejden om man säger så.
Annars så har det varit helt ok för Dala airport och Borlänge kommun att hålla till där, vägverket körskolor och allmänheten har fritt fått nyttja platsen innan men grejen är att flyget har arrenderat marken av gubben till reservbana, men nu är all trafik sen länge nerlagd där och gubben kräver av Dala airport att marken återställs och vägrar sälja marken till Borlänge kommun då han bestämt sig för att vi skall bort för alltid.
Jag har för tillfället ingen som kan hjälpa mig ta bort gruset så behöver en annan plats att vara på nu och tycker det är lite riskabelt att hänga på vägarna även om man väljer avlägsna platser med lite trafik, vill behålla körkortet men ändå kunna få träna stuntåkning.

Så är det nån som vet nån bra plats som jag bommat att träna stuntåkning på så kläm fram det.
Kanske vi kan köra där ihop i sommar, ju fler ju roligare.

lugnet.jpg

Den stora ser inte ut att användas på somrarna. ;)

Istället för att svänga in vänster mot lugnet/hoppbackarna (efter man åkt förbi Scandic hotell) så kör du bara rakt fram och runt bommen. Där har du många kilometer med avspärrad väg att köra på. Inga grannar att irritera om man åker en bit in.

Finns en asfaltslänga (tyvärr ganska kort) på Ingarvet i det hörn som är närmast centrum. Lite mer folk i rörelse där så det kanske passar bättre om man är ensam.

På helgerna är det mesta stängt på Ingarvet så då finns det många vägar att leka på. Iof kanske inte polisen blir så glada om man kör på allmän väg.

Istället för att svänga in vänster mot lugnet/hoppbackarna (efter man åkt förbi Scandic hotell) så kör du bara rakt fram och runt bommen. Där har du många kilometer med avspärrad väg att köra på. Inga grannar att irritera om man åker en bit in.

Finns en asfaltslänga (tyvärr ganska kort) på Ingarvet i det hörn som är närmast centrum. Lite mer folk i rörelse där så det kanske passar bättre om man är ensam.

På helgerna är det mesta stängt på Ingarvet så då finns det många vägar att leka på. Iof kanske inte polisen blir så glada om man kör på allmän väg.

Jag är inte ute efter nån väg, jag vill ha en stor platt plan som är asfalterad.

Stunt i högre farter kan jag pyssla med lite överallt men det är lågfart som är intressant :)
Har dock redan hittat en guldplats :D

Tack i alla fall för tipset

Vart ligger denna guldplatsen? (ifall man nån gång flyttar tillbaks till Falun.)

Vart ligger denna guldplatsen? (ifall man nån gång flyttar tillbaks till Falun.)

Inte säker på om det är så smart att skriva det här då det kanske börjar krylla av folk där så dom förbjuder den platsen med, men ok eftersom jag nu bor i Norge och eventuellt kommer hem först i slutet på juli om jag kommer hem nån gång vill säga så kan jag avslöja det.

Korsnäs gummi på helger och vardagskvällar.

Jättemycket yta att träna på och relativt plant. Super för stuntträning

Om du visar respekt för dom som jobbar där så är det ok att man är där och tränar, dom brukar gå ut och kolla istället för att gnälla då

Okok, fin asfalt där ja. Lite väl i blickfånget för min smak kanske, fast man får väl snabbt hjälp av förbipasserande om man kör omkull :)

9/11, Så mycket i blickfånget är de väl inte där? Dock är asfalten förutom en grusfläck i mitten grymt bra:tuttar

hehe beror väll lite på hur man kör omkull, och vilken hoj man kör med ;)

Jag körde omkull tre gånger förra sommaren och ända jag gjorde var att resa upp hojen och köra vidare. cbr600 stuntkittad

Vad kör du för hoj?
Vad gillar du att träna?

Har en polare som jag brukar köra med där som behöver ha nån att träna med nu när jag inte är hemma.
Sugen så kan du ju skicka pm till han då han finns här på sporthoj.
Larse heter han här och är jävligt trevlig och kul att köra med.

Tänkte köra med honom när jag flyttar hem om jag nu gör det.
Mycket lättare att träna när man är fler och kan peppa varan, en stor anledning till att jag nog kanske kommer flytta hem igen, ingen kör stunt här :(

9/11, Så mycket i blickfånget är de väl inte där? Dock är asfalten förutom en grusfläck i mitten grymt bra:tuttar

där dök du ju upp med ja ;)

Last edited:
hehe beror väll lite på hur man kör omkull, och vilken hoj man kör med ;)

Jag körde omkull tre gånger förra sommaren och ända jag gjorde var att resa upp hojen och köra vidare. cbr600 stuntkittad

Vad kör du för hoj?
Vad gillar du att träna?

