Var precis ute och provkörde. Batterihjälp!

Mahti

Ny medlem
Gick med
25 May 2004
Hoj
en blåvit
Tjenare.

Tog en runda med hojen för att kolla att allt var ok inför morgondagens åkande till sjukan mm.
Laddade batteriet fullt under dagen, och nu när jag var och tankade hojen så ville den inte starta efteråt (batteriet försökte, men grumtade bara till).
Köpte nytt batteri (biltema) för ca 2 veckor sen.. brukar dom vara riktigt kassa?

Ett till problem (?), när jag körde in hojen i garaget så rykte det en massa vattenånga (tror jag) upp ifrån instrumenteringen. Kollade efter och det såg ut som om det var från kylarens övre del.. Det regnade iofs massor ute, så det kanske brukar vara så? jag har ingen aning..

Tacksam för snabb hjälp angående dessa två funderingar :tummenupp

Mahti skrev:
2047727 Tjenare.

Tog en runda med hojen för att kolla att allt var ok inför morgondagens åkande till sjukan mm.
Laddade batteriet fullt under dagen, och nu när jag var och tankade hojen så ville den inte starta efteråt (batteriet försökte, men grumtade bara till).
Köpte nytt batteri (biltema) för ca 2 veckor sen.. brukar dom vara riktigt kassa?

Ett till problem (?), när jag körde in hojen i garaget så rykte det en massa vattenånga (tror jag) upp ifrån instrumenteringen. Kollade efter och det såg ut som om det var från kylarens övre del.. Det regnade iofs massor ute, så det kanske brukar vara så? jag har ingen aning..

Tacksam för snabb hjälp angående dessa två funderingar :tummenupp

E där vätska i batteriet, har för mig att man på biltema fyller på vätska i samband med att man köper batteriet (dom kanske missa göra det)??

Don Danielsan skrev:
2047753 E där vätska i batteriet, har för mig att man på biltema fyller på vätska i samband med att man köper batteriet (dom kanske missa göra det)??

åker nog och byter det i helgen då..
det med ångan då? ska det komma så mycket att allt immar igen och en rök väller upp?

testa o spring igång den,

det med ångan då? ska det komma så mycket att allt immar igen och en rök väller upp?[/QUOTE]

Jag köpte ett underhållsfritt batteri från biltema som går att ha upp och ner tom. Jag har det monterat liggandes och det fungerar trots det perfekt. Då jag inte har något laddrelä på hojen så är jag hittils väldigt nöjd med batteriet då det håller längre och bra för mig.

philsson skrev:
2047936 Jag köpte ett underhållsfritt batteri från biltema som går att ha upp och ner tom. Jag har det monterat liggandes och det fungerar trots det perfekt. Då jag inte har något laddrelä på hojen så är jag hittils väldigt nöjd med batteriet då det håller längre och bra för mig.

idag funkade batteriet som det skulle iaf, får bara starta utan att ha ljusen på för säkerhets skull...

Någon som kan kommentera röken (vattenånga troligtvis) som kommer från kylarens övre del.. ska det vara så?

ps. det är en zx6r -01

Låter mer som om du hade jord problem med batteriet, rengjorde du kabelskorna innan montering?

Angående röken, du har inte polerbögat under vintern? kan det vara något medel bara som går över till gas-form?

Mvh Stephenj

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...