Var sitter strypningen? GSF650A 2009

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Tjena, jag försöker reda på var strypningen sitter på min GSF650A 2009. En Suzuki Bandit.
Vet att det är gasen som är strypt, men kan inte hitta var strypningen sitter.

Tacksam för hjälp, har försökt googla utan resultat.
MVH :tummenupp

Ingen som vet?
Kollade runt lite, man kan inte ge "fullt" gaspådrag men kunde inte hitta någon skruv eller spärr någonstans.
Är kanske också strypt vid ECU:n?

Kolla så att det inte sitter någon spärr vid spjällen.

Gissar på att de är begränsade i sin rörlighet.

Kolla så att det inte sitter någon spärr vid spjällen.

Gissar på att de är begränsade i sin rörlighet.

Jag vet inte exakt. Men min handledare som pillade med det medans jag satte på ljuddämparen kunde inte hitta den. Kan du vara extra tydlig? Det är gasen i alla fall för man kan inte vrida mer än 30-40% eller så.

Jag hittade detta:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=6W7NLEMK_Rk#!

från denna länken...
http://neu.3ppp.de/zweiraeder/dross...l-suzuki-bandit-gsf650/s/a-typ-wvcz-fin-js1cz

Vi kollade aldrig i handtaget, är det vanligt att den sitter där?
Och finns det då en tillhörande elektronisk strypning?

Last edited:
30-40% av vad? Normalt utslag på den modellen, av ett varv eller öppnar bara spjällen 30-40%?

Jag menar bara på att jag inte kan vrida rullen hela varven runt och att jag så ledes inte kan varva hojen över typ 5000 RPM.
= ett jävla massa växlande och ingen acc :(

Fast bara 5t varv på 1/3 gas låter osannolikt.

Men dra full gas med handtaget, sen drar du samtidigt i vajerhöljet ur gashandtaget och ser om det går att ge mer. Gör det det sitter det i handtaget.

Jag menar bara på att jag inte kan vrida rullen hela varven runt och att jag så ledes inte kan varva hojen över typ 5000 RPM.
= ett jävla massa växlande och ingen acc :(
Jag har aldrig hört talas om en hoj där man behöver vrida rullen hela varvet för att ge fullgas. Det är ganska normalt att man har nånstans mellan 60 och 90 grader mellan tomgång och fullgas, annars skulle man ju konstant få ta omtag när man kör.

När varvar den max 5k rpm? I friläge eller på sexan i uppförsbacke?

Är det ingen som vet var strypningen sitter på en 650 bandit?

Jag menade inte att jag inte kan vrida hela varvet ut, men det finns ett tydligt stopp när man vrider gasen. Jag kollade aldrig i handtaget, men när vi lyfte bort sadeln och tanken och följde vajern kunde vi inte hitta någon spärr. Man vred max och sen kunde man inte ge mer gas även genom att dra i vajern.

Vi hittade inte var spärren var och den andra frågan om det också finns någon elektronisk spärr är också obesvarad :P

Är det ingen som vet var strypningen sitter på en 650 bandit?

Jag menade inte att jag inte kan vrida hela varvet ut, men det finns ett tydligt stopp när man vrider gasen. Jag kollade aldrig i handtaget, men när vi lyfte bort sadeln och tanken och följde vajern kunde vi inte hitta någon spärr. Man vred max och sen kunde man inte ge mer gas även genom att dra i vajern.

Vi hittade inte var spärren var och den andra frågan om det också finns någon elektronisk spärr är också obesvarad :P

Kommer du inte över 5t på neutral kan du börja fundera på om den ät elektroniskt strypt.

Att hindra trotteln att öppna fullt är inte ovanligt dom strypning.

Ta kort där gaswiren tar slut och lägg upp bilden här. Det bör sitta ett extra metallbleck där som stoppar "hjulet" som wiren sitter runt. Kolla på det när du gasar var det tar stopp. Lyfte du luftfiltret och tittade ner i insuget när tanken var av? Där brukar det sitta brickor.

Jag har ingen erfarenhet av just din hoj. Brorsans gsxr750-04 stoppar gasen efter ca 15grader :D
Det ger maxvarv på ca 5-6000.

Edit: Förvånansvärt körbar trots strypning. Inga konstigheter alls.

Jag kommer visa med extra bilder vid nästa tillfälle mvh.
Tack för all respons!

Lyckas du inte fixa det så kan du ta en tur hit så tar jag en titt på det ;)

Om det är Suzukis egna strypning sitter begränsningen på spjället och sedan är det en annan mapp i ECUn. Tyvärr...

Nyheter
Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort