Var lämna fälgar för polering

#kgc-folke#

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2005
Hoj
z750 08
Hallå alla.

Är här någon som vet var man kan lämna sina fälgar för att få dom blank polerade , är svart lackade nu och tycker det är så jäkla fult, eller om här är någon på sporthoj som kan det och vill tjäna lite extra.

Mvh Stoffe

Hur är hållbarheten på poleringen?

Tänkte mest på hur mkt putsande det blir efterhand?
Har polerat en hel del mindre prylar (customåkare) och det blir ett satans underhåll ;)

Du kan kontakta crazy_martin här på sporthoj... han kan säkert fixa biffen till dig, om du fixar degen till honom! ;)

Lycka till!

En tidigare ägare hade polerat tanklock, broms/kopplingsvätskebehållarlocken och lite andra grejer och det var fint nypolerat men bajs efter en natt utomhus.

Vad less jag vart på det sura aluminiumpolerandet, grejerna var eloxerade innan.

ja men jag är rädd för att det bara blir skit av det då hehe

sökte på han men hitta ej han säker på att han heter så

Han finns här jag har kollat han har sålt polerade fälgar på blocket för ett par år sen då tog hann 1500Kr-2000Kr/st

Last edited:
Han finns här jag har kollat han har sålt pollerade fälgar på blocket för ett par år sen då tog hann 1500Kr-2000Kr/st

ja jag hittade han sen så jag har pm han,
Ja och 1500-2000kr st är ju inte hela världen precis om man gemför med jag köpte en mag spoiler till min hoj en liten lackad plast bit för 3600

ja men jag är rädd för att det bara blir skit av det då hehe
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=40543
Det är ett jävla slit med polering. Gör man det själv så innebär det många timmars arbete. Och lämnar man bort det så ska man betala för att någon annan håller på i nästan lika många timmar och sliter. Vilket blir dyrt.

Dessutom så oxiderar den polerade ytan ganska fort så det innebär ganska mycket mera underhåll än ett par lackade svarta fälgar. Och det kan vara svårt att klarlacka eftersom lacken inte har något att fästa på.

Jag slipade en gång en ganska liten motorkåpa från anodiserad till en snygg aluminiumren "borstad" yta. Det tog sex timmar av handgnuggande. Så då kan du försöka lista ut hur lång tid två fälgar tar. Och vad det kommer att kosta om du lämnar iväg det till någon firma. :tungan

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=40543
Det är ett jävla slit med polering. Gör man det själv så innebär det många timmars arbete. Och lämnar man bort det så ska man betala för att någon annan håller på i nästan lika många timmar och sliter. Vilket blir dyrt.

Dessutom så oxiderar den polerade ytan ganska fort så det innebär ganska mycket mera underhåll än ett par lackade svarta fälgar. Och det kan vara svårt att klarlacka eftersom lacken inte har något att fästa på.

Jag slipade en gång en ganska liten motorkåpa från anodiserad till en snygg aluminiumren "borstad" yta. Det tog sex timmar av handgnuggande. Så då kan du försöka lista ut hur lång tid två fälgar tar. Och vad det kommer att kosta om du lämnar iväg det till någon firma. :tungan

jo klart det kommer kosta och där ar ju en del underhåll.
men jag vågar inte själv helt enkelt jag kör stenhårt på var och en till sitt

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back