Var ska jag försäkra min MC?

mangedif

Rookie
Gick med
16 Mar 2012
Hoj
Daytona 675 2006
Undrar var jag har möjlighet att välja en försäkring där man kan ställa av och på motorcykeln när man vill och då på samma gång "pausas" försäkringen (vid avställningen tills dess att man ställer på igen). Vill betala månadsvis också.
Trafikförsäkring är det som gäller.

Har för mig att Länsförsäkringar kan erbjuda detta men vilka mer? (bekräfta gärna om Länsförsäkringar)

Syftet med tråden är att jag ska slippa ringa en j*kla massa f-bolag.

Vänliga hälsningar
Magnus

Okej, tack!

Ska tillägga också att f-bolagen ska kunna ta emot sporthojar.

Har iallafall två stycken kandidater nu till tisdag då jag förhoppningsvis tar kortet och ska ställa på hojen för att köra lite den veckan! :) (ska tydligen bli bra väder också i Kronoberg!)

Folksam, LF, IF.

StyggHansa funkar bra för min 1098a iaf...

Kan rekommendera IF, om inte annat så för deras super hantering/bemötande när skiten träffade fläkten för min egen del.

IF har relativt billiga mc försäkringar med Honda, BMW och Triumph till månadspremier som förmodligen erstätts med helbetalningspremie om man missköter detta.Nackdelen är att de inte går att ställa av i den meningen att du slipper försäkringen.Men det får man ta beroende på de billigare försäkringsversionerna de erbjuder jämfört med en del andra bolag.Sedan kostar det ju 50:- varje gång hojen ställs på hos transportstyrelsen.

Har själv blivit riktigt trevligt bemött i samband med dessa mc försäkringar men desto sämre med min bil när den blev skadad av annan person.Men så är det med en del människor man träffar på i livet.Man får sålla agnarna från vetet med andra ord. :crash

Last edited:
Lite OT; 5 reklambanners på 9 inlägg i tråden, snart får väl inte våra inlägg plats:rolleyes:

Fick bli länsförsäkringar, fick trafikförsäkring för ca 1000:-/mån, 21-år och då kan jag ställa av/på som jag vill, perfekt för mig då det bara blir ca 3mån körning/år.

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!