Var nära på att tuppa av idag... Varför?

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Jag satt hos en polare efter jobb idag. Hade inte ätit på 5 timmar, (som vanligt) och inte druckit något vatten heller direkt... Satt o kollade på lite TV, när jag plötsligt känner hur jag blir aldeles varm och "insomningsfärdig" i hela kroppen, med lätt yrsel och en tryckande känsla i hela kroppen, liksom något skumt hände med blodflödet. Det kändes som om jag höll på att somna mot min vilja. Jag sträckte upp armarna lite och drog ett djupt andetag, så försvann det efter någon minut...

Vad kan detta ha varit? Hade inte ont i bröst eller så, så det verkarde inte vara hjärtat. Har haft det lite stressigt senaste dagarna, och sov inte mer än 5 timmar inatt, kan det varit en kombination av trötthet, stress och undernäring som gjort att jag höll på att tuppa av? Har någon av er drabbats, i så fall; vad berodde det på?
¨
Tacksam för svar... Dumt o gå o oroa sig. Får se om det händer något liknande igen, då drar jag till doktorn. Nu ska jag sova iaf. Najt.

Kay skrev:
Har haft det lite stressigt senaste dagarna, och sov inte mer än 5 timmar inatt, kan det varit en kombination av trötthet, stress och undernäring som gjort att jag höll på att tuppa av?

Är grodans arsle vattentätt?

Det finns flera sätt att göra en burnout, detta är ett av de sämre!

Stress / svag panikangest.

Snacka med lakare och en beteendevetare om du far problem igen.

Så som du beskrivet det brukar jag känna när jag får blodtrycksfall lite då och då. Oftast beror det på för lite sömn mycket stress och alledels för lite mat.

med lätt yrsel och en tryckande känsla i hela kroppen..

det låter som nået psykiskt.
Jag har gått in i väggen en gång o det kändes så!
Mycket sömn närings riktig mat o mindre stress!

Nästan samma känsla som jag får när jag inte har ätit på ett tag. Har lite problem med blodsockret plus att jag tränar ganska hårt så maten är verkligen livsviktig för mig!! Mitt humör brukar också svaja minst sagt mycket om inte mina mat tider hålls till punkt och pricka :rolleyes: Se till att sov ordentlig och ät ordentligt!! Ingen skitmat heller så får du se. Men om det kommer igen så tycker jag nog att du skall uppsöka läkare, det kan ju vara någonting allvarligare på G än att du bara har slarvat med vila och mat.

Som nämnts tidigare: Se till att få tillräckligt med sömn!
Jag vet nog inget som är obehagligare än att inte få mina timmar med sömn, så man blir så trött att man bara vill sova, men inte kan för att man är på jobbet eller så.

Det bästa är att sova någon/några timmar extra på dagen/eftermiddagen.

Och ät mat regelbundet...

Mvh Frazze

Kroppen är en finfin makapär om man bara är lyhörd för dess signaler! Nu säger din kropp till dig "sov mer, ät bättre, stressa mindre". Kroppens signaler är den bästa metoden att mäta hur den mår egentligen...

Alltså, detta med att bränna ut sig.. Man kan nog klara av mer än någon dag med lite mat och lite stressigt på jobbet..
Denna masshysteri i "Äh han har gått i väggen vettu" börjar jag tröttna på..
Inget illa mot dig kay.. Utan mot alla som har det som en fullt vedertagen åkomma att råka ut för, nästan lite inne.. Hade någon hört talas om dett för några år sen?

Ryck upp er..

*Duckar för div försvarstal*

Kan bero på lite lätt syrebrist. Blodet transporterar ju syret i kroppen och det cirkulerar inte speciellt effektivt när man sitter ned. Är du dessutom rökare så ligger nog problemet i att du sitter stilla för länge. Dessutom kanske du satt på ett sätt som hindrade blodflödet någonstans. Rökares ventonus är sämre än ickerökares så därför bör du hjälpa blodflödet lite genom att få muskelpump i benen. Gäller även om man inte röker såklart men speciellt då.

Trango_B skrev:
Kan bero på lite lätt syrebrist. Blodet transporterar ju syret i kroppen och det cirkulerar inte speciellt effektivt när man sitter ned. Är du dessutom rökare så ligger nog problemet i att du sitter stilla för länge. Dessutom kanske du satt på ett sätt som hindrade blodflödet någonstans. Rökares ventonus är sämre än ickerökares så därför bör du hjälpa blodflödet lite genom att få muskelpump i benen. Gäller även om man inte röker såklart men speciellt då.

Kom på att jag hade slipsen på mig som satt kanske lite tajt! Kan ju varit en bidragande orsak!

Järnbrist är farligt. Jag brukar ta mig ett järn då och då för att undvika detta :)

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D