Var kommer uttrycket Gixxer ifrån??

• Thread starter Thread starter Konrad Haifa
  • Start date Start date

Konrad Haifa

Guest
En Gixxer är väl en GSX-R i någon kubikform eller hur? Men var tusan kommer uttrycket ifrån? Gixxer?? Vadå gixxer? Det låter ju inte ens så om man rabblar det snabbt! Det är säkert nåt skitenkelt. Någon som vet?:va

Läs ut G...X...R snabbt fem gånger. :7peta

Last edited:
Det sägs att Jesus när han skulle hämta ut sin nya gixxer sket på sig och nös samtidigt som han sa GSX-R till säljaren, och därmed myntades uttrycket gixxer

Var det kommer i från? Rent geografiskt? Tror det va Finspång. Menar du var det myntades ifrån, själva namnet "gixxer" så kan du läsa ovan inlägg. Alltså inlägg som lades tidigare än detta.

Jag tycker att vi från och med nu även skriver ut kubiktalet med antalet "X" i Gixer.
Så GSXR 600 heter Gixer
GSXR 750 är Gixxer
GSXR 1000 blir alltså Gixxxer!!!

Tillämpa detta!

Hur kommer man på att sitta och tänka på Suzuki öht , mår mest illa vid tanken :arsele

Jag tycker att vi från och med nu även skriver ut kubiktalet med antalet "X" i Gixer.
Så GSXR 600 heter Gixer
GSXR 750 är Gixxer
GSXR 1000 blir alltså Gixxxer!!!

Tillämpa detta!
Finns ju gsxr 400 . Skriver man då Gier?? Och vad med gsxr 250????

Gixxer är ett gammalt latinskt ord som betyder "Slö moped". Det finns flera textrader i Iliaden och Odysséen som beskriver hur Homeros åkte runt på sin Gixxer.

En trojansk häst är för övrigt en Ford Transit med fyra polacker i.

Ett "smeknamn" som kan ha uppkommit på nåt konstigt sätt

Ungefär som frugan har ett smeknamn på min dronk, hon kallar den "Pain in the ass" :D

Gixxer är ett gammalt latinskt ord som betyder "Slö moped". Det finns flera textrader i Iliaden och Odysséen som beskriver hur Homeros åkte runt på sin Gixxer.

En trojansk häst är för övrigt en Ford Transit med fyra polacker i.

Hästen är nog riktig men jag tror min herre menar att det är ett gammalt grekiskt ord, då både Iliaden och Odyssén är skriven på grekiska. Eller är det möjligen färdmedlet som Dante begagnade under nedstigandet i underjorden? I så fall torde det väl vara Italienska?

/Messershmitt KR 200

Ett "smeknamn" som kan ha uppkommit på nåt konstigt sätt

Ungefär som frugan har ett smeknamn på min dronk, hon kallar den "Pain in the ass" :D

Du är något på spåret. Såg en klar koppling även till Dahlgrens tes. För när frun såg min dronk första gången utbrast hon hänfört, nästan talande i tungor: -"Oh HERRE GUD".

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT