Var kan man ut vakuumet till vakuumstyrd bensinkran?

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Tänker byta tank på mitt cafe bygge i vinter och har nu så smått börjat se över vad som behövs till att utföra operationen, tanken kommer från en Suzuki GS450 och den har original vakuumstyrd bensinkran.

Tanken jag köpte saknade bensinkranen och det verkar vara svårt att hitta en manuell kran med 44 mm c-c avstånd på fästskruvarna, dock finns det att köpa vakuumstyrda kranar som passar och dessa skulle ju gå att använda i pri läget men det känns ju ut som att man ändå köper en vakuumstyrd kran kan man ju försöka koppla in den så den funkar som den ska.

Nu till själva frågan, var skall man ta ut vakuumet som styr kranen? Funkar det att gänga in en M5 slangnippel på ena insuget där man kopplar in klockorna då man synkar förgasarna?
 
Okej då är det som jag tänkte. Får se hur jag gör, har spånat på att tillverka en adapter så att Honda kranen går att använd. Hittade en hydraulkoppling med M16X1.5 som jag funderar på att svarva till så bara gängan blir kvar och sen hårdlöda fast kopplingen i en fästplatta med skruvhål.
 
Nyheter
Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

Back
Top