Var spruta startgas? honda transalp

dolorion

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2021
Hoj
honda transalp
Hej =)
Finns det något smidigt ställe att spruta in startgasen? 650 Honda transalp 2004
Dvs inte behöva montera bort massa grejer... Luftfiltret verkar sitta dåligt till...
Mvh Elias

Tack för svaret =)
Hittade inget där, bara litet fack för verktyg etc.
Är luftintaget på samma ställe som luftfiltret?
På min gamla Suzuki gjorde far ett litet hål i ett gummirör som var exponerat och tillgängligt utifrån ^-^

Grundprincipen är väl att inte använda startgas alls.
Måste man det så ofta så det är lönt att göra ett särskilt hål så ska man nog ägna sig åt service och översyn av hela hojen.

Men svaret på frågan är att i luftfilterburken finns minst ett inloppshål för luften. Använd det, spraya måttligt!

Grundprincipen är väl att inte använda startgas alls.
Måste man det så ofta så det är lönt att göra ett särskilt hål så ska man nog ägna sig åt service och översyn av hela hojen.

Men svaret på frågan är att i luftfilterburken finns minst ett inloppshål för luften. Använd det, spraya måttligt!
det var en gsx400e 83a - en modell som hade konstruktionsfel från fabriken, el ---> svårstartad... därav startgasen... så service etc hade inte hjälpt... ev. kunde nån verkstad fixa det, men då hade det nog kostat dubbelt av mc:n:s värde, hehe...
på burken står det att man ska spraya i luftfilter eller insug... är insug samma sak som inloppshål?
tack för tipset! har lärt mej sen gammalt att det räcker med 1-2 tryck, måttligt :-)

Nr.10 under sadeln vid tanken eller om det är under tanken. Kommer inte ihåg riktigt.

View attachment 462327
View attachment 462328
tack ett tydligt svar :-P
verkar som det inte finns något smidigt sätt på transalp :-( som det gjorde på min suzuki... för pallar inte demontera och hålla på, speciellt inte om jag är ute på dagsutflykt... så, för överge denna idén med startgas... men nu vet jag, det är bra :-)

tack ett tydligt svar :p
verkar som det inte finns något smidigt sätt på transalp :-( som det gjorde på min suzuki... för pallar inte demontera och hålla på, speciellt inte om jag är ute på dagsutflykt... så, för överge denna idén med startgas... men nu vet jag, det är bra :)
Det är väl bara av med sadeln och kolla om du ser insuget där. Har någon minnesbild över att man gjorde det precis vid tankslutert/fästet. Typ under fästet.

Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back