Var parkerar ni när ni är ute?

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
Som nybliven körkortsinnehavare började jag fundera lite på var man egentligen parkerar sin hoj bäst om man t.ex. ska in i en affär och kolla något eller om man ska ta sig en glass nere på stan.

Visst man kan ju leta upp en vanlig parkeringsficka och ställa sig i, men det känns ju samtidigt som lite slöseri med plats och cykelställena är väl inte riktigt gjorda för hojjar heller :confused:

Hur gör ni? :hihi

herge skrev:
2237673 Som nybliven körkortsinnehavare började jag fundera lite på var man egentligen parkerar sin hoj bäst om man t.ex. ska in i en affär och kolla något eller om man ska ta sig en glass nere på stan.

Visst man kan ju leta upp en vanlig parkeringsficka och ställa sig i, men det känns ju samtidigt som lite slöseri med plats och cykelställena är väl inte riktigt gjorda för hojjar heller :confused:

Brukar ställa mig vid cykelställena eller så nära som möjligt:P

herge skrev:
2237673 Som nybliven körkortsinnehavare började jag fundera lite på var man egentligen parkerar sin hoj bäst om man t.ex. ska in i en affär och kolla något eller om man ska ta sig en glass nere på stan.

Stå, där du kan se den. Och slå en kätting runt en stolpe lr dyligt. Ställ dig inte på/i en parkeringsruta, då måste du betala.... dessutom kommer det någon bilist och mejar ner den "för att de trodde det var tomt där"...

I övrigt, står du inte ivägen så kan du stå vart som helst.

Jag ställer mig som vanligt. Dvs i parkeringsrutor som med bil. Sen på vissa platser kan jag ställa mig hur som helst, dock så jag är i vägen så lite som möjligt för övriga.

Trottoarer etc är inte så poppis. Iaf inte i Sthlm. Finns dock gott om MC-parkeringar. Det är ju det bästa om man bara ska stå kort tid.

Cykelställ eller just breme bänken jag ämnar att äta min glass på :)

I Lund finns det gott om ställen man kan stuva undan en hoj på, t ex på Mårtenstorget eller på Bytaregatan. I Malmö parkerar jag alltid på Stortorget eller bredvid Triangeln.

Jag parkerar dock aldrig på bilparkeringar (vad skall jag göra med biljetten?) utan försöker stuva undan den nån annanstans, det gör inget om man får gå en bit. Man ser ändå bara cool och biffig ut i stället :yoparty

P-lisorna i Malmö är dock jävligt nitiska...

Sad Glad skrev:
2237739 I Lund finns det gott om ställen man kan stuva undan en hoj på, t ex på Mårtenstorget eller på Bytaregatan. I Malmö parkerar jag alltid på Stortorget eller bredvid Triangeln.

Jag parkerar dock aldrig på bilparkeringar (vad skall jag göra med biljetten?) utan försöker stuva undan den nån annanstans, det gör inget om man får gå en bit. Man ser ändå bara cool och biffig ut i stället :yoparty

P-lisorna i Malmö är dock jävligt nitiska...
Kolla din avatar... :lol

Ska man bara springa in o köpa en dricka eller nåt, så ställer jag mig på trottoaren, där man kan se den.

Parkerar så jag ser hojen. Går jag in i en butik ska hojen stå så man kan snegla ut på den genom t.ex skyltfönstret.

Tar hellre en p-bot än att få hojen snodd.

finns olika regler i olika städer, det är väl respektive gatukontor som bestämmer. I götet är det t ex ok att ställa hojen i anslutning till cykelställ om man inte blockerar gångtrafiken.

Exakt. Det ser väldigt mkt ut som en parkeringsficka det där. :tummenupp

Arne_Duck skrev:
2237683 ...Ställ dig inte på/i en parkeringsruta, då måste du betala....

Hur funkar det igentligen??? Om an ställer sig på en bil-ruta. Måste man betala då? Och var fäster man i så fall lappen? Den riskerar ju att blåsa bort eller stjälas?

Dreas skrev:
2238042 Hur funkar det igentligen??? Om an ställer sig på en bil-ruta. Måste man betala då? Och var fäster man i så fall lappen? Den riskerar ju att blåsa bort eller stjälas?

Detta disktuterade man på något radioprogram o i "storstan" har de gjort så att man betalar via sms. "vi brukar alltid finna något litet kryphål någonstanns på hojarna" sa lapplisan de intervjuvade :brinnerup

Men dreas håll dig till vägarna hemma så behöver du inte oroa dig :hihi

Last edited:
Jag fråga p-lisa här i Falun förut å hon svarade, öööh i cyckelstället ska väll gå bra :-)

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!