Var placerar folk sin regskylt?

Aqua_HeaD

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Uppsala
Hoj
Gixxer 1000 K7
Har sökt lite info om hur och var man får sätta sin regskylt så att det är lagligt.

Till Husa så följer det ju med en förskräckligt ful skärm inkl baklyse för gatbruk (denna vill jag inte använda). Jag undrar nu var folk har placerat sina skyltar på ett schysst sätt så att farbror polisen inte blir missnöjd ?

Hur många är det som kör med skylten på den korta bakskärmen och vad säger polisen om detta (det saknas ju fortfarande skyltbelysning om man gör så)?

Jag blev själv stoppad idag och klarade mig undan med en flygande besiktning och en rapport om att flytta ut skylten från innerskärmen. Nästa gång blir det 1500:- i böter. Här i Uppsala är polisen tokiga efter motarder :mad: .
 
Last edited:
Jag har min på korta bakskärmen, och det har hittills gått bra. Har blivit stoppad 3 gånger, 1 gång har dom gnällt lite på skylten... Men bara å spela dum å säga att det är original eller något.
 
Jag har min på korta bakskärmen, och det har hittills gått bra. Har blivit stoppad 3 gånger, 1 gång har dom gnällt lite på skylten... Men bara å spela dum å säga att det är original eller något.

Placerade min där igår med. Det dom kan gnälla över är väl i så fall att skyltbelysning saknas, men det får man väl montera dit i så fall.

Vi får hoppas på att dom godtar det som det är nu. Annars får man väl en lapp på 1500:- :(
 
Är det samma böter om man inte har någon skylt överhuvudtaget? (alltså 1500:- )
 
Är det samma böter om man inte har någon skylt överhuvudtaget? (alltså 1500:- )

Misstänker det, men kan ju inte säga jag är helt säker. Det stod på rapporten att skylten ej var synlig så det borde inte spela någon roll om du då kör utan skylt.
 
Misstänker det, men kan ju inte säga jag är helt säker. Det stod på rapporten att skylten ej var synlig så det borde inte spela någon roll om du då kör utan skylt.
Okej okej, men då är det ju nästan så att man ska köra utan skylt:P, iofs så är det vel mer troligt att dom stoppar än om man inte har skylt, men ändå:)
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top