Var sitter strypningen?

Andybandy

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2005
Ort
Klippan
Hoj
Yamaha Rd 125Lc
Tja, det sägs att strypningen på en yamaha rd lc sitter i kröken? men var i kröken? sitter den mitt i eller? :confused: någon som vet om den är strypt någon annan stanns? ha d :tummenupp
 
Solid snake skrev:
:kocko hade det av idag och jag så ingen och den gör 120-130 så den e nog strypt!
Vill lixom ha reda på om jag måste kapa kröken för att få ut den ir vad
 
Andybandy skrev:
:kocko hade det av idag och jag så ingen och den gör 120-130 så den e nog strypt!
Vill lixom ha reda på om jag måste kapa kröken för att få ut den ir vad

Du kan ju alltid pilla in en ståltråd eller liknande och känna efter när du ändå har det av?
 
Andybandy skrev:
:kocko hade det av idag och jag så ingen och den gör 120-130 så den e nog strypt!
Vill lixom ha reda på om jag måste kapa kröken för att få ut den ir vad
:kocko
Ta av kröken och kolla i början, för där ska den sitta. :kocko
Ta sen av förgasaren om du klarar av det utan att ha sönder något. :kocko
Leta efter en bricka där, hittar du inte en bricka så har du tagit av förgasaren i onödan så vafan skulle du på den och göra? Va? Va? VA?!?! :4skrika

Sitter det ingen strypning i kröken så, well that's tough shit.

Sen kan du ju kolla över ditt drivpaket om du vet hur man gör det och kolla så du har rätt däcktryck (nej du ska inte sparka på dem för att kolla) och kolla din ypvs om du ens vet vad det är.
 
Strypningen på RD LC sitter precis i början på utblåset och är en 25mm bricka. Mät se hur stort utblåset är. Ska vara ca 40mm har jag för mig ostrypt. Sen SOLID.. så har inte alla RD ypvs tyvär :(.. de utan går skit!. eller ja.. de är mer ketchup i dem i af :) 25hk ska de vara i den gamla modellen utan Ypvs
 
philsson skrev:
Strypningen på RD LC sitter precis i början på utblåset och är en 25mm bricka. Mät se hur stort utblåset är. Ska vara ca 40mm har jag för mig ostrypt. Sen SOLID.. så har inte alla RD ypvs tyvär :(.. de utan går skit!. eller ja.. de är mer ketchup i dem i af :) 25hk ska de vara i den gamla modellen utan Ypvs

Den gamla utan ypvs är slöare än en hög med skit. :gnissla
 
Solid snake skrev:
Den gamla utan ypvs är slöare än en hög med skit. :gnissla
De är tyvär en annan utformning på avgassystemet för att få ett bättre drag över hela registret uten YPVSen så på så vis är de inte lika mycket toppeffekt tyvär. :tungan men såå slö är den inte.. duger ju att skita på. :rolleyes:
 
Ska en RD toppa mer än 120-130? Den toppar väl så ostrypt.
 
Min RD (-82, samt strypt) toppar enligt mätaren 140, men det innebär även att man får ligga över tanken och hoppas på att det inte kommer en vindpust som bromsar ner en


:rolleyes:
 
Lord RD skrev:
Min RD (-82, samt strypt) toppar enligt mätaren 140, men det innebär även att man får ligga över tanken och hoppas på att det inte kommer en vindpust som bromsar ner en


:rolleyes:
strypt?.. kolla upp det.. :hihi ifs så väger den ju knappt 100kg.. så det kanske är möjligt.
 
whitesnake skrev:
15 Kw = typ 21hk :fakta ska det va :rolleyes:
föresten när du säger det så tror jag att jag har fel faktiskt.. nu "kom jag på" att det var den med YPVS som hade 25hk och den äldre hade som du säger 15kw men stod även 23hk i papperet min granne hade när han ägde sin RD LC.. hmm.. :va
 
philsson skrev:
föresten när du säger det så tror jag att jag har fel faktiskt.. nu "kom jag på" att det var den med YPVS som hade 25hk och den äldre hade som du säger 15kw men stod även 23hk i papperet min granne hade när han ägde sin RD LC.. hmm.. :va

okej :D skojigt om där e 25hk i den:D hehe :) men va fan e YPVS ? :3freak :7peta
 
Padde skrev:
Du kan ju alltid pilla in en ståltråd eller liknande och känna efter när du ändå har det av?
ja ja ska nog fan göra det å så ska ja kolla hur stort hålet e i början va röret
 
Solid snake skrev:
:kocko
Ta av kröken och kolla i början, för där ska den sitta. :kocko
Ta sen av förgasaren om du klarar av det utan att ha sönder något. :kocko
Leta efter en bricka där, hittar du inte en bricka så har du tagit av förgasaren i onödan så vafan skulle du på den och göra? Va? Va? VA?!?! :4skrika

Sitter det ingen strypning i kröken så, well that's tough shit.

Sen kan du ju kolla över ditt drivpaket om du vet hur man gör det och kolla så du har rätt däcktryck (nej du ska inte sparka på dem för att kolla) och kolla din ypvs om du ens vet vad det är.

skruvar V8.a annars så dette e inget problem moppepojken, suktar efter en mt5. :fatta! shit asså väx upp :kocko :arsele
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top