Var stoppa lås och larm under färden?

Rallytossa

Gör om - Gör rätt!
Gick med
8 Apr 2009
Hoj
Mille -01, Beeejbybläjd -98 och moppilon Gary Uno -96 :-D
Det måste finnas en massa hojägare med samma problem.... :gnissla
Hur har ni löst förvaringen av lås och larm när man är ute och kör utan att beh ha med sig en ryggsäck bara för det? :confused:

Last edited:
Tja, beroende på vad man har för hoj så kan man förvara det under cutsen om det finns plats. Kika där tex:)

Allt beror ju på hur stort lås du har och hur mycket plats det finns i din kuts. Jag har larm monterat på min hoj som jag kan aktivera och avaktivera med hjälp av en dosa. och den är installerad och gömd i hojen, skivbromslåset hade jag tidigare i låsets egna fodral under kutsen, men för ett par dagar sen köpte jag en sådan låshållare som man skruvar på lämpligt ställe på hojen, gjorde det för jag inte orkar öppna kutsen varje gång jag ska låsa hojen. lätt hänt att man låser in sina nycklar (har hänt 2ggr)
Sedan har jag en ca 50-60cm lång kedjelås som jag lätt får plats med under kutsen, men det utrymmet varierar från hoj till hoj.

edit: men det kedjelåset har jag sällan med mig, skramlar och far runt när man är ute o busar.

Last edited:
Beror på vad du har för hoj.

Har du lastbil till hoj (som min bullgixxer, J-LO-gixxer, shakethatass-gixxer, kärt barn har många namn) så har du stora möjligheter. Då har du cirka en kubikmeter lastutrymmet bak i kutsen.

Tja, beroende på vad man har för hoj så kan man förvara det under cutsen om det finns plats. Kika där tex:)

Allt beror ju på hur stort lås du har och hur mycket plats det finns i din kuts. Jag har larm monterat på min hoj som jag kan aktivera och avaktivera med hjälp av en dosa. och den är installerad och gömd i hojen, skivbromslåset hade jag tidigare i låsets egna fodral under kutsen, men för ett par dagar sen köpte jag en sådan låshållare som man skruvar på lämpligt ställe på hojen, gjorde det för jag inte orkar öppna kutsen varje gång jag ska låsa hojen. lätt hänt att man låser in sina nycklar (har hänt 2ggr)
Sedan har jag en ca 50-60cm lång kedjelås som jag lätt får plats med under kutsen, men det utrymmet varierar från hoj till hoj.

edit: men det kedjelåset har jag sällan med mig, skramlar och far runt när man är ute o busar.

Har en CBR 600... Eh, får inte ens loss sadeln! :tummenner
En sån där låshållare är väl mest vettig kanske då... Suck!

Har du lastbil till hoj (som min bullgixxer, J-LO-gixxer, shakethatass-gixxer, kärt barn har många namn) så har du stora möjligheter. Då har du cirka en kubikmeter lastutrymmet bak i kutsen.

Haha...om det bara hade varit så! :tummenupp

Last edited:
tjöp en fajerblejd så är probleemet löst!:tummenupp

gött om bagageutrymme under passagerarkutsen. har bla. skivbromslåset, biltema kedjespray, toarullle, nyckelknippan, några extra verkyg osv. om något skulle hända en snickers om man skulle vara trött efter alla kurviga vägar...:tuttar

Last edited:

Bullrövsgixxern är väl egentligen ultimat med tanke på förvaringsutrymme :D:D:yoparty:Bugar

Bullrövsgixxern är väl egentligen ultimat med tanke på förvaringsutrymme :D:D:yoparty:Bugar

Oja! Du ska bara veta vad man får plats med. Rekordet hittills är 2 par badtofflor, en stor handduk, badshorts och kallingar. Plus skivbromslåset. Inte ens proppfullt :yoparty

Jag får plats med både kätting, skivbromslås, mobil och lite annat smått och gott under cutsen, på min R6:a:)
Något annat ställe kommer jag faktist inte på just nu:gnissla

Själv har jag ett abus skivbromslås som ser ut som ett hänglås med löstagbar bygel ungefär.
Visade sig att det passade perfekt att fästa runt bakre fotpinnens upphängningsarm.

Den är fastbultad.

Rackans så dumt! Nu missar man ju en ypperlig utrymme!

Jag får plats med både kätting, skivbromslås, mobil och lite annat smått och gott under cutsen, på min R6:a:)
Något annat ställe kommer jag faktist inte på just nu:gnissla

Grrrrrrr...! :blah ...på dig själv! :)

En magväska funkar.

Kör också med magväska då mitt A-stars ställ inte har några fickor. Jävligt skönt o ha allt på ett o samma ställe.

Hahaha, japp, en magväska! :D Sån har man ju på lager dessutom... :tummenupp

Jag har mitt skivbromslås i fickan. Kör iofs med tygställ så jag räknas nog inte. :va Kedjan lämnar jag hemma om jag inte ska vara parkerad någonstans en längre tid.

Jag har mitt skivbromslås i fickan. Kör iofs med tygställ så jag räknas nog inte. :va Kedjan lämnar jag hemma om jag inte ska vara parkerad någonstans en längre tid.

Alla räknas här :) ...dessutom ska jag ha allväders jacka o byxa själv...! :tummenupp

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing