Alltså det här med hoj är ganska nytt för mig och man läser och hör ju dagligen om de som förolyckas i trafiken. När sen Magnus sthlm som lurade in mig i hojträsket kvaddade fick jag mig en rejäl tankeställare. Jag har nu en jävla respekt för alla bilar i trafiken, tycker nästan att det är lite olustigt varje gång jag sätter mig på hojen. Men det värsta är att det är ju så sjukt kul och jag vill verkligen lära mig att behärska min sköna men jag varken vågar eller vill gasa med rädsla för att mista både lem och kort när det är bilar i närheten. Så läste jag om Rörken i någon tråd i går, kastade mig på hojen och åkte dit. Det var grymt mycket folk, kul att se så många tjejer på banan också. Först var jag tvungen att gå den obligatoriska teorin, sen bar det ut på banan. Men fy fan va svårt det var!!! Jag har kört en del bana med fyrhjuliga diton och har till och med licens, men detta var något helt annat. Jag kröp runt den lilla banan i nybörjar gruppen i sådär 50km/t, kan ju låta sådär lagom upphetsande men faktum var att detta var skitkul och riktigt lärorikt. SMC instruktörerna var så grymt trevliga och brydde sig verkligen, jag lärde mig massor! Nu har jag verkligen insett hur kass jag är på att köra hoj och fått en ännu mer ödmjuk inställning till hojåkning. Sen var det grymt imponerande att se Sandstream dansa runt banan med sin babyblåa K5:a i värsta Rossi stil med fullt nedlägg i varenda böj.
Om sisådär ett par hundra måndagar ska jag nog också minsann få det att se så lätt ut, kanske…
Om sisådär ett par hundra måndagar ska jag nog också minsann få det att se så lätt ut, kanske…