Var sitta på Catalunya?

Vi var där i somras och valde "general admission", dvs inga läktarplatser alls. Fanns gott om naturläktare (slänter osv) att slå sig ner på och vi led med de stackare som valt läktarplatser utan tak i 35 graders värme! Glöm inte solskyddskrämen! För övrigt var det kanonbra arrangemang med gott om toaletter, duschar m.m, och självklart en otrolig upplevelse att se de stora pojkarna live! Kan rekommendera Ibishotellet som ligger 300 m från banan. Nattlivet i byn gick inte av för hackor :) men det var skönt att bo nära banan där det var lite lugnare så man fick några timmars sömn i alla fall. Jag hoppas på en favorit i repris nästa sommar så vi kanske ses :)!

Ps. Det finns bilder från vår resa i bildforumet om du vill se hur det ser ut.

Tack så mycket för din input. :tummenupp
General admission säger du alltså. Ja, det får vi fundera på.
Var hittar jag era bilder? Jag vill gärna kika på dem.
Om ni kommer dit så får vi ses tycker jag. :)

Last edited:
Var där förra året och satt på Start/Mål sträckans läktare. Och när jag tänker tillbaka så hade vi valt en läktare utan tak så hade jag nog dött utav värmen haha! Har inte svårt för värme direkt, men du kommer skatta dig lycklig att du sitter under tak om du ska sitta där på banan en hel dag :tummenupp

Sen så valde vi också att sitta där så man kunde spana på paraply brudarna. :D

Sen är det ju klart att du kan gå runt banan när du vill

Nåt mer du undrar så är det bara att fråga eller dra ett PM

Tack ska ni ha för kanonbra tips o superfina bilder! :tummenupp
Det låter ju som om man ska ha tak över huvudet i alla fall. Det finns ju viss risk för värme. :)

rerell; på dina bilder ser man ju att du varit runt depåerna o snokat. Får man göra det med vanlig biljett eller behöver man nåt slags "back-stage pass" för det?

rerell; på dina bilder ser man ju att du varit runt depåerna o snokat. Får man göra det med vanlig biljett eller behöver man nåt slags "back-stage pass" för det?

Innan träningen på morgonen så hade dom öppnat upp pitområdet. Man fick gå runt där i ca 1 timma. Men vill du ha VIP biljetter så får du nog nästan punga upp lika mycket pengar för den som för hela resan, så vad det för mig och min farbror när vi åkte ner. Men du kanske har en snäll flickvän :D

Snäll är hon allt, men kanske inte så snäll. :)
Men du kommer bli nöjd vilket som. Att åka på MotoGp är nog största höjdpunkten i mitt liv än sålänge, går inte att jämföra med att kolla på tv.

Sån känsla när man sitter vid start/mål sträckan och Gp hojarna drar iväg vid start och hela marken bara skakar och man kan inte höra sig själv skrika, helt underbart! :Bugar

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025