Har en polare som jag brukar köra med där som behöver ha nån att träna med nu när jag inte är hemma.
Sugen så kan du ju skicka pm till han då han finns här på sporthoj.
Larse heter han här och är jävligt trevlig och kul att köra med.

Tänkte köra med honom när jag flyttar hem om jag nu gör det.
Mycket lättare att träna när man är fler och kan peppa varan, en stor anledning till att jag nog kanske kommer flytta hem igen, ingen kör stunt här :(
Enligt hans garage så har en en ktm, o kör man omkull med motarder så är de typ bara att borsta av sig, lyfta upp och starta hojen sen köra igen. Så de borde inte vara några problem alls med att kör omkull där egentligen :)

Men är de wheelies i hög fart som står på menyn som borde ha nköra nån annanstans...:rolleyes:

Flytta till hem över sommaren/fram till snön kommer, o bo i norge över vintern annars då? :banana
där dök du ju upp med ja ;)
Hahaha ja såklart:D Körde ju på den platsen också så lite väsen måste man väl göra:rolleyes:

Jag bor också i Norge, så det är en bit att åka till Falun och stuntträna :P

Kör KTM 640, sugen på att byta till nånting lite mer långåkarvänligt men vi får se. Skulle behövt minst tre hojar men det blir lite tight ekonomiskt när man nyligen köpt hus.

Har knappt tränat stuntkörning dom sista åren. I somras så testade jag några dagar med wheelies och stoppies, men det gick sämre än någonsin.

Blir aldrig att man tränar när man mest kör själv. Här i Norge vågar man ju inte träna på en plats där polisen kan se en heller, man vet aldrig vad dom får för sig :S

Jag bor också i Norge, så det är en bit att åka till Falun och stuntträna :P

Kör KTM 640, sugen på att byta till nånting lite mer långåkarvänligt men vi får se. Skulle behövt minst tre hojar men det blir lite tight ekonomiskt när man nyligen köpt hus.

Har knappt tränat stuntkörning dom sista åren. I somras så testade jag några dagar med wheelies och stoppies, men det gick sämre än någonsin.

Blir aldrig att man tränar när man mest kör själv. Här i Norge vågar man ju inte träna på en plats där polisen kan se en heller, man vet aldrig vad dom får för sig :S

där är vi eniga om norge, också livrädd för snuten, angående träningen så kan jag säga så här. kroppen hinner glömam jättemycket under bara några ånaders uppehåll men har man en gång kunnatså går det fort att komma i form igen bara man tar sig lite tid i början. Gäller all sorts körning och kroppskontroll. Men vart i norge bor du?
Jag bor på stord mellan stavanger och Bergen.Bor du nära så kan vi ju köra nån dag.

Hoppas dom har tänkt till lite när dom bygger ikea-parkeringen med tillhörande varuhus.

När snön försvinner här har väl du redan åkt x00-mil softis83 :grrr

Hoppas dom har tänkt till lite när dom bygger ikea-parkeringen med tillhörande varuhus.

När snön försvinner här har väl du redan åkt x00-mil softis83 :grrr

Japp, vi ha plus dagligen här, i förrgår hade vi långt över tio plus det var sommartemp ute och jag stog i tshirt och stekte i solen så då vart det några mil.
snö finns det inte här, bara massa torra vägar och lite annat:tuttar

där är vi eniga om norge, också livrädd för snuten, angående träningen så kan jag säga så här. kroppen hinner glömam jättemycket under bara några ånaders uppehåll men har man en gång kunnatså går det fort att komma i form igen bara man tar sig lite tid i början. Gäller all sorts körning och kroppskontroll. Men vart i norge bor du?
Jag bor på stord mellan stavanger och Bergen.Bor du nära så kan vi ju köra nån dag.

Bor 40 mil bort i riktning Oslo så det är ju inte riktigt i närheten. Flyger du till Sverige när du ska hem på besök?

Bor 40 mil bort i riktning Oslo så det är ju inte riktigt i närheten. Flyger du till Sverige när du ska hem på besök?

Yes jag flyger från Haugesund eller Bergen. Dock fundera jag på att ta bilen hem någon vända snart eventuellt med kärran och ta med lite gosaker tillbaka.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti