Nyteknik
Bannad
Min -95 Opel Omega Caravan är i akut behov av nytt värmepaket. Offert från en verkstad i Stockholm med AC och ventilation som specialitet slutar på 7.000 kr. Värmepaketet kostar 1.500 kr på Mekonomen. Vid åsynen av sjuan och de tre nollorna började jag demontera inredningen i hopp om att själv kunna göra bytet. Eller i alla fall göra en stor del av det förhållandevis enkla med tidsödande arbetet. Tyvärr har jag nått vägs ände. Själva panelen och en del andra stora och vitala delar för att komma åt värmepaketet vill inte lossna.
Jag undrar nu vem jag kan överlämna bilen åt som utan att fuska kan göra det återstående jobbet så billigt som möjligt. Nog måste det vara möjligt att få det gjort för mindre än 7.000 kr!
Edit: Att det verkligen är värmepaketet som är boven i dramat är inte fullständigt säkert men en diagnos av verkstaden som vill ha sju lakan för att göra jobbet. Kan det vara något annat tro? Symtomen är tjock imma på insidan av rutorna så fort motorn startas. AC:n fungerar, det är kontrollerat. I alla fall är luften som kommer därifrån kall: 6 grader.
Jag undrar nu vem jag kan överlämna bilen åt som utan att fuska kan göra det återstående jobbet så billigt som möjligt. Nog måste det vara möjligt att få det gjort för mindre än 7.000 kr!
Edit: Att det verkligen är värmepaketet som är boven i dramat är inte fullständigt säkert men en diagnos av verkstaden som vill ha sju lakan för att göra jobbet. Kan det vara något annat tro? Symtomen är tjock imma på insidan av rutorna så fort motorn startas. AC:n fungerar, det är kontrollerat. I alla fall är luften som kommer därifrån kall: 6 grader.
Last edited: