Var man få tag på Suzuki's kontaktblock??????

Bandit-1200

Full rulle
Gick med
4 Jan 2010
Hoj
Bandit 1200
Med en nyare motor i en gammal ram blir det ju naturligvis krock när det gäller kablarnas kontaktblock, dvs nya modeller av blocken. Någon som vet var man kan få tag på sådana här kontakter?20131206_163205.jpg20131206_163218.jpg

Josef> Har testat 5-pins-varianten av den du länkade till. Dock köpta via Ebay. Tyckte de var rätt luriga att bygga ihop, misslyckades. Men kanske bara jag som gjorde fel :X

Josef> Har testat 5-pins-varianten av den du länkade till. Dock köpta via Ebay. Tyckte de var rätt luriga att bygga ihop, misslyckades. Men kanske bara jag som gjorde fel :X

Brukar bara vara att dra på tätningen på sladden, skala, crimpa och trycka ihop med lite smörjmedel på tätningen.

Hade du rätt sorts crimptång?

Jag håller med Josef.
Jag har använt AMP:s kontakter, som Biltemas är en kopia av, dom fungerar skitbra.
Man får ta det lite lungt när man nyper hop dom första så lär man sig.
Det är en klar fördel att köpa en crimptång som är avsedd för att nypa dessa kontakter i en nypning. Dessa tänger finns numera på biltema även dom. När jag köpte mina grejjer fanns inte dom på Biltema och jag kan inte svara för hur dom är, min var lite dyrare jag var tvungen att köpa av ELFA.

Ser att du bor i Västerås. Jag arbetar ofta i Västerås så om du kör på dessa och vill ha lite goda råd kan du höra av dig så hjälper jag gärna till.

Tack för alla svar! Brukar vara i Karlstad med jämna mellanrum, så jag ska försöka där iförsta hand. Vad vore hojmekandet utan hjälp från SH?:tummenupp:tummenupp

Josef> Nej det hade jag dessvärre inte. Som sagt, nog bara jag som gjort fel :)

Jag köpte de som finns på Biltema & för en gångs skull riktigt nöjd.
Det blev riktigt bra. De har även specialtång för att pressa kontaktdonen för 199:-
Blev tvungen att städa upp i elsystemet efter förra ägaren som var glad för fuskskarvar & eltejp.

Vad bra! Kan du inte slänga upp en bild på hur det blev? :)

20131230_214554.jpg

Bilden visar en av kontakterna. Det är den högera delen jag köpte. Easternbeaver är en Kanadensare bosatt i Japan, och verkar ha kläm på de olika japanska leverantörerna. Du måste förståss ha en krimptång som beskrivs i kommentar 13. Fick tag på samtliga Suzuki's kontakter där.

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Back