Var säljer man saker numera?

Steffo K

3 hojar på 35 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Jag tänkte avyttra ett stereorack av bra kvalitet och gjorde som förr, dvs lade ut en annons på Blocket.
2 minuter senare hör en person med märklig ordföljd av sig på min Whatsapp och vill köpa. Givetvis har Whatsapp-profilen en bild på en fräsig blondin, och efter ett par meddelanden blir plötsligt den skrivna svenskan markant bättre samtidigt som någon udda fraktlösning föreslås med pengar som skickas hit och dit.
Finns det någonstans där man slipper dessa svindlare, eller iallafall något som funkar bättre?

Det är väl Blocket, Facebook makerplace eller någon specifik Facebook säljgrupp som gäller.
Just specifika grupper med särintressen (stereo, motorcyklar, pelagoner, undulater, osv.) är nog underskattade., men genererar ofta till bra affär.
Man får sålla lite på alla, men man kan ju alltid poängtera att: "Försäljning går till så att du kommer hit, jag får pengarna och du får då varorna. Alla andra lösningar undanbedes".

Det är väl Blocket, Facebook makerplace eller någon specifik Facebook säljgrupp som gäller.
Just specifika grupper med särintressen (stereo, motorcyklar, pelagoner, undulater, osv.) är nog underskattade., men genererar ofta till bra affär.
Man får sålla lite på alla, men man kan ju alltid poängtera att: "Försäljning går till så att du kommer hit, jag får pengarna och du får då varorna. Alla andra lösningar undanbedes".
Bra! Tänkte inte på specifika forum.
ska testa HiFi-fisken.com typ.

Jag kör med blocket, skriver aldrig ut telefonnummer och svarar inte på idiotmail.
Brukar också skriva mycket tydligt att grejerna inte skickas, sen har jag blivit övertalad att skicka ändå men då mot förskottsbetalning inkl frakt swishat till mig innan jag gör något. Spårningsbar frakt och bild på paketet med innehåll när jag skickat.
Har funkat alldeles utmärkt och brukar bli av med prylarna på några dagar.
Ska jag köpa något så är det också blocket som gäller, eller nytt i butik då.
Marketplace och andra alternativa annonser orkar jag inte söka igenom...
Men jag kanske har haft tur?

Minhembio-forumet är hyfsat bra stt sälja sådant på, eller tradera.

Jag kör med blocket, skriver aldrig ut telefonnummer och svarar inte på idiotmail.
Brukar också skriva mycket tydligt att grejerna inte skickas, sen har jag blivit övertalad att skicka ändå men då mot förskottsbetalning inkl frakt swishat till mig innan jag gör något. Spårningsbar frakt och bild på paketet med innehåll när jag skickat.
Har funkat alldeles utmärkt och brukar bli av med prylarna på några dagar.
Ska jag köpa något så är det också blocket som gäller, eller nytt i butik då.
Marketplace och andra alternativa annonser orkar jag inte söka igenom...
Men jag kanske har haft tur?
Jag var väl Blocketrostig eftersom det var flera år sedan jag sålde något, och lade in telefonnumret. Man får skylla sig själv...

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman